جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

تولید پودر زرشک برای نخستین بار در کشور

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 371974
بیش از ۹۵درصد زرشک دنیا در ایران تولید می شود،که ۹۸ درصد این میزان زرشک تولیدی در خراسان جنوبی عمل آوری می شود. ارزش هرکیلوگرم زرشک برابر با ۱۰ دلاراست که از نظر ارز آوری یکی از محصولات مهم کشاورزی محسوب میشود.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، نودو پنج درصد زرشک دنیادر ایران تولید می شود که از این میزان نود و هشت درصد آن در خراسان جنوبی، با تولید چهارده هزار تن در سال شکل میگیرد. این محصول بانام یاقوت سرخ در بازارهای جهانی شهرت فراوان دارد.

از آنجایی که زرشک فوق العاده حساس بوده و نگهداری آن مشکل است، دغدغه هایی را از قبیل نهگداری و سالم بودن محصول را برای کشاورزان به همراه دارد، که البته با ابتکار صنعتگر بیرجندی و تبدیل این محصول به پودر زرشک ضمن رفع نگرانی کشاورزان، صادرات و حمل این محصول نیز به راحتی انجام پذیر است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سارا حسینی
Iran, Islamic Republic of
خبر تولید پودر زرشک تحولی عظیم در کشاورزی و صنعت استان خراسان جنوبی است. واقعاً خبر مفیدی بود و من به عنوان دانشجوی آقای دکتر ژرمنیان به ایشان و جامعه تخصصی صنایع غذایی تبریک عرض می کنم.