کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فوریت طرح نظارت بر مجلس رای نیاورد

طرحي كه با 150 امضا 79 راي آورد

4 مهر 1389 ساعت 16:21

فوريت طرح نظارت مجلس بر نمايندگان عليرغم داشتن150 امضا و توصيه هاي رهبر انقلاب با 81 راي مخالف تصويب نشد و 3 نفر از نمايندگان در موافقت و مخالفت آن صحبت كردند.


به گزارش جهان ، "طرح نظارت مجلس بر نمايندگان " امروز (يكشنبه) در صحن علني پارلمان مطرح و يك فوريت آن مورد بحث و بررسي قرار گرفت اما نمايندگان با 81 رأي مخالف، 79 رأي موافق و 16 رأي ممتنع از 201 نماينده حاضر در جلسه علني عليرغم توصيه‌هاي مقام معظم رهبري با فوري بررسي شدن اين طرح در مجلس مخالفت كردند، بنابراين طرح مذكور كه شامل 4 فصل و 33 ماده است به صورت عادي در دستور كار كميسيون‌هاي مختلف مجلس قرار گرفت.

به گزارش فارس، "طرح نظارت مجلس بر نمايندگان " پس از امضاي 150 نفر از نمايندگان مجلس، به هيئت رئيسه پارلمان ارائه شد تا فوريت آن در صحن علني بررسي و نحوه در دستور كار قرار گرفتن طرح مذكور در كميسيون‌هاي مجلس مشخص شود كه وكلاي ملت "عادي بررسي شدن " آن را عليرغم تأكيدات رهبر انقلاب بر لزوم نظارت مجلس بر امور نمايندگان به "فوري بررسي شدنش " ترجيح دادند.
اين طرح پس از ديدار نمايندگان با رهبر معظم انقلاب و تأكيدات ايشان براي نظارت مجلس بر نمايندگان، در كميسيون اصل 90 قانون اساسي تدوين و تصويب شد.

در "طرح نظارت مجلس بر نمايندگان " موارد مختلف از تخلفات نمايندگان از جمله تأخيرها و غيبت‌هاي وكلاي ملت در آن منظور شده و مجازات‌هايي نيز به تناسب مواردي كه رخ دهد در نظر گرفته شده است.
 


کد مطلب: 136145

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/136145/طرحي-150-امضا-79-راي-آورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com