پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۴
۲۳
در حاشیه افشای ارتباط مالی جریان فتنه با سعودی‌ها؛

موضوع فقط مهاجرانی نیست؛ مدعیان اصلاحات زیر علامت سوال جدی

چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب: 429636
پس از انتشار بخشی از اسناد وزارت خارجه عربستان سعودی توسط سایت ویکی‌لیکس و افشای تأمین هزینه تحصیل و اقامت فرزند وزیر فرهنگ دولت اصلاحات توسط دولت عربستان، با تأیید سند سایت ویکی‌لیکس توسط یکی از نمایندگان مجلس این رسوایی اکنون وارد مرحله تازه‌ای شده است.
موضوع فقط مهاجرانی نیست؛ مدعیان اصلاحات زیر علامت سوال جدی
به گزارش جهان به نقل از کیهان، صبح دیروز اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این سند را موثق اعلام کرد و گفت: «سند تأمین هزینه تحصیل فرزند مهاجرانی توسط عربستان معتبر است.»

مطابق این سند وزارت خارجه عربستان سعودی به درخواست عطاءالله مهاجرانی مبلغ ۶۵۴۸۴ پوند را برای اقامت و تحصیل فرزندش در دانشگاه وارویک انگلستان به وی اهدا می‌کند.

این در حالی است که نشریات زنجیره‌ای و اصلاح‌طلب در مواجهه با این خبر سکوت پیشه کرده و حاضر به موضع‌گیری نشده‌اند. اما علیرغم نشریات اصلاح‌طلب این خبر در فضای مجازی با واکنش‌های مختلفی همراه شد.

در همین رابطه یکی از کاربران اصلاح‌طلب در صفحه شخصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «آن وقت‌ها که داور ]ابراهیم[ نبوی در ایران بود و هنوز نظریه‌پرداز پروژه‌های احمقانه‌ای از قبیل «اسب تروآ» نشده بود، لاطائلاتی را به اسم طنز به خورد خلق‌الله می‌داد که بعداً در کتاب‌هایی چون «ستون پنجم»، که اگر اشتباه نکنم نام ستون روزانه‌اش در روزنامه «جامعه» بود، هم گردآوری و منتشر شد. حسین شریعتمداری، که شدیدتر از حالا، به کوبیدن اصلاح‌طلبان و، در واقع، هر که به تمامی با جمهوری اسلامی نبود، مشغول بود، یک بار از پول‌هایی نام برد که برخی اصلاح‌طلبان از عربستان گرفته‌اند. در آن فضا، این قضیه دستمایه تمسخر نبوی قرار گرفت: تقریباً در تمام یادداشت‌های روزانه‌اش به نحوی به آن می‌پرداخت و مسخره‌بازی درمی‌آورد.
تا همین لحظه هم، شخصاً آن خبر را واهی می‌دانستم؛ ]...[ با همه این توصیف‌ها، این سند مرا تکان داد؛ اگر مهاجرانی اکنون که به قول این سند وزیر سابق است، توانسته بدون وجود هیچ دلیل روشنی از عربستان پول بگیرد، چرا همان زمان که وزیر بوده به طرق دیگر پول نگرفته باشد؟ از کجا معلوم دیگران در گذشته و حال چنین پول‌هایی به جیب نزده باشند؟ از پاک‌دستی بگذریم؛ از کجا معلوم سایر مدعیاتی که در همه این سال‌ها تحویل‌مان داده‌اند درست باشند؟ چه دلیلی برای تأییدشان در اختیار داریم؟ آدم به خیلی چیزها می‌تواند (و باید؟) شک کند، خیلی چیزها.»

