جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۱۳

سوال روحانی از هاشمی درباره خاطراتش

دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 417035
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران گفت: اگر همسر حضرت امام(ره) سخنی را از امام خمینی نقل کرده‌اند، چرا در زمان خود حیات بانو ثقفی بازگو نشد و گذاشتند بعد از فوت همسر امام(ره) این خاطره را نقل کنند.
سوال روحانی از هاشمی درباره خاطراتش
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر درخصوص اظهارات هاشمی رفسنجانی و بیان خاطراتی ناگفته از حضرت امام خمینی(ره) به تسنیم گفت: آقای هاشمی به‌قدری خاطرات ضد و نقیض، خلاف واقع و خلاف حقیقت بیان کرده‌ است که دیگر نمی‌توان حرف وی را معتبر دانست.

وی ادامه داد: خبرها، حرف‌ها و خاطراتی که وی ادعا می‌کند رخ داده یا توسط امام راحل گفته شده است، با در نظر گرفتن بعضی از حرفهای قبلی که اشتباه بودن آنها بر همگان روشن است نشان می‌دهد که نمی‌شود به آقای هاشمی در خصوص خاطرات نقل‌شده اعتماد کرد.

این تاریخ‌دان انقلاب اسلامی در خصوص نقل خاطرات آقای هاشمی از کسانی که در قید حیات نیستند، اظهار داشت: چرا آقای هاشمی خاطرات را از زبان کسانی نقل می‌کند که در قید حیات نبوده و رحلت کرده‌اند؟ در اظهاراتی که وی اخیراً گفته است این نکته وجود دارد که اگر همسر حضرت امام چنین سخنی را از امام خمینی نقل کرده‌اند چرا در زمان خود حیات بانو ثقفی بازگو نشد، چرا گذاشتند بعد از فوت همسر امام این خاطره را نقل کنند؟

روحانی با بیان اینکه این مسئله در زمان فوت حاج احمد آقای خمینی نیز وجود داشته است، تصریح کرد: هاشمی از کسانی نقل خاطره می‌کند که نمی‌توانند این خاطرات را تأیید یا تکذیب کنند. از این رو مشخص است که این خاطرات واقعیت ندارد و قابل استناد نیست.

وی در خصوص اینکه در سال ۸۴ همسر امام خمینی(ره) خاطره‌ای را به وی گفته‌اند، گفت: اگر همسر امام خاطره‌ای را در سال ۸۴ برای وی نقل کرده است، چرا آقای هاشمی تا این اندازه صبر کرده و پس از فوت این بانوی بزرگوار صحبت‌های ایشان را نقل کرده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرهاد
هر چقدر هم بد هاشمی گفته شود عزیز است اگر در زمان این بانوی بزرگوار هم می گفتند که باز می گفتید از خودش تعریف می کند.
Iran, Islamic Republic of
از هاشمي به امام نزديكتر چه كسي بود؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
اخوی ایت الله هاشمی خود سند انقلاب است
Iran, Islamic Republic of
اصولا حاج آقا در نقل خاطرات خیلی صبور هستند!
حران
خاطره تعریف میکنم، پس هستم!
Iran, Islamic Republic of
ای بابا حاج آقا خاطرست دیگه !!!
بزار خاطرش رو بگه شنونده باید عاقل باشه
ما اعتماد میکنیم
Iran, Islamic Republic of
چون امام به ايشان اعتماد داشت
امیرسعید ابوزهرا
جان کلام استوانه این بود که "امام انقلاب رابه شماها"سپرده است.
...
ملت
Norway
خب اگه از زنده ها نقل کنه، تابلو میشه که داره می بنده.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر همسر امام خاطره‌ای را در سال ۸۴ برای وی نقل کرده است، چرا آقای هاشمی تا این اندازه صبر کرده و پس از فوت این بانوی بزرگوار صحبت‌های ایشان را نقل کرده است؟
اين هم از موذيگري هاي ايشان هست !!‌
در عجبم چگونه ايشان در خطبه هاي نماز جمعه خود و ديگران را به تقوا دعوت مي كرد . ؟؟؟حيف اون همه نماز جمعه كه پشت سر ايشان خوانديم !!!
آيا بايد آنها را قضا كنيم ؟؟
يكي جواب بدهد ؟؟
معیار حال فعلی افراد است
کاظم
خاطره يا تحريف تاريخ!