پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

فروش گاز اشک‌آور را متوقف کنید

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 405498
دبیرکل جمعیت ملی دموکرات الوحدوی بحرین با انتقاد از ادامه صادرات گاز اشک‌آور از سوی بسیاری از کشورها از جمله کره‌جنوبی به بحرین برای سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی خواستار توقف دخالت عربستان در بحرین و آزادی معارضان بازداشتی شد.
به گزارش جهان، «فاضل عباس»، دبیر کل جمعیت ملی دموکرات الوحدوی یکی از جمعیت‌های معارض بحرینی در گفت‌وگو با فارس در منامه، با اشاره به اینکه کشورهای زیادی در جهان از جمله کره جنوبی همچنان سلاح و ابزارهای سرکوب به رژیم بحرین صادر می‌کنند گفت:این امر با اصول حقوق بشر در تناقض است و ما خواهان فراخوانی بین المللی برای توقف صادرات ابزارهای سرکوب برای رژیم آل خلیفه هستیم به گونه‌ای که جهان نقش مثبتی در نزدیک کردن ملت بحرین با دولت ایفا کند نه اینکه ادوات سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز به بحرین صادر کند؛ اگرچه فروش تسلیحات سرکوب به بحرین در راستای منافع اقتصادی کشورها صورت می‌گیرد اما نقض حقوق بشر محسوب می‌شود که باید متوقف شود.

نیروهای آل خلیفه به طور گسترده علیه ساکنان مناطق مختلف و نیز در منازل شهروندان از سلاح‌های سرکوب و گازهای اشک آور استفاده می‌کند و در نتیجه ، استفاده از این سلاح ها موجب کشته شدن بسیاری از شهروندان از جمله چندین کودک شده است.

گفت‌وگوی ملی فراگیر راه حل بحران بحرین است

دبیر کل جمعیت الوحدی بحرین درباره موضع این جمعیت نسبت به تحولات بحرین بخصوص پس از بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق گفت: جمعیت الوحدوی با بازداشت شیخ علی سلمان و هر شخصیت معارضی مخالف است و خواستار آزادی معارضان و آغاز گفت‌وگوی ملی فراگیر برای پیدا شدن راه حلی برای قضیه بحرین هستیم .

وی افزود: راه حل امنیتی به ثبات همیشگی منجر نمی شود اما توافق ملی تنها راه رسیدن به ثبات است.

عباس ابراز امیدواری کرد که نظام بحرین با پاسخ به خواسته مردم شیخ علی سلمان را آزاد و محاکمه وی را متوقف کند.

دبیر کل جمعیت الوحدوی با تاکید بر اینکه گفت‌وگو بهتر از درگیری‌های امنیتی روزمره در خیابان‌های بحرین است گفت:جمعیت‌های سیاسی بحرین به دنبال تغییر نظام حاکم بحرین با توسل به زور نیستند بلکه به دنبال اصلاح نظام هستند بنابراین بازداشت رهبران معارضان به راه حل هایی منجر نمی‌شود بلکه بحران را پیچیده تر می‌کند.

وی تصریح کرد: پاسخ به جامعه بحرین و تظاهرات کنندگان بهترین وسیله برای حفظ ثبات در داخل بحرین است.

دبیر کل جمعیت الوحدوی افزود: نظام بحرین برای ضربه زدن به جمعیت‌های سیاسی معارض تلاش می‌کند و در این راستا شکوائیه‌های قضایی علیه رهبران معارض صادر می کند یا آنها را به بازداشت و محاکمه می‌کشاند در حالی که هیچ کدام از این اقدامات اوضاع را بهبود نبخشیده و بلکه پیچیده‌تر می کند.

عباس تصریح کرد: قطع ارتباط دولت با مخالفان موجب بحرانی شدن اوضاع بحرین شده است و بازگشت این روابط و گفت‌وگو قطب نمای سیاسی و امنیتی این کشور را به جایگاه درست خود بازمی گرداند.

ابراز امیدواری به تغییر مواضع سعودی در قبال معترضان بحرینی و قطع حمایت سعودی از گروه های تروریستی سوریه

دبیر کل جمعیت الوحدوی بحرین درباره تغییرات گسترده کم سابقه در ارکان قدرت سیاسی و امنیتی عربستان پس از مرگ ملک عبدالله و نتایج این تغییرات در سیاست خارجی عربستان گفت:تغییر سیاست خارجی عربستان در قبال منطقه بسیار حائز اهمیت است و ما امیدواریم که پادشاه جدید سعودی مواضع خود را در قبال پرونده‌های منطقه‌ای و از جمله بحرین تغییر بدهد و عربستان برای همه مردم بحرین کار کند نه اینکه از طرفی علیه طرف دیگر حمایت کند.

وی همچنین خواستار توقف حمایت‌های عربستان از گروه های تروریستی در سوریه شد و گفت: پس از اینکه تروریست به داخل عربستان هم کشیده شده است هم اینکه سران سعودی باید به خود آمده و دست از حمایت از تروریسم در سوریه بردارند و در قبال لبنان نیز به انتخاب سریع تر رئیس جمهور این کشور کمک کنند بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم مواضع سران جدید حکومت عربستان چگونه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *