دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۲
۱

گزینه اصلی ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات

جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب: 307974
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که از سال 74 با تصویب رهبر انقلاب آغاز به کار کرده است به عنوان یکی از نهاد های فراسازمانی که روسای آن با نظر رئیس جمهور و مشورت رهبری انتخاب می شوند نقش تعیین کننده ای در ساماندهی فعالیت های فرهنگی جمهوری اسلامی در دنیا دارد.
گزینه اصلی ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات
به گزارش جهان، تدبیر24 نوشت:
همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم و انتخاب مسئولان ارشد کشوری برای سازمان ها و پست های اصلی کشور اخیراٌ گمانه زنی های زیادی برای ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات به عنوان یکی از سازمان های مهم با گستره بین المللی آغاز شده است اما شنیده هاحاکی از این است که وزیر سابق خارجه برای این پست درنظر گرفته شده است.
 
 سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که از سال 74 با تصویب رهبر انقلاب آغاز به کار کرده است به عنوان یکی از نهاد های فراسازمانی که روسای آن با نظر رئیس جمهور و مشورت رهبری انتخاب می شوند نقش تعیین کننده ای در ساماندهی فعالیت های فرهنگی جمهوری اسلامی در دنیا دارد . این سازمان که وظیفه اصلی اش تعیین رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در دنیا و اجرای راهبرد دیپلماسی فرهنگی است اگرچه در 8 سال گذشته از بسیاری ماموریت های خود غافل شده است اما به نظر می رسد با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید روزهای خوبی را برای پیشبرد اهداف فرهنگی ایران در محیط بین الملل پیش رو داشته باشد .
 
بر اساس شنیده هامنوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه که از چهره های اعتدالی و با سابقه کشور در حوزه روابط بین الملل است به عنوان جدی ترین گزینه نشستن بر روی صندلی شماره یک ساختمان تپه های عباس آباد و به دست گرفتن کلید این سازمان راهبردی در نظر گرفته شده است . متکی که قبل از وزارت خارجه در دوران ریاست جمهوری خاتمی هم مدتی معاونت بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات را بر عهده داشته به خوبی با دستورکارهای این سازمان آشناست و در پست های دیگری همچون وزارت ، حضور در کمیسیون سیاست خارجی مجلس،سفارت و یا معاونت بین الملل وزارت خارجه نیز به طور نزدیک با این سازمان در ارتباط بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنده الله
Russian Federation
بهترین گزینه آقای منوچهر متکی است که تعامل خوبی هم با مجلس دارد و اعتدال گر است.