سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

مدرن‌ترين هواپيمای مسافربری جهان+تصاوير

يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 412706
جدیدترین هواپیمای ایرباس که شبیه یک رایانه پرنده است بالاخره وارد خط پروازی شد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، ايرباس توانست هواپيمای مدرن A۳۵۰ را كه به يك كامپيوتر پرنده شباهت دارد وارد خط پروازی كند.


هواپيمای ايرباس ۳۵۰ يك هواپيمای پهن پيكر و جديدترين محصول شركت ايرباس است كه برای پروازهای دوربرد و ميان‌برد استفاده می‌شود و تاكنون هشت فروند از آن توليد شده و از سال ۲۰۱۵ رسما وارد خط پروازی شده است و مدل اوليه آن با قيمت نزديك به ۳۰۰ ميليون دلار فروخته خواهد شد.

"ايرباس ۳۵۰" در سه مدل با پسوند‌های ۸۰۰-۳۵۰ ، ۹۰۰-۳۵۰ و ۱۰۰۰-۳۵۰ توليد می‌شود كه ظرفيت آن‌ها به ترتيب ۲۷۰ ، ۳۱۵ و ۳۸۷ سرنيشن خواهد بود و برد اين هواپيما به طور ميانگين ۱۴۰۰۰ كيلومتر است.


موتورهای جديد اين هواپيما كه با مصرف سوخت بسيار پايين كار می‌كنند و سرعت آن را به عدد ۹۰۳ كيلومتر بر ساعت می‌رساند.


ویژگی مهم این هواپیما این است که عرشه پروازی آن به صورت کاملا هوشمند طراحی شده و پیشرفته‌ترین سیستم‌های ناوبری در آن بکار رفته‌اند و همچنین برای هر سیستم، سه پشتیبان در نظر گرفته شده تا هواپیما در شرایط اضطراری دچار مشکل نشود.


در كابين مسافران نيز سامانه‌های پيشرفته رايانه‌ای برای رفاه مسافران در نظر گرفته شده چون ايرباس ۳۵۰ در مسيرهای با مسافت بالا بكار گرفته می‌شود و برای جلوگيری از خستگی مسافران يك نمايشگر با قابليت پخش فيلم ، موسيقی و اجرای بازی‌های ويدئويی در رو به روی هر مسافر نصب شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوشم اومد