يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۱

تقدیر از سفیر سریلانکا برای تالیف یک کتاب

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب: 340700
«ابوذرابراهيمي تركمان» رئيس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي در ديدار«محمد فيصل راضين» سفير سريلانكا درتهران از تلاش ارزشمند وي بخاطر تاليف كتاب امام حسين(ع) تقدير و قدرداني كرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «محمد فيصل راضين» سفير سريلانکا در تهران و مولف كتاب امام حسين(ع) صبح چهارشنبه ۹ دي ماه با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با «ابوذرابراهيمي تركمان» ديدار و گفتگو كرد.

در اين ديدار، ابوذر ابراهيمي تركمان رئيس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي بر آمادگي اين سازمان درخصوص بسط و گسترش فعاليت هاي فرهنگي دو كشورتاكيد كرد .

وي با اظهار خرسندي از پايان جنگ هاي داخلي سريلانكا و ايجاد فضاي مناسب صلح و دوستي ميان مسلمانان و ديگر اقوام اين كشور، از تلاش ارزشمند «فيصل راضين» بخاطر تاليف كتاب« امام حسين (ع)» تقدير و قدرداني كرد.

ابراهيمي تركمان با اعلام آمادگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در جهت ايجاد كرسي زبان و ادبيات فارسي، اتاق ايرانشناسي در دانشگاه كلمبو و همچنين انجام گفتگوهاي ديني اسلام و بوديسم با همكاري مركز گفتگوي اديان و تمدن هاي اين سازمان، اظهار اميدواري نمود با حضور سفير سريلانكا، شاهد رشد و توسعه همكاري هاي فرهنگي دوكشور باشيم .

رئيس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي در ادامه اين ديدار با اشاره به تحريكات اخير وهابيت و گروه هاي تكفيري در مناطق مختلف جهان اسلام، مكتب تشيع را مكتب اعتدال گرا و مبلغ صلح و دوستي در ميان ملت ها معرفي كرد .

ابراهيمي تركمان، برگزاري هفته هاي فرهنگي ، ترجمه و انتشار كتب اسلامي و تبادل هيئت هاي علمي و فرهنگي را نيز از جمله همكاري هاي مشترك دوكشور بر شمرد و بر نقش موثر انجمن دوستي ايران و سريلانكا در گسترش روابط فرهنگي دو ملت تاكيد كرد.

وي همچنين امضاي تفاهم نامه همكاري هاي فرهنگي و هنري جمهوري اسلامي ايران و سريلانكا را زمينه ساز انجام تعالات فرهنگي دو كشور عنوان نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *