يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱
انتقاد خطیب جمعه تهران از 'توپخانه رسانه‌ای' مسئولان؛

به همه مقدسات قسم، گرانی واقعیت دارد و سیاسی نیست

رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 221089
امام جمعه موقت تهران خطاب به نامزدهای انتخابات مجلس اظهار داشت: مردم انتظار دارند که پس از انتخابات رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز عبادی سیاسی جمعه تهران در خطبه دوم با گرامیداشت مقام فقیه، فیلسوف و عالم متفکر، شهید آیت‌الله مرتضی مطهری، گفت: مطهری شهید خلوص و مبارزه با التقاط بود. قلم ایشان گویا و پرمحتوا در برابر تفکرات انحرافی شرق و غرب بود که ‌سرانجام نیز مزد مجاهدت‌هایش را گرفت.

وی ‌به هفته معلم اشاره کرد و با بیان اینکه معلمان نقش عظیمی در سازندگی ملت دارند، تصریح کرد:‌ معلم صالح انسان صالح می‌پروراند، اگر ستون فقرات یک کشور را نهادهای فرهنگی بدانیم، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

وی در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار داشت: این سند از اقدامات اساسی بود که در جمهوری اسلامی آغاز شد و اکنون از آن رونمایی شده که همه باید برای اجرایی شدن آن کمک کند.

مشکلات معیشتی معلمان را حل کنید

خطیب نماز موقت جمعه تهران از مسئولان کشور خواست مشکلات معیشتی معلمان را حل کنند تا غیر از تعیلم و تربیت دغدغه دیگری نداشته باشد.

وی در خصوص مناسبت دیگر این هفته گفت: به تازگی روز کارگر را پشت سر گذاشته‌ایم. کسانی که وضعیت کارگران را قبل و بعد از انقلاب دیده باشند، تایید می‌کنند که بیشترین ارزش را در جمهوری اسلامی به کارگران داده‌‌اند، بخصوص اینکه مقام معظم رهبری امسال ر ا سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی نام نهادند که در این مسیر اساسی‌ترین نقش را کارگران ایفا می‌کنند.

خاتمی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات و با بیان اینکه این مرحله تکمیل عمل صالحی است که ملت در 12 اسفند خلق کردند، گفت: بخصوص در تهران که 25 نفر باید انتخاب شوند، کسانی که رای دادند، خدا از آنها قبول کند و کسانی
وی با بیان اینکه در این اختلافات باید عادلانه قضاوت کرد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب هستند که با تدبیر ایشان می‌شود مشکلات را حل کرد. چرا مسئولین اختلافات را رسانه‌ای می‌کنند و توپخانه رسانه‌ای علیه یکدیگر راه می‌اندازند.
که رای ندادند، با تأسی از انگیزه 12 اسفند در انتخابات شرکت کنند.

رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود

خاتمی با اشاره به اینکه باید به آینده بنگریم و افق آن را ترسیم کنیم، خطاب به نامزدهای انتخابات مجلس اظهار داشت: مردم انتظار دارند که پس از انتخابات رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود.

وی افزود: کدورت‌هایی که در دوره رقابت‌ها بوجود آمده گاه طبیعی و گاه غیرطبیعی است که انتظار این است که جای این کدورت‌ها را مهر و محبت و صمیمیت بگیرد و باید کاندیدای منتخب در خط مقدم حفظ وحدت باشد.

به گفته خاتمی، کسانی که به خانه ملت وارد می‌شوند، دو وظیفه قانون‌گذاری شفاف، کارآمد و راهگشا و نظارت بر حسن اجرای قانون دارند.

نمایندگان حواسشان را جمع کنند


وی در خصوص قانونگذاری گفت: انتظار این است که زمانی که لایحه و یا طرحی در مجلس مطرح می‌شود، نمایندگان به آن گوش دهند و آن را مطالعه کنند. این قابل قبول نیست که آقایان حواسشان جای دیگری باشد و به وظیفه خود عمل نکند.

امام جمعه موقت تهران در خصوص نظارت بر حسن اجرای قانون نیز گفت: نظارت به معنای مچ‌گیری نیست یعنی قانونی که تصویب می‌شود، بررسی شود که اجرا می‌شود یا خیر.

وی افزود: باید در این راستا نمایندگان هم قاطعیت داشته باشند و هم انصاف. قاطعیت کاری خواهد کرد که دیگر شاهد تخلفات 3 هزار میلیاردی نباشیم.

خطیب نماز موقت جمعه تهران با بیان اینکه وظیفه نماینده کار اجرایی و یا تغییر فرماندار و استاندار نیست، گفت: قانون‌گذاری وظیفه مجلس است و اجرا وظیفه دولت، هیچکدام از این دو نباید در محدوده دیگری دخالت کنند.

ناراحتی مقام معظم رهبری از بداخلاقی‌ها

وی با انتقاد از دو معضل مهم که این روزها در جامعه مشاهده می‌شود، گفت: بداخلاقی‌های موجود در جامعه داد همه مردم را درآورده، مقام معظم رهبری نیز از همین تریبون نماز جمعه از بداخلاقی‌ها نالیدند.

وی افزود: در فضای سیاسی بداخلاقی‌های از جمله تهمت‌ زدن و خراب کردن یکدیگر در برخی رسانه‌ها و سایت‌ها وجود دارد که اگر احتیاج به قانون است و نمایندگان باید جلوی آن را بگیرند.

به همه مقدسات قسم گرانی واقعیت دارد و سیاسی نیست
همه دادشان درآمده

خاتمی معضل دیگر این روزها را گرانی‌های اخیر دانست و اظهار داشت: به همه مقدسات
وی با انتقاد از دو معضل مهم که این روزها در جامعه مشاهده می‌شود، گفت: بداخلاقی‌های موجود در جامعه داد همه مردم را درآورده، مقام معظم رهبری نیز از همین تریبون نماز جمعه از بداخلاقی‌ها نالیدند.
قسم که طرح این مسئله واقعیتی ملموس و دردناک است و نباید به آن انگ سیاسی بزنند. ما نمی‌خواهیم مچ‌گیری کنیم ولی این وضعیت در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی گرانی‌ها و عدم ثبات قیمت را برای اقتصاد کشور مضر دانست و گفت:‌ مراجع تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مردم دادشان از وضعیت نابسامان گرانی‌ها در آمده است.

این مردم شایسته خدمت‌ هستند

خاتمی با بیان اینکه این مردم شایسته هرگونه خدمت بوده و به تعبیر حضرت امام که مردم ایران از امت زمان رسول‌الله بهتر هستند، گفت: بیش از 64 درصد مردم در انتخابات اسفند ماه مایه عزت اسلام و قرآن شدند. این مردم شایسته خدمت‌ هستند، لذا مسئولین مردم را رنجیده خاطر نکنند و مجلس دولت نیز این موضوع زشت را با تلاش ختم به خبر کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از رسانه‌ای شدن اختلافات مسئولان خاطرنشان کرد:‌ اختلاف سلیقه در طول 33 سال انقلاب بین مسئولین مطرح بوده و طبیعی است و اگر این اختلاف دیدگاه‌ها هدایت شود، سرانجامش خیر و برکت است.

چرا مسئولین توپخانه رسانه‌ای علیه یکدیگر راه می‌اندازند

وی با بیان اینکه در این اختلافات باید عادلانه قضاوت کرد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب هستند که با تدبیر ایشان می‌شود مشکلات را حل کرد. چرا مسئولین اختلافات را رسانه‌ای می‌کنند و توپخانه رسانه‌ای علیه یکدیگر راه می‌اندازند.

خاتمی خطاب به مسئولین گفت: مطمئن باشید که این نحوه برخورد رسانه‌ای سبب شادی دشمنان مان خواهد شد.

مسئله اصلی کشور که تولید ملی است، گم نشود

خطیب نماز موقت جمعه تهران با گلایه از مسوولین به جهت گذشت بیش از 45 روز از آغاز سال و تبدیل کردن شعار سال به مسئله فردی اظهار داشت: ما نگرانیم در اختلافات مسئولین مسئله اصلی کشور که تولید ملی است، گم شود.

وی افزود: تنها مسئله اصلی کشور همانی است که مقام معظم رهبری فرمودند. همین تولید ملی جواب دندان‌شکن به دشمنان خواهد داد. ملت و نمازگزاران از مسئولین این انتظار را دارند که بجای پرداخت به مسئله فردی به این مسئله اصلی بپردازند.

خطیب نماز موقت جمعه تهران با اشاره به حوادث اخیر بین‌المللی
خاتمی معضل دیگر این روزها را گرانی‌های اخیر دانست و اظهار داشت: به همه مقدسات قسم که طرح این مسئله واقعیتی ملموس و دردناک است و نباید به آن انگ سیاسی بزنند. ما نمی‌خواهیم مچ‌گیری کنیم ولی این وضعیت در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.
گفت: قرآن‌سوزی کشیش خبیث و شیطان‌صفت آمریکایی برای بار دوم است که اتفاق می‌افتد.

چرا با وی برخورد نکردند؟

وی افزود: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است که اهانت به قرآن منعکس کننده ارزش‌های ملت و دولت آمریکا نیست. پس چرا با وی برخورد نکردند؟ اگر بار اول با این کشیش بر خورد می‌شد، دیگر این اتفاق نمی‌افتاد.

خاتمی با بیان اینکه قرآن کتابی است که بر گردن مسیحیت و یهودیت دارد و مستندترین کتابی است که تاریخ یهودیت و مسیحیت را در بر دارد، گفت: آن وقت این کشیش خبیث در مقابل چشم جهانیان به قرآن حمله می‌کند.

باید با تو‌دهنی محکم آنها را سر جایشان نشاند

وی با اشاره به اینکه مردم ایران آمریکا را شریک این جنایت می‌داند، تصریح کرد: اروپا در برابر این کشیش فاسد چه برخوردی کرد، اروپایی که تحمل اظهارنظر درباره هولوکاست را ندارد، چه‌گونه در برابر توهین به کتاب یک و نیم میلیارد مسلمان سکوت می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ‌مسلمانان جهان خواست ‌در برابر این جنایت بایستند و الا، حجم این جنایت‌ها بیشتر خواهد شد، چرا‌که غرب در حال تست کردن حساسیت مسلمانان است‌ که باید با تو‌دهنی محکم آنها را سر جایشان نشاند.

خاتمی با تشکر از مواضع نمایندگان اقلیت مجلس در خصوص قرآن‌سوزی از سکوت جامعه مسیحیت انتقاد کرد و گفت: جامعه مسیحیت جهان و کشور باید اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند.

حکام مرتجع بدانند که پرونده جنایاتشان باقی خواهد

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری دو هفته آینده مصر اشاره کرد و گفت: ملت مصر، ملتی فرهیخته و با فرهنگ هستند و نخواهند گذاشت نااهلان انقلاب را مصادره کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم مصر رئیس جمهوری انتخاب کنند که ضد‌اسکتبار، صهیونیست و طراز انقلابیون باشند.

خاتمی با اشاره به مظلومیت ملت بحرین نیز گفت: ما به همان صلابتی که از مظلومیت فلسطین حمایت کردیم، با همین صلابت از مظلومیت ملت بحرین حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به گردهمایی هفته گذشته حکام مرتجع عرب و حمایت آنها از حاکم جنایت‌کار بحرین خاطرنشان کرد: این حکام مرتجع بدانند که پرونده جنایاتشان باقی خواهد ماند و به فضل خدا ملت بزرگ بحرین پیروز خواهد شد. و آن روز، روز رسوایی، ذلت و بدبختی شماست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب آقای خاتمی :‌
هر چیزی یک آفت و فتنه ای دارد و آن چیزی که این نظام را تهدید می کند آفت و فتنه تورم و گرانی است . درست است مردم ایران صبور و شکیبا هستند اما اینهم حد و اندازه ای دارد. پس به فکر این معضل باشید