شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

وضعیت ترافیک در محور هراز

جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 415290
ترافیک در محور هراز با بازگشت مسافران از استان‌های شمالی هم‌اکنون نیمه‌سنگین است و پلیس از مردم خواست تا سفرهایشان را به ساعات پایانی موکول نکنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس از شرق استان تهران، پلیس راهور که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته به خوبی در محورهای استان تهران مستقر شده است، امروز از وجود ترافیک نیمه‌سنگین در محور هراز خبر می‌دهد.

بازگشت از سفرهای نوروزی از دیروز افزایش یافته است و امروز نیز شاهد اوج بازگشت مسافران به سمت شهرهای مبدأ هستیم؛ گزارش عینی خبرنگاران فارس از محور شریانی هراز حاکی است که در بخش‌های مختلفی از این محور ترافیک بیش از ظرفیت جاده است.

در محور هراز و محدوده تونل‌های یک و دو، نارنجستان، سه‌راهی بلده و پنجاب هم‌اکنون ترافیک نیمه‌سنگینی وجود دارد که نیروهای پلیس راهور در حال مدیریت آن هستند.

رئیس پلیس راه ویژه شرق استان تهران نیز در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند، به رانندگان خودروها و وسائل نقلیه توصیه کرد: با توجه به ترافیک خاصی که در محور هراز گزارش شده است، با صبر و حوصله برانند.

مهران کرانیان افزود: رانندگان باید طاقت خود را برای سفر ایمن افزایش دهند و از انجام حرکت‌هایی نظیر تغییر مسیر ناگهانی و سبقت غیرمجاز به طور اکید خودداری کنند.

به گزارش فارس؛ تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت ۱۳ روز ۱۴ فروردین‌ماه تا ۲ بامداد روز بعد از آن، از رودهن به آب اسک نیز ممنوع شده است.

همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ امروز تا ۲ بامداد فردا از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء) به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

جاده هراز به همراه جاده کرج- چالوس، مهم‌ترین محورهای ارتباطی تهران- مازندران هستند؛ این جاده از دره رود هراز می‌گذرد و نزدیک‌ترین راه اصلی به قله دماوند است.

این جاده یکی از زیباترین و تاریخی‏‌ترین جاده‌های جهان است که به انتخاب مردم ایران در سال ۸۹ زیباترین جاده ایران انتخاب شد؛ همچنین این جاده تاریخ منطقه عظیم البرز و لاریجان، آمل و ایران را بیان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، جاده هراز کوتاه‌ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است.

حجم زیاد تردد در کنار ظرفیت کم جاده گاهی موجب به وجود آمدن ترافیک‌های بسیار طولانی می‌شود و به همین لحاظ، پروژه چهار‌بانده کردن این جاده در دست اجرا بوده و بخشی از این مسیر، چهار‌بانده شده ‌است.

جاده هراز دارای ۱۵ تونل است که طولانی‌ترین آن‌ها بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ متر طول دارد و مجموع طول این تونل‌ها به ۵ هزار و ۷۰۰ متر می‌رسد.

اگرچه استفاده از دره هراز به عنوان راه ارتباطی آمل به شهر ری سابقه بسیار طولانی دارد، اما جاده هراز یکی از جدیدترین جاده‌های خودرویی منتهی به شمال کشور است.

در اطراف این جاده، جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و مذهبی وجود دارد و همین امر نیز موجب ترغیب مسافران بیشتری به استفاده از این جاده شده‌ است؛ با این‌ حال، جاده هراز جاده‌ای ناامن بوده و بخشی از این ناامنی، علاوه بر عوامل انسانی به زیرساخت‌های آن نیز باز می‌گردد. این جاده یکی از محورهای سانحه‌خیز ایران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *