جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۵
۲۵

شرکت در تشییع پیکر شهدای مدافع حرم، ممنوع شد!

يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 457024
« .... ساعت نه صبح روز يكم آذر ۹۴ پسرم با حالتي غمگين از دبيرستان تماس گرفت و گفت پدر جان با اينكه شما با دبيرستان تماس گرفته ايد اما باز هم اجازه شركت در تشييع شهيد هيودي را به من نمي دهند.
شرکت در تشییع پیکر شهدای مدافع حرم، ممنوع شد!
به گزارش جهان، احمد خادم پدر یکی از دانش اموزان دبیرستان شهر دزفول در مطلبی که به تحریریه جهان نيوز ارسال کرد نوشت: "امروز سبك بالي از خيل هزاران عاشق اهل بيت بر دستان دوستداران حضرت زينب (س) تشييع شد . پيكر پاك و قطعه قطعه اميرعلي هيودي اولين شهيد مدافع حرم از شهر شهيدپرور دزفول، پس از دو هفته چشم انتظاري خانواده، دوستان و همشهريانش به زادگاهش منتقل شد و در شهيدآباد دزفول خاكسپاري گرديد.

بسياري از پيشكسوتان جبهه و جنگ و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به همراه خانواده شهداء خصوصاً مادران داغديده كه غالبا با قدي خميده و عصاي پيري آمده بودند، تا شهيد را بدرقه نمایند تا آرامگاه ابدی او. اما جاي بعضي ها خالي بود!

دانش آموزان براي درس آموزش دفاعي با صدها ساعت هماهنگي در تامين خودرو، محل اقامت، محل هاي بازديد و ... و با دهها نامه رضايت و تعهدنامه والدين با طی مسافت صدها كيلومتر به مناطق جنگي مي برند تا فرهنگ شهيد و شهادت را با ديدن خاك و تجهيزات زنگ زده دوران دفاع مقدس اندكي حس كنند، تا حداقل بتواند مشي و مرام شهيدان هشت سال دفاع مقدس را در قالب پوستر و كتاب و نقاشي به دانش آموزان انتقال دهند ، امّا افسوس ...

« .... ساعت نه صبح روز يكم آذر ۹۴ پسرم با حالتي غمگين از دبيرستان تماس گرفت و گفت پدر جان با اينكه شما با دبيرستان تماس گرفته ايد اما باز هم اجازه شركت در تشييع شهيد هيودي را به من نمي دهند. و مي گويند آموزش و پرورش اجازه نمي دهد. ... »
چگونه است آموزش و پرورش براي حضور وزير و وكيل و سخنران و رئيس جمهور و راهپيمايي و ... اجازه تعطيلي كلاس ها را مي دهد اما حال كه بدن قطعه قطعه شهيدي از ديار حرم حضرت زينب كه بزرگترين درس عملي ولايت مداري و و مصداق عيني .. اني سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم ... است دانش آموز حق شركت كردن داوطلبانه در تشييع آن شهيد را ندارد ؟

افسوس بر تشكيلاتي كه براي برگزاري كلاس هاي آموزشي چند نفره، حاضرند چندين روز كلاس هاي ديگر دانش آموزان را به تعطيلي بكشانند، اما براي حضور واقعي و حس جايگاه شهيد و روحيه شهادت طلبي و حس دوراني كه مردم دزفول در يك روز قريب هفتاد شهيد را تشييع نمودند، دستور به جلوگيري از حضور داوطلبانه دانش آموزان دارند.

به هر منظوري كه اين اقدام خودسرانه و يا آمرانه اجرا شده است، بر استمرار روحيه بسيج پروري و شهادت طلبي ضربه مهلك وارد خواهد كرد و اين همان به بار نشستن آرزوي كهنه مخالفان نظام استكباري است كه حضرت آيت الله خامنه اي بارها هشدار و تذكر داده اند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهید
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر این دانش آموز
برای سفر ریاست جمهوری مدارس را تعطیل می نمایند ولی برای این گونه مراسمات نه.
وای بر این مسئولین
حسن
از این جماعت هیچی بعید نیست نیاز به برسسی نداره
اينها هر كسي كه را ببينند كه تشخيص انحراف مي دهد بايكوت مي كنند !!!!!!!هر چند شهيد و مراسم آن!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
"چگونه است آموزش و پرورش براي حضور وزير و وكيل و سخنران و رئيس جمهور اجازه تعطيلي كلاس ها را مي دهد اما حال كه بدن قطعه قطعه شهيدي از ديار حرم حضرت زينب است دانش آموز حق شركت كردن داوطلبانه در تشييع آن شهيد را ندارد ؟"
موضوع پاچه خواری است هموطن عزیز پاچه خواری. عزیزم برای شهید که نمی توانند پاچه خواری کنند چون برایشان نان ندارد برای کسی پاچه خواری می کنند که برایش نان و آب داشته باشد.
مرگ بر آمریکا
Romania
خاک بر سر ضد انقلابشون
غلظت نوکری کردنشون برا کدخدا زده بالا
یکی از وظایف رسانه های انقلابی در قبال مردم معرفی این نوکران دشمنان مردم ایران و انقلاب اسلامی است
Russian Federation
كورخواندندفتنه گراني كه با اين سنگ اندازي هافكر مي كنند ميتوانند اين فرهنگ شهادت طلبي رو از اين ملت بگيرند .

