جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۵

رسانه دولتی رسماً تخریب حداد را کلید زد

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 257844
خبرگزاری دولتی ایسنا در ادامه مشی رسانه ای خود در هواداری از جریان خاص دولتی، رسماً تخریب یکی دیگر از شخصیت های نظام را کلید زد.
به گزارش جهان، این رسانه دولتی که از بودجه بیت المال ارتزاق می کند، نوشته "صدا و سیما جمعه شب با پخش مستندی از حداد عادل پخش گزارش‌های تبلیغات انتخاباتی از این رسانه که می‌تواند جنبه غیرقانونی داشته باشد را کلید زد."

ایسنا بر خلاف رویه گذشته خود مبنی بر رعایت بی طرفی وعدم قضاوت با عصبانیت می نویسد: "بهانه این گزارش تالیف کتاب درس اجتماعی پایه سوم ابتدایی توسط حداد عادل بود که دانش‌آموزان یک بخش نسبتا محروم در حاشیه تهران با ارسال نامه‌هایی از او دعوت کرده بودند که از مدرسه آن‌ها بازدید کند. در این فیلم تبلیغاتی ده‌ها بار نام و عکس‌هایی از حدادعادل در حالت‌های مختلف پخش شد که آن را در سطح سی‌دی‌های تبلیغاتی نامزدها که در ایام انتخابات به رایگان توزیع می‌شود نازل کرده بود".

نکته جالب اینکه اعترض این خبرگزاری دولتی تنها شامل حال "حداد عادل" شده است و این در حالی است که طی هفته ها و ماه های اخیر بسیاری از شخصیت هایی که ممکن است در آینده کاندیدای انتخابات شوند در شبکه های مختلف تلویزیونی دیده شده اند اما هیچ کدام حساسیت رسانه حامی جریان خاص را برنینگیخته اند.

رسانه جهاد دانشگاهی با این استدلال که "حدادعادل تاکنون به صراحت از حضور در انتخابات سخن نگفته اما آن را نفی هم نکرده" خواهان آن شده که صدا و سیما از پخش چهره  حداد عادل جلوگیری کند اما پاسخ نداده که آیا مشاور عالی رهبر انقلاب، نماینده اول تهران در مجلس و رییس فراکسیون اصولگرایان، رییس سابق قوه مقننه و دارای سابقه مسئولیت های مختلف علمی فرهنگی و سیاسی در قوه مجریه، رییس فرهنگستان زبان وادب فارسی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی و... حق ندارد که در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شود؟ آیا چون حداد عادل کاندیداتوری را نفی نکرده! یا ممکن است سال آینده نامزد انتخابات شود نباید هیچ تصویری از وی در رسانه ملی پخش شود؟ آیا با همین استدلال می توان حکم داد که پخش تصاویر دکتر احمدی نژاد در سال 1387 از رسانه ملی کاری غیرقانونی! بوده است؟

در بخش دیگری از این گزارش، نویسنده با ذکر اینکه "جمعیت رهپویان و جمعیت ایثارگران دو تشکل حامی حدادعادل برای ورود به عرصه انتخابات هستند"، تلاش کرده معاون سیما را به حمایت تبلیغاتی از حداد عادل متهم کند. منصفانه نیست که در قبال پخش خبر هر شخصی در رسانه ملی یکی از مسئولان این رسانه را متهم به حمایت تبلیغاتی انتخاباتی کنیم.

شاید بد نباشد که به نویسنده و سفارش دهنده خبر ایسنا یادآوری شود که بسیاری از کتاب هایی که ایشان در دوران تحصیل خود خوانده اند، نوشته دکتر حداد عادل بوده بنابراین مصاحبه با حداد به عنوان یکی از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ آموزش و پرورش پس از انقلاب اسلامی و با این موضوع یا نمایش تصویر بازدید نویسنده بسیاری از کتب درسی و علمی از یک مدرسه، نه تنها دور از انتظار نیست بلکه نشانه "کار به کاردان سپردن" است.

