شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

دولت مصر خبر انحلال اخوان را تکذیب کرد

جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 311303
شبکه خبری الجزیره در پی انتشار اخباری مبنی بر تصمیم دولت مصر برای انحلال جماعت اخوان المسلمین گزارش داد که دولت این کشور این خبر را رد کرده است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از شبکه خبری «الجزیره» نوشت: گزارش داد که دولت مصر خبر تصمیم دولت موقت برای انحلال جماعت اخوان المسلمین را تکذیب کرده است.
 
پیشتر رویترز به نقل از رسانه های مصری گزارش داده بود که در پی پایان مهلت قانونی اخوان برای پاسخگویی درباره اتهامات وارده به این جماعت، دولت موقت مصر طی چند روز آینده گروه اخوان المسلمین را منحل خواهد کرد.
 
اخوان المسلمین را می‌توان بزرگترین گروه سیاسی سنی در جهان به شمار آورد این گروه در سال 1928 میلادی در شهر اسماعیلیه مصر به رهبری حسن البنا بنیان نهاده شد و سپس فعالیت خود را به دیگر کشورهای عربی و اسلامی گسترش داد.
 
اخوان المسلمین جهت رسیدن به اهدافش در زمینه های مختلف فرهنگی، نظامی و سیاسی به مبارزه پرداخت، و در این رهگذر چند بار به دست حکومت ملک فاروق منحل شد و طی آن شمار زیادی از اعضای آن دستگیر و یا اعدام شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *