يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۵

خبرهای ضد و نقیض از آزادی ۵ سرباز مرزبان ایرانی

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 347179
رسانه های دولتی خبرهای ضد و نقیضی از آزادی ۵ سرباز مرزبان ایرانی که بیش از یک ماه پیش توسط گروه جیش العدل به اسارت گرفته شده بود، منتشر کرده اند.
خبرهای ضد و نقیض از آزادی ۵ سرباز مرزبان ایرانی
به گزارش جهان، محمد سعید اربابی،‌نماینده مردم ایرانشهر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آزادی سربازان ایرانی قطعی است اما نحوه و یا جزییاتش تا ساعاتی دیگر مشخص و اعلام خواهد شد.

علی‌رغم اعلام آزادی مرزبانان از سوی نماینده ایرانشهر، نماینده مردم زابل گفت که هنوز منابع خبری در مرزبانی ایران این اخبار را تایید نکرده‌اند.

سیدباقر حسینی با بیان این مطلب گفت: اخباری که در مورد آزادی مرزبانان ایران مطرح شده به نقل از مسوولان پاکستانی بوده که هنوز مورد تایید نیست و در این زمینه باید هنگ مرزی خبری به ما بدهد تا آن را تایید کنیم.

سفارت ایران در پاکستان نیز اعلام کرد که با انتشار اخبار اولیه آزادی این مرزبانان، موضوع را به طور رسمی از وزارت خارجه پاکستان دنبال کرده و خواستار توضیح در این باره شده است.

سفارت کشورمان اعلام کرد: پیگیر اخبار دقیق در ارتباط با آخرین وضعیت این مرزبانان است.

همچنین از سوی استانداری سیستان و بلوچستان این موضوع اعلام شد که هیات اعزام شده به بلوچستان پاکستان که مدت ماموریتش به اتمام رسیده، هم‌اکنون در حال رایزنی و پیگیری اخبار مربوط به صحت و سقم این خبر است.

حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هنوز خبر رسمی در این باره اعلام نشده، گفت: تا جاییکه مسوولان پاکستانی گفتند ارتش پاکستان در خاک خود عملیاتی انجام داده و به زودی خبرهای خوشی اعلام خواهد شد

دادستان زاهدان آزادی ۵ سرباز ایرانی را تائید نکرد

اما در همین حال، دادستان زاهدان انتشار خبر آزادی ۵ سرباز گروگان گیری شده توسط جیش العدل در عملیات امروز نیروهای امنیتی در منطقه تربت ایالت بلوچستان درجنوب غربی این کشور را تائید نکرد.

محمد مرزیه در گفت وگو با ایلنا، در این ارتباط گفت: اقداماتی در ارتباط با آزادی سربازان گروگان‌گیر شده صورت گرفته است اما اینکه امروز در عملیاتی این افراد آزاد شده اند را تاکنون تائید نمی کنم.

وی ادامه داد: اخبار تکمیلی در ارتباط با ۵ سرباز گروگان گرفته شده تا ساعاتی دیگر در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در این ارتباط به ایلنا گفت: من نیز این خبر را شنیده‌ام، اما هنوز موفق نشده‌ام تائید این مسئله را از مقامات مسئول در وزارت‌خارجه دریافت کنم.

پیش از این،‌ ایرنا به نقل از منابع خبری پاکستان نشوته بود: در عملیات نیروهای سپاه مرزی این کشور در روز شنبه ۱۱ تبعه خارجی از جمله مرزبان ربوده شده ایرانی را در مناطق ایالت بلوچستان نزدیک مرز با ایران آزاد شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
برای سلامتیشون و اینکه انشالله سال تحویل پیش خانواده هاشون باشند صلوات بفرستید.
مجتبی
باید الباقی خدمتشون کسر و تشویق بشن و به عنوان آزاده محسوب بشن حقشونه
saeed
این حرف شما درسته ولی اگه فیلم گروگانگیری این سربازان رو ببینی می بینی که خودشون هم کم مقصر نیستند 5 تا سرباز با هم توی چادر دراز کشیدن پفک میخورند و تعریف کی کنند بدون اینکه یک نفر نگهبانی بده اونها هم از این موقیعت استفاده کرده در روز روشن چند نفر تا کنار چادر اینها میروند و هنوز هم متوجه نشده بودند
البته اگر بی دقتی خودشون در کشیک دادن باعث گروگان گیریشون شده باشه باید تنبیه هم بشوند چون یک ملت رو نگران کردند
نوبخت ازقائمشهر
این مشکل را در سیستان وبلوچستان چه کسی باید تدبیر کند؟ تا کی باید ان منطقه تاوان مدیریت ضعیف مدیرانش را بدهد؟تا کی باید امثال شهیدشوشتری ودیگر مدافعان این کشورراازدست بدهیم؟یعنی واقعا راهی وجود ندارد؟