گفتنی است پیشتر نیز در بحبوحه آشوب‌های سال ۸۸؛ وبسایت روزنامه گاردین خبر از کمک ۵۰ میلیون دلاری یک بازرگان عرب به نام صائب عریقات به میرحسین موسوی داد. کمکی که با هماهنگی جرج میشل فرستاده ویژه آمریکا در غرب آسیا انجام شد.
لازم به ذکر است اخذ کمک مالی از عربستان برای مقابله با جمهوری اسلامی سابقه‌ای دیرینه دارد. احمد علی مسعود انصاری مشاور مالی رضا پهلوی در خاطرات خود می‌نویسد: «در سال ۱۹۸۱ عربستان سعودی توسط ملک حسن پادشاه مراکش ۱۰ میلیون دلار به چند تن از سلطنت‌طلبان داد و پیش از آن هم عربستان دو میلیون دلار نقداً به خود او داده بود.» با این اوصاف به نظر می‌رسد پس از سلطنت‌طلبان اکنون اصلاح‌طلبان به مشتریان پر و پا قرص کمک‌های مالی رژیم مرتجع عربستان سعودی تبدیل شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجتبی
اینها با فتنه88 می خواستند ایران را به عربستان هدیه بدهند بعد دم از ایران و ایرانی و ...هم میزنند.
درباره ولایتی هم اسنادی بوده اونارو ندید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
هیس /در مورد کارهای طرف مقابل اصلاح طلبان نباید فریاد زد
سیاح
Iran, Islamic Republic of
برای اینها پولهای نفت مفت بدست می آید و مفت هم از دست می رود ، همه جا شکست می خورند چون پولها را در راه حرام خرج می کنند ،
اصلاح طلبان چرا شکست پشت سرهم می خورند چون از راه حرام پول بدست می آورند
Iran, Islamic Republic of
شک نداشته باشید که اوضاع افساد طلبها خیلی خراب تر از این حرفهاست
علی
Iran, Islamic Republic of
بازهم پول گرفتن بهتر از دزدیهای میلیاردی ورشو ه گرفتنهای داخلیها است
عجب! وطن فروشی بهتر ا اختلاس است؟
چغوک
قضیه کرسنت رو میگی!!!!
یا قضیه جهانگیری و یا مهاجرانی و یا هدیه شهرام جزایری به دفاتر مقامات اصلاحات.یا قضیه جونیور!!!!
کدوم مد نظر شماست!؟؟
و اضافه کن جریمه کرسنت رو که تا الان دادگاه برامون نزدیک 14 میلیارد دلار بریده ان شاالله حکم قطعی نشه
عمار
Iran, Islamic Republic of
هردم ازاین باغ بری میرسد!!!
خداعاقبت مارا بخیر کند!!!
خدایا به حق این ماه عزیز تمامی خائنین به ملت وکشور ونظام را رسوا فرما .وبه تمامی خدمتگزاران این مرز وبوم نصرت عطا بفرما.
Iran, Islamic Republic of
کسانیکه درمورد رحیمی و بقایی تیترهای درشت میزدند اکنون چرا در برابر مهاجرانی خفه خون گرفته اند
اصلا پرونده رحیمی مربوط به قبل از معاونت اولش در دولت احمدی نژاد بود ولی خب دیگه
کارمند
Iran, Islamic Republic of
آيه «وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى »هيچ كس گناه ديگري را به
گردن نمي گيرد،

مفت خور مفت خوره و.......
چه از جیب دشمن و بیگانه باشه
چه از جیب مردم و بیت المال باشه
اره خب. فقط شماها خوبين و همفكرهاى دلواپس و پاكدستتون
محمد
لعنت خدا بر آل سعود و آل سقوط و افساد طلبان
محمدی
سلام خدا رحمت کند اموات را یکی از اقوام که به رحمت خدا رقته وقتی چنین اتفاقاتی می افتاد میگفت آدم با این چشم های کوچکش چه چیز های بزرگی در این دنیا میبیند.
ما بسیجیان ساده دهه 60 وقتی مهاجرانی نماینده دور اول مجلس شده بود اوده بود محل ما خانه گرفته بود خیابان استاد معین ، دادگران . و شبها میامد مسجد فاطمه الزهرا و تا پاسی از شب پیش ما می ماند . ماشین پیکانی را هم که مجلس بهشان داده بود سوار نمیشد و همیشه با یک موتور هوندا رفت و آمد میکرد تازه آن موتر هم همیشه دست بچه های بسیج بود. وقتی جو ترور ها بالا گرفت ما یک پاس اضافه سر کوچه ایشان گذاشتیم و تاکید میکردیم دیگر صلاح نیست با موتور جابجا شوید ( دریغ از آنکه دشمن میداند چه کسانی بدردش میخورد و چه کسانی اهل حیانت نیستند ).ایشان همیشه میامد پیش ما و تحلیل های سیاسی میداد و خیلی چهره انقلابی داشت و ما های ساده دل هم بی خبر از پشت صحنه بودیم تا اینکه کار به اینجا انجامیده است !! . خداوند انشا الله عاقبتمان را به خیر کند.
گفتنی است پیشتر نیز در بحبوحه آشوب‌های سال ۸۸؛ وبسایت روزنامه گاردین خبر از کمک ۵۰ میلیون دلاری یک بازرگان عرب به نام صائب عریقات به میرحسین موسوی داد. کمکی که با هماهنگی جرج میشل فرستاده ویژه آمریکا در غرب آسیا انجام شد.


جناب میرحسین موسوی پول عربها چ مزه ای داره؟
گوشت شده به تن زن و بچه ات یا بازیگرهایی که برات تبلیغ میکردن!؟
در مورد تواقنامه تهران بیانیه دادی در مورد مساله ای مستقیم به خودت بیانیه نمیدی؟
نکنه میخای بگی در دولت احمدی نژاد اجازه صدور بیانیه داشتی ولی حالا در دولت شرکات اجازه نداری!؟
شاید هم مثل مهاجرانی میخای بعدا بگی؟ فعلا تا میتونی بخور...
Iran, Islamic Republic of
فقط يه سوال دارم آيا ويكي ليكس مورد تاييد هست يا نه يا اينكه فقط بعضي جاها مورد تاييده و بعضي جاها نه؟
وقتی مهاجرانی رد نکرده یعنی اینکه در این مورد راست گفته!
مهاجرانی خودش وعده داده در مورد بورسیه شدن پسرش بعدا توضیح میده تو اونوقت این یه سند ویکی لیکس و قبول نداری اگه منکر بود باز یه چیزی
خاک عالم بر سرشون
عماد امامی
Romania
سلام استفاده کردیم
لطفا از اسناد خاتمی رو کنید!به ویژه کمک گرفتنش از ملک عبدالله کثیف