یک فعال سیاسی در این باره به جهان گفت: جریان انحرافی در صدد است تا با تخریب چهره های رقیب خود در انتخابات آتی بویژه چهره های اصولگرا و افرادی که خط خود را از این جریان و همچنین پروژه های دولت وحدت ملی جدا کرده اند، راه را برای ورود نامزد این جریان به عرصه انتخابات هموار کند به همین خاطر از توان رسانه ای خود برای تخریب هر شخصی که احتمال ورودش به انتخابات است، استفاده خواهد کرد.

به گفته وی با این رویکرد بعید نیست که طی روزهای آینده شاهد تخریب دیگر شخصیت های بزرگ کشور در رسانه های جریان انحرافی باشیم.

گفتنی است تخریب دکتر حداد عادل سابقه ویژه ای دارد. وی در انتخابات مجلس و انتخابات هیات رییسه آن از سوی جریان متنفذ و ویژه مورد هجمه قرار گرفت و اکنون با نزدیک شدن به ماه های پایانی عمر دولت دهم، جریاناتی دیگر برای تخریبش ائتلاف کرده اند.

از دوستان و همکاران رسانه ای در خبرگزاری دانشجویان ایران انتظار می رود که آنگونه که از رسانه فرهیخته ای چون ایسنا انتظار می رود، جانب بی طرفی و اخلاق رسانه ای را رعایت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انصافا گزارش مورد نظر تلویزیون خیلی تابلو و ...بود. بوی خودشیرینی می داد.
در هر صورت ضد تبلیغ بود.

شما خیلی به حرف دیگران توجه نکن
احتمالا از نظر ایسناییها حدادعادل و ولایتی و لاریجانی و پورمحمدی و لنکرانی و متکی و جلیلی و فتاح و قالیباف و... حق ندارند به تلویزیون بیایند و فقط باید تصویر رحیمی و مشایی و بقایی و... نشون داده بشه!
تلویزیون خیلی هم دلش بخواهد که شخصیت فرهیخته ای چون حداد عادل را نمایش بدهد
حیف شد کاشکی ایسنا مثل ایرنا نمیشد
حداد عشق حزب اللهی ها و مناسب ترین کاندیدا برای ادامه ی جریان سوم تیر است
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر ولایتی یک روز در میان در تلویزیون است، آقای شهردار هم دائم در بخش های مختلف خبری حضور دارند و خبر خودشان یا گزارش عملکردشان پخش میشود حتی شهرداری برای صداوسیما سریال می سازد، آقای متکی هفته قبل در شبکه سه حضور داشتند، اکنون که من دارم این کامنت را مینویسم آقای دکتر لاریجانی بطور مستقیم دارند در شبکه یک فرمایش می فرمایند جناب محسن رضایی هم به همین ترتیب و...
حالا حداد چه گناهی کرده که دوستان فقط یاد او افتاده اند؟ به نظرم آنچه که بودار است، خبر سفارشی ایسناست...
حداد عادل مرد شریف و شایسته ای هست... اما این مستند هم خیلی تابلو بود. ای کاش پخش نمی شد
جهان نیوز هم طرفداری از حدادراکلیدزد
Iran, Islamic Republic of
ایسناجان به شما قول میدهم که حداد کاندیدا نمیشود دست از سرش بردارید. فقط قالیباف
چرا به جای پذیرفتن حرف حق فقط به فکر تیتر زدن هستید؟!
Iran, Islamic Republic of
بي خودي خودتون رو خسته نكنيد رئيس جمهور آينده حاج داود احمدي نژاد ميشه و ريشه جريان انحرافي رو خواهد كند
Iran, Islamic Republic of
اقایون می ترسن رای نیارن و نامزد مورد حمایتشون رای نیاره برا همین مجبورن دیگرانو تخریب کنن.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا طرفداران دكتر حداد با ساخت اين فيلم تخريب و ضدتبليغ ايشان را كليد زدند
آخه چرا الکی حرف میزنید؟؟کجا و کی ایسنا بی طرف بوده؟؟
بی ... بوده ولی بی طرفی ازش ندیدیم
چرا حرف آبکی میزنید؟؟؟؟؟؟؟؟///
خوشم میاد از جهان همه نظرات رو نمایش میده درست بر عکس سایت ش...که هر نظری که فتنه گران رو نشانه بره نمایش نمیده و کاملا داره توسط فتنه گران اختلاف افکنی میکنه