يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

گلایه یک وزارتخانه از گرانی گوجه‌فرنگي

جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 221072
مديركل بازرگاني وزارت جهاد كشاورزي تصريح كرد: با توجه به قيمت توليد و احتساب هزينه حمل و نقل قيمت گوجه‌فرنگي در بازار مصرف بايد حداكثر هزار تومان باشد و فروش آن را به نرخ ۳۵۰۰ توماني وزارت صنعت، معدن و تجارت كه مسئول بازار رساني و تنظيم بازار است بايد پاسخگو باشد.
ايسنا : اسماعيل عباس‌پور درباره افزايش قيمت گوجه فرنگي به كيلويي ۳۵۰۰ تومان در بازار مصرف اظهار كرد: توليد گوجه‌فرنگي هيچ كمبود و مشكلي ندارد.

وي افزود: هر كيلو گوجه‌فرنگي در استان هرمزگان از كشاورز ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان خريداري مي‌شود كه با احتساب ۱۰۰ تومان كرايه بار براي هر كيلو اين محصول در بازار مصرف بايد حدود هزار تومان باشد.

مديركل بازرگاني وزارت جهاد كشاورزي گراني اين محصول در بازار مصرف را نقص در سيستم بازار رساني عنوان و تصريح كرد: دلالان از كنار محصولات كشاورزي سود بالايي مي‌برند كه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول تنظيم بازار و شبكه بازار رساني بايد پاسخگو باشد.

عباس‌پور با اشاره به توليد ۳۰۰ هزار تني گوجه‌فرنگي در استان هرمزگان در فصل بهار گفت: با گذشت زمان و نزديك شدن به فصل تابستان توليد گوجه‌فرنگي هم بيشتر خواهد شد.

وي درباره صادرات اين محصول به كشور عراق و گراني آن در بازار داخل اظهار كرد: متولي صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارات است؛ وزارت جهاد كشاورزي به عنوان متولي توليد وظيفه توليد را به خوبي انجام داده و توليد اين محصول هيچ گونه كسري براي بازار و مصرف كشورمان ندارد.

قيمت هر كيلو گوجه‌فرنگي طي دوسه روز اخير به ۳۰۰۰ تومان در مغازه‌ها و در ميادين تره‌بار به ۲۲۰۰ تومان رسيده، در حالي كه اين محصول در نيمه اول سال بايد با فراواني و كاهش قيمت همراه باشد كه برخي از دست‌اندركاران از جمله رييس اتحاديه صنف بارفروشان اهواز افزايش قيمت آن را ناشي از صادرلت به كشور عراق عنوان كرده‌اند.

بر اساس اعلام بانك مركزي متوسط قيمت خرده‌فروشي گوجه‌فرنگي در تهران در هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۰ با ۱۴۰ درصد افزايش مواجه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *