جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
عضو فراکسیون زنان مجلس:

دولت این دو مطالبه جامعه زنان را پیگیری کند

بیمه زنان خانه‌دار و افزایش مرخصی زایمان در دستور کار دولت برای سال آینده قرار گیرد
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 397100
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۴ چند روز پیش تقدیم مجلس شد و بر این اساس مواردی مانند بیمه زنان خانه‌دار باید مورد توجه بیشتر دولت قرار گیرد.
به گزارش جهان، سکینه عمرانی در گفت‌وگو با فارس گفت: بودجه سال ۹۴ معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری افزایش قابل توجهی نسبت به سال جاری داشته است و این در حالی است که هنوز معاونت امور زنان در خصوص عملکرد بودجه سال جاری خود گزارشی را ارائه نداده است.

وی ادامه داد: نباید مواردی مانند بیمه زنان خانه‌دار، افزایش مرخصی زایمان و حمایت از زنان بدسرپرست مورد بی‌توجهی قرار گیرد، چرا که این مطالبات، مطالبات اساسی جامعه زنان کشور ماست و باید در دستورکار دولت برای سال آینده قرار گیرد.

این عضو فراکسیون زنان خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال جاری، موضوع بیمه زنان خانه‌دار به صورت جدی پیگیری نشد و تاکنون شاهد اجرایی نشدن آن از سوی دولت بودیم، این در حالی است که بخش اعظمی از جامعه زنان کشور ما را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند که عده‌ای از این زنان نیز بدسرپرست و یا سرپرست خانوار هستند و این موضوع می‌تواند برای آنها کمک بسیار خوبی باشد.

عمرانی خاطرنشان کرد: در کنار این موارد، مباحثی مانند برنامه‌های حمایت از خانواده و فرزندان نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در برخی موارد بودجه پیشنهادی دولت نیازمند بازنگری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *