پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱۱
فوریت طرح نظارت بر مجلس رای نیاورد

طرحي كه با 150 امضا 79 راي آورد

يکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 136145
فوريت طرح نظارت مجلس بر نمايندگان عليرغم داشتن150 امضا و توصيه هاي رهبر انقلاب با 81 راي مخالف تصويب نشد و 3 نفر از نمايندگان در موافقت و مخالفت آن صحبت كردند.
طرحي كه با 150 امضا 79 راي آورد
به گزارش جهان ، "طرح نظارت مجلس بر نمايندگان " امروز (يكشنبه) در صحن علني پارلمان مطرح و يك فوريت آن مورد بحث و بررسي قرار گرفت اما نمايندگان با 81 رأي مخالف، 79 رأي موافق و 16 رأي ممتنع از 201 نماينده حاضر در جلسه علني عليرغم توصيه‌هاي مقام معظم رهبري با فوري بررسي شدن اين طرح در مجلس مخالفت كردند، بنابراين طرح مذكور كه شامل 4 فصل و 33 ماده است به صورت عادي در دستور كار كميسيون‌هاي مختلف مجلس قرار گرفت.

به گزارش فارس، "طرح نظارت مجلس بر نمايندگان " پس از امضاي 150 نفر از نمايندگان مجلس، به هيئت رئيسه پارلمان ارائه شد تا فوريت آن در صحن علني بررسي و نحوه در دستور كار قرار گرفتن طرح مذكور در كميسيون‌هاي مجلس مشخص شود كه وكلاي ملت "عادي بررسي شدن " آن را عليرغم تأكيدات رهبر انقلاب بر لزوم نظارت مجلس بر امور نمايندگان به "فوري بررسي شدنش " ترجيح دادند.
اين طرح پس از ديدار نمايندگان با رهبر معظم انقلاب و تأكيدات ايشان براي نظارت مجلس بر نمايندگان، در كميسيون اصل 90 قانون اساسي تدوين و تصويب شد.

در "طرح نظارت مجلس بر نمايندگان " موارد مختلف از تخلفات نمايندگان از جمله تأخيرها و غيبت‌هاي وكلاي ملت در آن منظور شده و مجازات‌هايي نيز به تناسب مواردي كه رخ دهد در نظر گرفته شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این مجلس هرگز نمیتونه در راس امور باشه
چه اسمی برای این کار باید انتخاب کرد
Latvia
چون مجلس در راس امور است!!!
Iran, Islamic Republic of
مجلسی این چنین مدعی مقابله با دیکتاتوری هم هست و خودش را در راس امور می داند راستی مدعیان ولایتمداری باید خون بگریند از این تغابن مجلس
Iran, Islamic Republic of
تو اين خبر بيشتر از اينكه دلايل منطقي بيارين مكررا از رهبر انقلاب مايه گذاشتين كه به هيچ نحوي خواننده را قانع نمي كنه ...
چقدر اين طرح منطبق با نظر ايشان مي باشد؟
Iran, Islamic Republic of
حالا هی گیر بدن به دولت!
Iran, Islamic Republic of
مجلس همیشه در راس امور است این نمایندگان هستند که در برخی از موارد بیراهه می روند .این کار در راس بودن مجلس را از اعتبار نمی اندازد.
Iran, Islamic Republic of
از مجلس اصولگرای ما که داعیه تبعیت از ولی فقیه را دارد بعید بود.متاسفم.
Iran, Islamic Republic of
هر کس بخواهد با منویات رهبری مخالفت کند ملت یک خط قرمز پر رنگ دورش می کشد.مجلس باید حواسش را جمع کند.
Iran, Islamic Republic of
خب حق دارن بابا!اگه تصویب میشد، اون وقت دوستان چطوری میتونستن یک هفته در میون برن تعطیلات!!؟؟

به خدا این مجلس از مجلس ششم هم بدتره. حداقل اونا ادعای ولایتمداری رو نداشتن که!!
Iran, Islamic Republic of
جالبه حتا اون 150 نفر که امضا کردن هم رای به نظارت ندادن