سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۲
۴
آخرین تحولات در سوریه؛

حمله هوایی روسیه به مواضع تروریستها در سوریه/ پوتین:منتظر نمی‌مانیم تروریست‌ها به روسیه برسند

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 447539
یک مقام آمریکایی به رویترز اعلام کرد که روسیه حملات هوایی خود در سوریه را آغاز کرده است.
حمله هوایی روسیه به مواضع تروریستها در سوریه/ پوتین:منتظر نمی‌مانیم تروریست‌ها به روسیه برسند
به گزارش جهان، مهر به نقل از اسپوتنیک خبر داد، یک مقام مسؤل در آمریکا دقایقی پیش به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که نشانه هایی دال بر آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه در اختیار دارد.

به گفته این مقام آگاه، بر اساس این نشانه ها، روسیه حملات هوایی خود را در نزدیکی شهر «حمص» سوریه آغاز کرده است.

گفتنی است، روسیه پیشتر اعلام کرده بود در راستای احترام به قوانین بین المللی و به درخواست دولت مشروع و مردمی سوریه، با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش به این کشور کمک نظامی خواهد کرد.

نامه رسمی کمک‌خواهی بشار اسد به پوتین

رئیس جمهوری سوریه در نامه‌ای به همتای روس خود، خواستار کمک نیروی هوایی روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه شد.

به گزارش جهان به نقل از فارس، «ریاست جمهوری سوریه» امروز چهارشنبه خبر داد که بشار اسد رئیس جمهور این کشور در نامه‌ای رسمی از «ولادیمیر پوتین» درخواست کمک و اعزام نیروی هوایی به کشورش کرده است.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ریاست جمهوری سوریه می‌گوید که اعزام نیروی هوایی روسیه به سوریه به درخواست دمشق انجام شده و در این خصوص اسد نامه‌ای به پوتین ارسال کرده است.
 
طبق این گزارش، اسد در این نامه از پوتین خواسته است که در چارچوب مبارزه با تروریسم، نیروی هوایی به سوریه اعزام کند.
 
ریاست جمهوری سوریه گفت که این درخواست سوریه طبق قوانین بین‌الملل و توافقنامه‌هایی است که برای تحقق منافع دولت ملت و حاکمیت ارضی دو کشور امضا شده است.
 
این خبر در حالی منتشر می‌شود که صبح امروز پارلمان روسیه با درخواست رئیس جمهورر این کشور برای صدور مجوز عملیات خارج از مرزها، موافقت کرد.

پوتین: منتظر نمی‌مانیم تا تروریست‌ها از سوریه به روسیه برسند

رئیس‌جمهوری روسیه ساعاتی پس از آغاز عملیات جنگنده‌های این کشور در سوریه گفت: منتظر نمی‌مانیم تا تروریست‌ها از سوریه به روسیه برسند.
 
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ساعاتی پس از آغاز عملیات جنگنده‌های این کشور در سوریه گفت: اگر تروریست‌ها در سوریه موفق شوند، به‌سراغ روسیه خواهند آمد و ما منتظر چنین چیزی نمی‌ایستیم.
 
وی افزود:‌ تنها راه برای مقابله با تروریسم موجود در سوریه انجام اقدامات پیشدستانه است.
 
پوتین گفت: حمایت از دولت بشار اسد از طریق حملات هوایی خواهد بود و نیروهای زمینی روسیه در سوریه حضور نخواهند داشت.
 
وی در ادامه گفت: حمایت روسیه از ارتش سوریه به‌صورت هوایی است؛ داعش از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که روسیه را دشمن می‌پندارد.
 
ساعاتی پیش بود که مجلس علیای روسیه با اکثریت آرا با درخواست رئیس جمهوری این کشور برای به‌کارگیری نیروهای نظامی در خارج موافقت کرد.
 
پس از آن نیز سرگئی ایوانوف، رئیس مدیریت کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که حضور نظامیان روسیه در سوریه به‌درخواست دولت این کشور و با هدف مبارزه با تروریسم صورت خواهد گرفت.
 
وی دراین باره گفت که برنامه‌ای برای انجام عملیات زمینی در سوریه در دستور کار نیست و  روسیه پس از درخواست سوریه از هواپیماهای جنگی خود برای انهدام اهداف تروریستها استفاده خواهد کرد.
 
ساعتی پیش نیز مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند نشانه‌هایی را مبنی بر اولین حملات هوایی روسیه در خاک سوریه در دست دارند.
 
یکی از مقامات ارشد آمریکایی نیز به فاکس‌نیوز گفت که مقامات روسیه خواستار خروج هرچه سریعتر جنگنده‌های آمریکایی از حریم هوایی سوریه شده‌اند.

کری حملات هوایی روسیه در سوریه را بی فایده خواند

به گزارش جهان به نقل از ایرنا، یک مقام ارشد آمریکا اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه پس از اولین حملات هوایی روسیه در سوریه گفت که این حملات هوایی مسکو در سوریه «بی فایده» است.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام آمریکا که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد که جان کری وزیر خارجه این کشور امروز نارضایتی خود را از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه به سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد و گفت که این حملات بی فایده است.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ساعاتی پیش به نقل یک مقام ارشد آمریکا دقایقی پیش اعلام کرده بود : روسیه نخستین حمله هوایی خود را درنزدیکی شهر حمص سوریه انجام داد.

'باربارا استار' خبرنگار بخش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سی.ان.ان گزارش داد : دراین حمله هوایی جنگنده ها و خلبانان روس شرکت داشتند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از یک مقام آمریکایی که نام آن را فاش نکرد، گزارش داد: واشنگتن نشانه هایی مبنی بر این دارد که روسیه حملات هوایی خود را در نزدیکی شهر حمص سوریه آغاز کرده است.

براساس اظهارات این مقام آمریکایی، روسیه به آمریکا اطلاعات قبلی داده بود که قصد دارد این حمله هوایی را آغاز کند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه: بمباران مواضع داعش در سوریه ادامه خواهد یافت

به گزارش جهان به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با دقیق خواندن حملات هوایی جنگنده های این کشور به مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش در سوریه که امروز (چهارشنبه) انجام شد، از تداوم این عملیات خبر داد.

به گزارش ایرنا، ژنرال «ایگور کوناشنکوف» در وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: چندین موضع داعش هدف قرار گرفته است که بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی اظهار کرد: «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به کشورهای مرتبط با بحران سوریه و سازمان پیمان امنیت جمعی آغاز این حملات را اطلاع داده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: مراکز نظامی و مخابراتی، تجهیزاتی،جنگ افزارها، پشتیبانی، انبارهای مهمات و سلاح و سوخت هدف حملات هوایی روسیه هستند.

رئیس جمهوری روسیه نیز امروز پس از اخذ موافقت شورای فدراسیون روسیه برای آغاز عملیات نظامی این کشور در خارج از مرزها، گفت: مشارکت و حضور مسکو در سوریه برای مقابله با گروههای تروریستی «موقتی» است.

«ولادیمیر پوتین» خاطر نشان کرد: افراطی های زیادی از کل جهان از جمله روسیه به عراق و سوریه رفته اند تا به داعش بپیوندند. باید این تروریست ها را شکست داد و نباید اجازه داد که این افراطی ها به کشورهای خود بازگردند.

براساس گزارش های انتشار یافته، روسیه افزون بر استقرار 36 فروند جنگنده در پایگاه نظامی لاذقیه، تجهیزات و تسلیحات پیشرفته نیز به سوریه ارسال کرده است که می تواند در عملیات احتمالی نظامیان روسی علیه داعش و دیگر گروه های تروریستی بکار گرفته شود.

روسیه اعلام کرده است، ارتش سوریه تنها نیروی زمینی کارآمد در مبارزه با تروریست ها است و به حمایت نظامی و آموزشی از این نیرو ادامه خواهد داد.

مجلس علیای روسیه، امروز به رییس جمهوری این کشور اجازه داد تا برای مبارزه با داعش از نیروی نظامی استفاده کند.

یک مقام روسیه نیز چهارشنبه از اعزام کارشناسان نظامی این کشور به عراق خبر داد و گفت: روسیه کارشناسان نظامی خود را به مرکز فرماندهی بغداد که بتازگی تاسیس شده، اعزام کرده است.

برخی رسانه های غربی همچنین گزارش کردند که حمله روسیه علیه مواضع داعش در سه استان سوریه انجام شده است.

5 حمله موفق روسیه در سوریه در روز نخست عملیات

 
جنگنده‌های روسیه امروز در اولین روز عملیات هوایی در سوریه علیه تروریست‌ها، پنج حمله با نتیجه موفق انجام دادند.
 
به گزارش جهان به نقل از فارس، وبگاه خبری «العهد» لبنان نزدیک به مقاومت این کشور ساعاتی پس از اولین حمله هوایی روسیه به منطقه تلبیسه در ریف شمالی حمص، از پنج حمله جنگنده‌های روس خبر داد.
 
بنا بر این گزارش، این حملات در مناطق تلبیسه، الرستن، الزعفرانه و المکرمیه در ریف حمص در مرکز سوریه انجام شده است.
 
العهد تاکید کرد که این حملات موفق بوده و اهداف مد نظر هدف قرار گرفته است.
 
بنا بر این گزارش، گروه‌های مسلح حاضر در این مناطق با گلوله باران کردن مناطق مسکونی در شهر حمص با چندین موشک، پاسخ این حملات را داده‌اند.
 
«ریاست جمهوری سوریه» امروز چهارشنبه خبر داد که بشار اسد رئیس جمهور این کشور در چارچوب مبارزه با تروریسم، در نامه‌ای رسمی از  «ولادیمیر پوتین» درخواست کمک و اعزام نیروی هوایی به کشورش کرده است (جزئیات بیشتر).
 
منابعی که «شبکه سوریه مباشر» از مخالفان سوریه، از آنان به نام منابع میدانی یاد کرد ظهر امروز از آغاز حملات خبر داده و گفته بودند که «هواپیماهایی که شهر تلبیسه را (در شمال ریف شمالی حمص) هدف قرار دادند، مانند جنگنده‌هایی نیست که آسمان این شهر معمولا شاهد آنان بود». این منابع افزودند: این هواپیماها جدید است و مانند هواپیماهای رژیم [سوریه] نیست چرا که صدای جنگنده‌ها قبل از اینکه بمباران کنند به گوش نرسیده است.
 
خبر اولین حمله روسیه، ساعاتی پس از آن منتشر شد که پارلمان روسیه (امروز چهارشنبه) با درخواست رئیس جمهوری این کشور برای مجوز استفاده از نیروی نظامی در خارج از مرزها موافقت کرد. 
 
خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گزارش داد که «والنتینا ماتوینکو» رئیس پارلمان روسیه اعلام کرد که مجلس اعلا به درخواست ولادیمیر پوتین مجوز اعزام نیرو به خارج از کشور را بررسی می‌کند. ساعتی بعد «سرگئی ایوانوف» رئیس دفتر کرملین از رأی‌گیری درباره این مسئله خبر داد و گفت که نمایندگان به اتفاق آرا با درخواست دولت موافقت کردند.
 
به گفته ایوانوف،‌ هماهنگی عملیات علیه داعش، از طریق اتاق مشترکی که با مشارکت روسیه، ایران، سوریه و عراق در بغداد تشکیل شده، صورت خواهد گرفت. 
 
وی همچنین تائید کرد که دمشق رسما از مسکو خواسته است به این کشور در نبرد با داعش کمک «نظامی و اطلاعاتی» کند. 

سفارت آمریکا در بغداد از حمله جنگنده‌های روس به سوریه مطلع بود
 
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که روسیه نسبت به قصد خود برای انجام عملیات نظامی در سوریه به سفارت آمریکا در بغداد اطلاع داده بوده است.
 
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که روسیه به سفارت آمریکا در بغداد نسبت به نیت این کشور برای آغاز عملیاتش در سوریه خبر داده بود.
 
واشنگتن اعلام کرده که مسکو از این کشور خواسته جنگنده‌های آمریکایی هنگام عملیات نیروی هوایی روسیه در حریم هوایی سوریه حضور نداشته باشند.
 
بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا حملات هوایی جنگنده‌های روسیه در سوریه در عملیات ائتلاف آمریکا علیه داعش تغییری ایجاد نخواهد کرد.
 
روز چهارشنبه (امروز) منابع نزدیک به معارضان سوری اعلام کردند جنگنده‌های روس برای اولین بار در سوریه اقدام به عملیات کرده‌اند. به گفته آن‌ها، در این حملات که مشابه حملات ارتش سوریه نبوده، در مناطق حومه حمص صورت گرفته است.

مقام آمریکایی: تغییری در عملیات‌های واشنگتن در سوریه به وجود نخواهد آمد

یک مقام دفاعی آمریکا در واکنش به درخواست روس‌ها برای خروج جنگنده‌های آمریکایی از سوریه گفت که پنتاگون تغییری در عملیات‌های خود در سوریه به وجود نخواهد آورد.
 
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از فاکس نیوز خبر داد: اخیرا مقامات روسیه خواستار خروج هرچه سریعتر جنگنده‌های آمریکایی از حریم هوایی سوریه شده‌اند.
 
یک مقام دفاعی آمریکا در این باره گفت: دیپلمات‌های روسی در نامه‌ای کتبی خواستار خروج جنگنده‌های آمریکایی از سوریه شده‌اند.
 
این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که در حال حاضر جنگنده‌های روسی بر فراز حریم هوایی سوریه درحال پرواز هستند. با اینحال منابع نظامی آمریکا اعلام کردند که این کشور با درخواست روسیه موافقت نخواهد کرد.
 
این مقام ارشد دفاعی آمریکا در این باره گفت: چیزی مبنی بر تغییر ماموریت‌های ما در سوریه وجود ندارد.
 
امروز (چهارشنبه) نیز سنای روسیه با اکثریت آرا مجوز حضور نظامیان این کشور در خارج از مرزهای روسیه را صادر کرد.
 
سرگئی ایوانوف، رئیس مدیریت کاخ ریاست‌جمهوری روسیه نیز امروز اعلام کرد که حضور نظامیان روسیه در سوریه به درخواست دولت این کشور و با هدف مبارزه با تروریسم صورت خواهد گرفت.

پوتین: عملیات نظامی در سوریه، موقتی است
 

به گزارش جهان به نقل از فارس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه تأکید کرد که هدف از عملیات نظامی این کشور در سوریه، جلوگیری از بازگشت تروریست‌ها به روسیه است.
 
رئیس‌جمهور روسیه که ساعتی پس از انتشار آغاز عملیات نظامی این کشور در سوریه صحبت می‌کرد، گفت: «هزاران نفر از اتباع روسیه در حال جنگیدن کنار داعش هستند و در صورت موفقیت در سوریه، قطعا به روسیه بازخواهند گشت.»
 
او تأکید کرد که اجازه نمی‌دهد این اتفاق رخ دهد، چراکه به عقیده وی، «بهترین راه برای مقابله با تروریسم، انجام اقدامات پیشگیرانه است.»
 
پارلمان روسیه امروز به درخواست پوتین مجوز انجام عملیات نظامی در سوریه با هدف مقابله با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را صادر کرد.
 
همانطور که در مجوز صادر شده از سوی پارلمان روسیه نیز عنوان شده، پوتین هم گفت عملیات نظامی روسیه در سوریه، به حملات هوایی محدود است و فعلا قرار نیست نیروی زمینی ارتش این کشور به سوریه اعزام شود. 
 
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که عملیات نظامی این کشور در سوریه اقدامی «موقتی» است و پس از دستیابی به اهداف مد نظر، پایان می‌یابد.
 
امروز منابع نزدیک به معارضان سوری اعلام کردند جنگنده‌های روس برای اولین بار در سوریه اقدام به عملیات کرده‌اند. به گفته آن‌ها، در این حملات که مشابه حملات ارتش سوریه نبوده، در مناطق حومه حمص صورت گرفته است. 
 
یک مقام نظامی آمریکا هم به رسانه‌های غربی گفته است که «شواهد حاکی از آن است» که روسیه حملات به مواضع تروریست‌ها را آغاز کرده است. وی با این حال گفته است که از دید واشنگتن، این حملات سازنده به نظر نمی‌رسد. 
 
امروز دفتر ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که بشار اسد در نامه‌ای رسمی به همتای روس خود، رسما درخواست حمایت نظامی کرده است. مسکو می‌گوید درخواست رسمی دمشق موجب شده تا روسیه تنها کشوری باشد که بر اساس قوانین بین‌المللی در سوریه عملیات هوایی انجام می‌‌دهد.
 
پوتین در این مورد گفت: «مشارکت روسیه در عملیات ضدتروریسم در سوریه بر اساس درخواست رسمی‌ دولت سوریه و قوانین بین‌المللی است.»
 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که بشار اسد بتواند با مخالفان دولت خود، به یک راهکار سیاسی دست پیدا کند. 

روسیه خواستار خروج سریع جنگنده‌های آمریکایی از سوریه شد


مقامات آمریکایی مدعی شدند که روسیه خواستار خروج سریع جنگنده‌های آمریکایی از سوریه شده است.
 
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از فاکس‌نیوز خبرداد: یکی از مقامات ارشد آمریکایی به فاکس‌نیوز گفت که مقامات روسیه خواستار خروج هرچه سریعتر جنگنده‌های آمریکایی از حریم هوایی سوریه شده‌اند.
 
این مقامات آمریکایی به فاکس‌نیوز گفت که دیپلمات‌های روسی در نامه‌ای کتبی خواستار خروج جنگنده‌های آمریکایی از سوریه شده‌اند. این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که در حال حاضر جنگنده‌های روسی بر فراز حریم هوایی سوریه درحال پرواز هستند. با اینحال منابع نظامی آمریکا اعلام کردند که این کشور با درخواست روسیه موافقت نخواهد کرد.
 
یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در این باره گفت: چیزی مبنی بر تغییر ماموریتهای ما در سوریه وجود ندارد.
 
امروز (چهارشنبه) نیز سنای روسیه با اکثریت آرا مجوز حضور نظامیان این کشور در خارج از مرزهای روسیه را صادر کرد.
 
سرگئی ایوانوف، رئیس مدیریت کاخ ریاست‌جمهوری روسیه نیز امروز اعلام کرد که حضور نظامیان روسیه در سوریه به درخواست دولت این کشور و با هدف مبارزه با تروریسم صورت خواهد گرفت.

دمشق درخواست اسد از پوتین برای کمک نظامی را تأیید کرد

دفتر رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه تأیید کرد که بشار اسد در نامه‌ای از رئیس‌جمهور روسیه درخواست کمک نظامی کرده و روسیه یک گروه از نیروهای هوایی خود را به سوریه اعزام کرده است.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بعد از اینکه مسکو اعلام کرد که دمشق از این کشور درخواست کمک نظامی کرده است دفتر ریاست جمهوری سوریه، این خبر را تأیید کرد.
 
بر اساس این گزارش، بشار اسد با ارسال نامه‌ای از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درخواست کمک نظامی کرده است.
 
دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری سوریه تأکید کرد که هرگونه افزایش حمایت نظامی روسیه از سوریه با درخواست دمشق صورت گرفته و خواهد گرفت.
 
بر اساس این گزارش، دفتر ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که بعد از درخواست بشار اسد، روسیه یک گروه از نیروهای هوایی خود را به سوریه اعزام کرده است.
 
پیشتر یک مقام ارشد کرملین اعلام کرد که دولت سوریه خواستار حضور نظامیان روسی در این کشور برای مبارزه با تروریسم شده است.
 
سرگئی ایوانوف، رئیس مدیریت کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که حضور نظامیان روسیه در سوریه به‌درخواست دولت این کشور و با هدف مبارزه با تروریسم صورت خواهد گرفت.
 
وی در این باره گفت که برنامه‌ای برای انجام عملیات زمینی در سوریه در دستور کار نیست و  روسیه پس از درخواست سوریه از هواپیماهای جنگی خود برای انهدام اهداف تروریستها استفاده خواهد کرد.

 کرملین: نیروهای روسی به درخواست بشار اسد در سوریه حضور می‌یابند

یک مقام ارشد کرملین اعلام کرد که دولت سوریه خواستار حضور نظامیان روسی در این کشور برای مبارزه با تروریسم شده است.
 
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از راشاتودی گفت: سرگئی ایوانوف، رئیس مدیریت کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که حضور نظامیان روسیه در سوریه به درخواست دولت این کشور و با هدف مبارزه با تروریسم صورت خواهد گرفت.
 
وی دراین باره گفت که برنامه‌ای برای انجام عملیات زمینی در سوریه در دستور کار نیست و  روسیه پس از درخواست سوریه از هواپیماهای جنگی خود برای انهدام اهداف تروریستها استفاده خواهد کرد.
 
وی تاکید کرد که برخلاف ائتلاف کشورهای غربی به رهبری آمریکا، روسیه به دعوت مقامات سوری حاضر به این اقدام شده و این کار تحت قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد.
 
سنای روسیه دقایقی پیش با اکثریت آرا با حضور نظامیان روسی در خارج از مرزهای این کشور موافقت کرد.

استقرار جنگنده‌های روسی در سوریه و نگرانی صهیونیست‌ها

استقرار سامانه‌های پیشرفته روسی در سوریه از جمله جنگنده‌های سوخو ۳۰ که مخصوص نبردهای هوایی است می‌تواند تهدیدی بزرگی برای ماهیت نیروهای هوایی اسرائیل باشد.
 
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی از بیم مسئولان بلندپایه دستگاه امنیتی این رژیم و و نگرانی آنها از استقرار سلاح‌های روسی پیشرفته درخاک سوریه سخن گفت. این مسئولان به گزارش‌های غربی استناد کرده اند که حاکی است روسیه یک سامانه دفاع موشکی پیشرفته در شهرهای طرطوس و لاذقیه مستقر کرده است.
 
شبکه دوم تلویزیون رژیم اسرائیل افزود: بحث بر سر موشک‌های ضد هوایی از نوع SA-15 و SA-22 است که سامانه‌های دفاعی بسیار پیشرفته‌ای است که می‌تواند تهدید بزرگی برای ماهیت کاری نیروی هوایی اسرائیل در جای جای خاورمیانه به شمار آید.
 
به گفته این شبکه، روسیه همچنین 28 فروند هواپیمای جنگی پیشرفته از نوع سوخو 30 را اعزام کرده است که ویژه نبردهای هوایی و حفظ برتری هوایی است.
 
این شبکه تلویزیونی افزود: تحلیل تصاویر فرودگاهی که روس‌ها آن را در نزدیک شهر لاذقیه آماده می‌کنند، نشان می‌دهد که موشک‌های هوا به هوای بسیار پیشرفته ای روی بالهای هواپیماها مستقر است و این نشان می دهد که ماموریت این هواپیماها در منطقه هجومی نخواهد بود بلکه ماموریت دفاعی در برابر جنگنده‌های بیگانه ایفا خواهد کرد.
 
به گفته شبکه دوم تلویزیون رژیم اسرائیل، نگرانی در داخل رژیم اسرائیل افزایش یافته است زیرا مسئله مربوط به سلاحی است که اساسا نیازی به آن در جنگ علیه گروه داعش نیست.
 
شبکه دوم تلویزیون رژیم اسرائیل به نقل از مسئولان صهیونیست گفت: داعش هواپیماهای جنگنده ای ندارد که نیاز به سامانه های دفاع هوایی پیشرفته وجود داشته باشد. هدف از استقرار جنگنده‌های سوخو 30 حمله به عناصر گروه داعش در سوریه نیست بلکه ماموریت‌های دیگری است. این همان چیزی است که نگران کننده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
لبخند بزن-ژست بگیر- دست بده
بخند شاد باش در مجمع سازمان ملل هم نطق انتخاباتی کن

عزت و احترام به پاسپورت ایرانی بازگشته
وزیر بهداشت ایران با چرب کردن سیبیل امیر کویت و وساطت امیر قطر رفت عربستان
جنتی همچنان منتظر بازگشت اعتبار به پاسپورت ایرانی

تف به غیرت ما
خاک بر سر ما
United States
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین ان شالله
اصغر
بنام خدا . سلام . خاک عالم بر سر این دولتهای عربی که ، روسیه مسیحی ای که قبلا کمونیست بوده ، باید بیاد کمک یک کشور مسلمان عرب . انشاألله خدا به زمین گرمتون بزنه . بزودی .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که روسیه نسبت به قصد خود برای انجام عملیات نظامی در سوریه به سفارت آمریکا در بغداد اطلاع داده بوده است.

اين هم يكي از دروغهاي امريكايي هاست كه مي خواهند خودشان را مطرح كنند !!!!