شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۹

ابراز تأسف ایران از درگیری‌های نیجریه

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۱
کد مطلب: 461128
سخنگوی وزارت امور خارجه از درگیری‌های روز گذشته و امروز در زاریا نیجریه ابراز تأسف شدید و بر ضرورت احترام به شعائر و اماکن و شخصیت‌های برجسته دینی و مذهبی تأکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسین جابرانصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، با ابراز تأسف شدید از درگیری‌های دیروز و امروز زاریا در نیجریه که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مسلمانان و نمازگزاران این شهر گردید، بر ضرورت احترام به شعائر و اماکن و شخصیت‌های برجسته دینی و مذهبی تأکید کرد و گفت: نیجریه به‌عنوان یک کشور مهم عضو سازمان همکاری اسلامی، اینک با مشکلات ناشی از افراط گرایی و تروریسم تکفیری مواجه است و امیدواریم در این شرائط حفظ آرامش و همبستگی ملی برای مبارزه با تروریسم در اولویت قرار گرفته و از اقدامات شتاب‌زده و غیرسازنده پرهیز شود.
 
ارتش نیجریه به منزل ابراهیم الزکزاکی، روحانی عالی‌رتبه شیعه، یورش بردند و وی را دستگیر کردند.
 
نیروهای ارتش نیجریه بعد از دستگیری الزکزاکی خانه وی را به آتش کشیدند و بخشهایی از آن را تخریب کردند و به‌سوی حاضران در منزل تیراندازی کردند که طی آن چند نفر کشته و زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
فقط همین؟!!اظهارتاسف؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شیعان را دارند میکشند ما بعنوان حامی تشیع فقط ابراز تاسف می کنیم حالا همین اتفاق اگر درجاهای دیگربیفتد حالا ببیند مسئولان کشور ما چه ها که نمیکنند
علی
فقط تاسف؟؟؟؟؟
منم برا شما به عنوان مسلمان واقعا متاسفم
مسعود
فقط همين, متأسفيد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
اگراين جنايت وكشتار در فلان كشور اروپايي اتفاق افتاده بود كه رئيس جمهورما قبل از وقوع جنايت به طرف تسليت مي گفت! شب تا به صبح از ناراحتي خواب به چشمش نمي رفت و از طرق مختلف مي كوشيد ناراحتي و عذاب وجدان! خود و دولتش را به دولت صاحب عزاي اروپايي!! نشان دهد!!
اما وقتي جمعي مسلمان شيعه به خاك و خون كشيده مي شوندو عامل كشتار آنها هم كسي نيست جز مشتي وحشي بدتر ازكافر وهابي و سلفي احمق كه دست پروده همين غربي هاي نامرد ظاهرا" متمدن بوده و از آستين آمريكا و انگليس و فرانسه و دست نشانده هاي ريز و درشت منطقه اي آنها بيرون آمده اند, انگار نه انگار كه اصلا" اتفاقي افتاده و حضرات اعتدالي خجالت مي كشند ابراز ناراحتي كنند!!!
اظهار تاسف اونهم فقط توسط سخنگوی وزارت خارجه!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
فقط ابراز تاسف؟؟!! این بود جایگاه ام القرای شیعیان جهان؟؟!! این بود صدور انقلاب؟؟!! این بود عزت و شرف و انسانیت؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
بله دیگه!! از کسی که برای 500 شهید ظاهرا!! هموطن خودش در حادثه منا فقط برای دلخوشی اربابان غربی!! هنوز که هنوزه هیچ کاری نکرده جز این انتظاری نمی ره!!
Iran, Islamic Republic of
بی عرضگی هم آخه حدی داره. قتل عام کردن برادران ایمانی ما رو اینها فقط تاسف می خورن!!
Iran, Islamic Republic of
آخه می دونین پاسخ های ما برای همه اتفاقات به برجام گره خورده! ای لعنت به این برجام شیطانی!