کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرکت در تشییع پیکر شهدای مدافع حرم، ممنوع شد!

1 آذر 1394 ساعت 15:58

« .... ساعت نه صبح روز يكم آذر ۹۴ پسرم با حالتي غمگين از دبيرستان تماس گرفت و گفت پدر جان با اينكه شما با دبيرستان تماس گرفته ايد اما باز هم اجازه شركت در تشييع شهيد هيودي را به من نمي دهند.


به گزارش جهان، احمد خادم پدر یکی از دانش اموزان دبیرستان شهر دزفول در مطلبی که به تحریریه جهان نیوز ارسال کرد نوشت: "امروز سبك بالي از خيل هزاران عاشق اهل بيت بر دستان دوستداران حضرت زينب (س) تشييع شد . پيكر پاك و قطعه قطعه اميرعلي هيودي اولين شهيد مدافع حرم از شهر شهيدپرور دزفول، پس از دو هفته چشم انتظاري خانواده، دوستان و همشهريانش به زادگاهش منتقل شد و در شهيدآباد دزفول خاكسپاري گرديد.

بسياري از پيشكسوتان جبهه و جنگ و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به همراه خانواده شهداء خصوصاً مادران داغديده كه غالبا با قدي خميده و عصاي پيري آمده بودند، تا شهيد را بدرقه نمایند تا آرامگاه ابدی او. اما جاي بعضي ها خالي بود!

دانش آموزان براي درس آموزش دفاعي با صدها ساعت هماهنگي در تامين خودرو، محل اقامت، محل هاي بازديد و ... و با دهها نامه رضايت و تعهدنامه والدين با طی مسافت صدها كيلومتر به مناطق جنگي مي برند تا فرهنگ شهيد و شهادت را با ديدن خاك و تجهيزات زنگ زده دوران دفاع مقدس اندكي حس كنند، تا حداقل بتواند مشي و مرام شهيدان هشت سال دفاع مقدس را در قالب پوستر و كتاب و نقاشي به دانش آموزان انتقال دهند ، امّا افسوس ...

« .... ساعت نه صبح روز يكم آذر ۹۴ پسرم با حالتي غمگين از دبيرستان تماس گرفت و گفت پدر جان با اينكه شما با دبيرستان تماس گرفته ايد اما باز هم اجازه شركت در تشييع شهيد هيودي را به من نمي دهند. و مي گويند آموزش و پرورش اجازه نمي دهد. ... »
چگونه است آموزش و پرورش براي حضور وزير و وكيل و سخنران و رئيس جمهور و راهپيمايي و ... اجازه تعطيلي كلاس ها را مي دهد اما حال كه بدن قطعه قطعه شهيدي از ديار حرم حضرت زينب كه بزرگترين درس عملي ولايت مداري و و مصداق عيني .. اني سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم ... است دانش آموز حق شركت كردن داوطلبانه در تشييع آن شهيد را ندارد ؟

افسوس بر تشكيلاتي كه براي برگزاري كلاس هاي آموزشي چند نفره، حاضرند چندين روز كلاس هاي ديگر دانش آموزان را به تعطيلي بكشانند، اما براي حضور واقعي و حس جايگاه شهيد و روحيه شهادت طلبي و حس دوراني كه مردم دزفول در يك روز قريب هفتاد شهيد را تشييع نمودند، دستور به جلوگيري از حضور داوطلبانه دانش آموزان دارند.

به هر منظوري كه اين اقدام خودسرانه و يا آمرانه اجرا شده است، بر استمرار روحيه بسيج پروري و شهادت طلبي ضربه مهلك وارد خواهد كرد و اين همان به بار نشستن آرزوي كهنه مخالفان نظام استكباري است كه حضرت آيت الله خامنه اي بارها هشدار و تذكر داده اند."


کد مطلب: 457024

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/457024/شرکت-تشییع-پیکر-شهدای-مدافع-حرم-ممنوع

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com