ملت غيور ايران درانتخابات آتي وهمچنين انتخابات رياست جمهوري سال 96 سازشكار هاي خائن وفتنه گران را سر جايشان خواهند نشاند.
Iran, Islamic Republic of
مطمئنی راست ؟ یک مدیر دبیرستان اگر خطا کند شما ردیس جمهوررا مقصر می دانید . مردم شما را شناختند روشتان را اصلاح کنید
اون قسمتش که برا استقبال رییس جمهور مرخصی میدن که درست بود .اونایی که با قوانین مرخصی ساعتی آشنا هستن میدونن که با هر مرخصی از مجموع مرخصی های ذخیره کم میشه ولی در مورد استقبال از آقای .... این مرخصی حساب نشد که هیچ وسیله ایاب و ذهاب هم دم در اداره مستقر بود. هشت سال قبل تر مرخصی گرفیم خودمان و با تاکسی رفتیم خودمان.خدا را شکر این استقبال موضوعی است که انکار ناپذیره ......
بي وجدان هايي كه همه چيزشان از شهداست خجالت نمي كشند كه اين حركات نا جوانمردانه را مي كنند!!!!!!!!!!!!!! اينها به در و ديوار هم مشكوكند!!!!!!شهدا را هم غير خودي مي دانند!!!!!!!نتيجه اينكه سوء عملكرد موجب نفرت اجتماعي از اين جماعت شده و اينان بجاي نقد و اصلاح خود، همه را سياه و ضد خود ميدانند!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای باوجدان
چرا بدون تحقیق قضاوت میکنی؟
كارهاي اين دولت اظهر من الشمسه ,تحقيق نميخواد.
جهان نیوز پس تقوا کجا رفته؟مطمنی مساله واقعیت داره؟؟/
سیدکمال
بسمه تعالی اولا اگر دانش آموزی می خواست در تشیع این شهید بزرگوار شرکت کند از ساعت 8 سر کلاس حاضر شده است می توانست قید این یک ساعت هم بزند و اصلا به مدرسه نرود که مسئولیتش با مدرسه باشد چون دانش آموزی که وارد مدرسه شد مسئولیت خروج دانش آموز از مدرسه تا زمان تعطیلی مدرسه به عهده مدرسه و شخص مدیر است ثانیا آن پدر بزرگوار نباید تماس بگیرد بلکه باید خودش شخصا به مدرسه مراجعه کند و اجازه دانش آموز را بگیرد از کجا معلوم پشت تلفن شخص تماس گیرنده چه کسی است پس یکطرفه به قاضی نروید آیا اولیا راضی هستند هر کس با تلفن تماس گرفت اجازه فرزندش را برای خروج از مدرسه بدهند
آقا کمال حرف اول شما اشتباه است اگر دانش آموز قید مدرسه را برای یک روز می زد فردا آنروز باید جوابگو می شد اگر نمی توانست جواب قانع کننده بدهد او را به مدرسه راه نمی دادند لطفا همه جوانب را بررسی کنید یکطرفه قضاوت نکنید.
شما قبل از انتشار خبر بایداز مسولین آموزش و پرورش دزفول صحت وسقم قضیه را بپرسید بعد قضاوت کنید
خوب بود پدر این دانش اموز حداقل استقبال مدارس مسیر تشییع را هم میگفت چقدر چشمگیر بوده
حقیقت جو
باسم رب الشهدا

خداوندا به مسئولین ما شور و شعور و عقلانیت اعطا فرما تا فضای فرهنگی حضور در تشیع جنازه شهدا را از نسل جوان دریغ نفرماید.

الهی امین
غلامرضاقهرمانی
خدا شهید عزیز را بیامرزد.
دانش اموز با چی تماس گرفته؟کلا موبایل ممنوعه و هیچ دانش آموزی با خودش موبایل به مدرسه نمی برد!!جهت اطلاع از کذب بودن حرف دانش آموز
سحر
ما تو مدرسمون تلفن عمومی داشتیم هم موبایل میبردیم ...
درود بر شما بابت پیگیری این موضوع
United States
دولت یازدهم کاری با نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، شهادت و ارزش های انقلاب ندارد برادر جان. این دولت به شدت و شبانه روز و ساعت به ساعت حتی ثانیه به ثانیه ! درحال رسیدگی به مشکلات مردم و آبادانی کشوراست. وقت سر خاراندن هم ندارند . چه توقعاتی داری؟!!!!!
United States
سلام
اتفاقا قضیه ای را که این پدر دانش آموز گفته می تواند صحت داشته باشد . در دبیرستان فرزندم تلفن عمومی وجود دارد .
بسیجی دلسوخته امام خامنه ای مدظلعه العالی
Iran, Islamic Republic of
افسوس که جقدر زود از شهید وشهادت دور شده اند آنها در راه معبود گام نهاده وهیچ انتظاری ازکسی ندارند اولین قطره خون شهید شفی روز محشر بوده ومیتواند دیگران راهم شفاعت نماید وای به روزی که ازراه شهید وشهادت دور شویم به عذاب الهی دچار خواهیم شد