جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
اعتراض شدید آیت‌الله مکارم ‌شیرازی به ویرانی مرقد حجر بن عدی؛

می‌خواهند جنگ مذهبی و فرقه‌ای ایجادکنند

شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 284772
ما اين جنايت بزرگ را شديدآ محكوم مى‌كنيم و هرگز جامعه اسلامى مخصوصآ شيعيان جهان آن را فراموش نخواهند كرد و قطعآ اين جنايتكاران كوردل به سزاى اعمالشان به زودى خواهند رسيد.
می‌خواهند جنگ مذهبی و فرقه‌ای ایجادکنند
به گزارش جهان به نقل از ابنا، در ادامه اعتراض شخصیت های دینی و مذهبی جهان اسلام به جنایت جدید وهابی ها در سوریه و تخریب و نبش قبر یار باوفای امام علی ابن ابی طالب (ع) جناب حجر بن عدی، حضرت آیت‌الله العظمی "مکارم ‌شیرازی" با صدور بیانیه‌ای ویران کردن مقبره این صحابی بزرگ به دست تروریست‌های تکفیری را محکوم و تصریح کردند: این وحشیان آدم‌نما که در تاریخ نمونه‌ای ندارند نه بر زندگان رحم می‌کنند نه بر شهیدان به خاک خفته و به یقین اگر قدرت پیدا کنند، گنبد و بارگاه ملکوتی پیغمبر خدا(ص) را نیز ویران خواهند کرد، همان‌گونه که بارها تلویحآ یا تصریحآ گفته‌اند ولی از هجوم افکار عمومی مسلمانان وحشت دارند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که جامعه اسلامی به ویژه شیعیان جهان هرگز آن را فراموش نخواهند کرد و قطعا این جنایتکاران کوردل به سزای اعمالشان به زودی خواهند رسید.

متن بیانیه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به این شرح است

بسم الله الرحمن الرحیم

بار ديگر فاجعه‌اى در جهان اسلام رخ داد و تروريست‌هاى تكفيرى به قبه و بارگاه صحابى بزرگ پيغمبر اكرم(صلی الله علیه و آله) و يار وفادار اميرمؤمنان على(علیه السلام)، حُجر بن عَدى آن مرد زاهد و عابد و شجاع كه در برابر طغيان‌گران زمان خود از بنى‌اميه قيام كرد و در نقطه‌اى نزديك دمشق به نام «مَرجِ العَذراء» به دست حاكمان بنى اميه شهيد و در همانجا به خاك سپرده شد، حمله كرده و بارگاه او را ويران كردند و حتى قبر او را نيز نبش نمودند.

اين وحشيان آدم‌نما كه در تاريخ نمونه‌اى ندارند نه بر زندگان رحم مى‌كنند نه بر شهيدان به خاك خفته. و به يقين اگر قدرت پيدا كنند گنبد و بارگاه ملكوتى پيغمبر خدا(صلی الله علیه و آله) را نيز ويران خواهند كرد، همان‌گونه كه بارها تلويحاً يا تصريحاً گفته‌اند ولى از هجوم افكار عمومى مسلمانان وحشت دارند.

ما اين جنايت بزرگ را شديدآ محكوم مى‌كنيم و هرگز جامعه اسلامى مخصوصآ شيعيان جهان آن را فراموش نخواهند كرد و قطعآ اين جنايتكاران كوردل به سزاى اعمالشان به زودى خواهند رسيد.

و به حاميان آنها از دولتمردان تركيه و عربستان سعودى و قطر گرفته تا آمريكا و اسرائيل مى‌گوييم : «شرمتان باد از اين جنايات زشت و ضد بشرىِ كسانى كه شما از آنها حمايت مى‌كنيد كه با هيچ يك از معيارهاى انسانيت سازگار نيست.»

مى‌دانيم دشمنان اسلام و در رأس آنها آمريكا و اسرائيل مى‌خواهند با تشويق كردن اين جنايات، جنگ مذهبى و فرقه‌اى در ميان مسلمين ايجاد كنند ولى به يقين با بيدارى اسلامى هرگز موفق نخواهند شد. إن‌شاءالله

ناصر مكارم شيرازى
14/2/1392

گفتنی است تاکنون حضرات آیات عظام سبحانی تبریزی ، صافی گلپایگانی ، مکارم شیرازی و آصفی با انتشار بیانیه های جداگانه ای اعتراض شدید خود را به جنایت جدید وهابی ها در سوریه و تخریب و نبش قبر یار باوفای امام علی ابن ابی طالب (ع) جناب حجر بن عدی ابراز داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *