سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

پوتین «دولت کریمه» را به رسمیت شناخت

سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 350581
رئیس‌جمهور روسیه در حکمی که متن آن بر روی وب‌سایت کرملین منتشر شده است اعلام کرده کریمه بر اساس "اراده مردم کریمه" یک دولت مستقل است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبر داد، پس از اینکه شبه‌جزیره کریمه متعاقب یک همه پرسی خود را کشوری مستقل اعلام کرده و خواهان پیوستن به فدراسیون روسیه شد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با امضای حکمی کریمه را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت شناخت.

این دستور که در وب‌سایت رسمی کرملین منتشر شده است ظاهرا اولین گام برای الحاق کریمه به فدراسیون روسیه است. در این حکم که بلافاصله پس از صدور حالت اجرایی به خود می‌گیرد اعلام شده است که کریمه بر اساس "اراده مردم کریمه" یک دولت مستقل است. مقامات کریمه پیشتر اعلام کرده‌اند که ۹۷ درصد شرکت کنندگان در همه‌پرسی به استقلال این شبه‌جزیره رأی مثبت داده‌اند. اوکراین و کشورهای غربی این رفراندوم را غیرقانونی خوانده‌اند.

پارلمان کریمه پیشنهاد داده است که فدراسیون روسیه این منطقه را به صورت رسمی به عنوان یک جمهوری عضو این فدراسیون پذیرا شود.

فردا (سه‌شنبه) پوتین درباره این موضوع در پارلمان روسیه سخنرانی خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *