شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

جايگاه تراوين در ميان كاربران

يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 84169
الف نوشت؛ بعد از موفقيت شبكه هاي مختلف اجتماعي مانند فيس بوك و توييتر در ميان كاربران اينترنت، و ابراز علاقه كاربران نسبت به مراكز اجتماعي اينترنت، بازي هاي اجتماعي اينترنتي نيز با موفقيت روبرو بوده اند. از جمله اين بازي هاي اجتماعي كه در ايران نيز كاربران زيادي دارند، مي توان به ايريپابليك و تراويان اشاره كرد. بطوريكه سايت تراويان به عنوان يكي از پربيننده ترين سايت هاي اينترنتي در ايران به شمار مي رود و در ميان ده سايت برتر پر بيننده در ايران قرار دارد.
تراوين در ابتدا يك بازي استراتژيك آنلاين و رايگان است. شما در اين بازي احتياج به يك مرورگر و يك خط اينترنت كم سرعت داريد، تراوين به شما دهكده اي در طول و عرض جغرافيايي مشخص اهدا مي كند كه كدخداي آن دهكده باشيد. شما دهكده ي خود را گسترش مي دهيد، با ديگر دهكده ها متحد مي شويد، تجارت مي كنيد و به تربيت سرباز مي پردازيد.
در تراوين شما پس از ارتقاء منابع به سطوح مشخص و تربيت سرباز و ساخت انواع تسليحات جنگي مي‏توانيد به دهكده‏هاي مجاور حمله و آنها را غارت كنيد.
در اين بازي شما براي مصرف، ارتقاء سطح منابع و بناي ساختمانهاي خودتان به طلا نياز داريد كه در روزهاي ابتدايي اين بازي از طرف تراوين به شما اهدا مي‏شود تا شما به بازي اميد وار شده و آن را ادامه دهيد. اما پس از گذشت يك دوره كوتاه و اجراي دستور العمل هاي بازي، تراوين شما را به حال خود وا مي گذارد و شما در بعضي از مواقع مجبور به خريد طلا در دنياي واقعي براي محيط مجازي مي‏شويد. كه اين نوعي درآمد زايي براي اين شركت مي باشد. البته اين موضوع باعث مي شود كه شما به مديريت منابع خود بپردازيد و اين يكي از نكات مثبت اين بازيست.
شركت تراوين پلاس (travian plus) فروش انواع تي شرت با طرح هاي شخصيت‏هاي معروف تراويني را در دستور كار خود قرار داده و در آينده پيش‏بيني مي شود محصولاتي نظير كيف، كروات، ليوان و... نيز به محصولات اين فروشگاه اضافه گردد. پس از ثبت محصول و واريز وجه، محصول در آدرس پستي ارسال مي گردد اين شركت فعاليت خود را جهت فروش گلد يا طلا در سرور ايران ادامه داده و سرويس ويژه اي در اين ارتباط در سرورهاي بين المللي ارائه مي كند.
نسخه‏ انگليسي اين بازي اولين بار در سال 2004 توسط مجموعه ي خصوصي (تراوين گيم) كه يك شركت آلمانيست، طراحي شد. نسخه‏هاي بعدي اين بازي در سال هاي 2005 و 2006 شروع به كار كرد. ايده اوليه تراوين از يك بازي روميزي مشهور آلماني ( ساكنان كاتان ) گرفته شد.
قصه‏ اين بازي اقتباسي است از افسانه هاي امپراتوري (روم) و تمدن هاي " گول " و " توتن " كه در محل فعلي كشورهاي آلمان و فرانسه سكونت داشتند.
اين بازي به 40 زبان زنده دنيا ترجمه شده و در اختيار كاربران سراسر كره زمين قرار گرفته است. اين بازي هم اكنون 5 ميليون مخاطب و كاربر دارد. تراوين در سال 2006 جايزه بهترين بازي آنلاين در ميان تعداد زيادي از رغبا را به خود اختصاص داد.
اواخر سال 2008 نسخه ي فارسي تراوين براي اولين بار بر روي وب قرار گرفت. در همين مدت بيش از صدوپنجاه هزار نفر فارسي زبان عضو اين مجموعه شدند.
تبليغات گسترده اين بازي از باكسهاي تبليغاتي متعدد، از جمله yahoo و پست الكترونيكي كاربران از محبوبيت اين بازي در ميان مخاطبين خبر مي‏دهد. تراوين يك بازي اعتياد آور است كه گاهي اتفاق مي‏افتد كه شما نيمه شب از خواب بيدار شده كه مبادا به دهكده‏ شما حمله كنند و تمام منابع شما را غارت كنند.
طراحي اين گيم به اين صورت است كه اگر شما به بازي خود ادامه ندهيد دهكده شما به خطر خواهد افتاد، پس شما مجبور به ادامه ي بازي هستيد.
در اين گيم به غارتگرين ها و مهاجم ترين ها مدال داده مي شود. بي انتها بودن بازي و عدم وجود هر گونه هدف در تراوين يكي ديگر از نكات قابل توجه اين بازي پر مخاطب است. كه كاربر، زمان انرژي و پول خود را در اين راه به چوب حراج مي گذارد.
در اين قرن كه مديريت زمان حرف اول را در زندگي روزمره مي‏زند اين بازي چه نقشي مي‏تواند در ميان كشورهاي جهان سوم و در حال توسعه داشته باشد.
بدترين نكته ي اين بازي ترويج قانون جنگل و روحيه ديكتاتوري در قرن بيست و يكم مي باشد. قرني كه دموكراسي حرف اول را مي زند اين بازي طوري كاربران را بي رحم مي كند كه به دور از ارزش هاي انساني و روابط اجتماعي به يكديگر حمله مي كنند و به غارت اموال ديگران در محيط مجازي مي‏پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *