سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
پیشنهاد سند دولتی بریتانیا به پاپ:

درازدواج همجنسگرایان حاضر شو!

يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 109127
آنها این نظر را مطرح کردند که پاپ یک درمانگاه سقط جنین در بریتانیا افتتاح کند یا در مراسم ازدواج همجنسگرایان حاضر شود!
به گزارش سرویس بین الملل جهان نيوز، روزنامه ساندی تلگراف سندی را منتشر کرده است که نشان می دهد چند تن از کارکنان وزارت امور خارجه بریتانیا که در برنامه ریزی برای سفر "پاپ بندیکت شانزدهم"، رهبر کاتولیک های جهان،فعالیت داشتند در گزارشی مقدماتی مواردی را پیشنهاد کرده اند که کلیسای کاتولیک آنها را اهانت آمیز می داند.

آنها این نظر را مطرح کردند که پاپ یک درمانگاه سقط جنین در بریتانیا افتتاح کند یا در مراسم ازدواج همجنسگرایان حاضر شود!

وزارت امور خارجه بریتانیا این گزارش که شامل فهرستی از پیشنهادهای مختلف است را "ابلهانه" دانسته و اعلام کرده است که نویسندگان آن به بخشهای دیگر منتقل شده اند و "اشتباه" خود را پذیرفته اند.

سفیر بریتانیا در واتیکان نیز مراتب تاسف بریتانیا را اعلام کرده است.

دولت بریتانیا می گوید موارد مندرج در این سند موضع رسمی این کشور نیست.

در این سند همچنین پیشنهاد شده است پاپ درباره موضوع آزار جنسی کودکان توسط برخی کشیش های کاتولیک موضع سخت تری اتخاذ کند و نیز مدارس کاتولیک به روی همگان باز شود. 

پاپ برنامه دارد در اواسط ماه سپتامبر سال ۲۰۱۰ میلادی برای دیداری رسمی به بریتانیا سفر کند.

نتيجه اينكه اهالي دولتمردان اروپايي و غربي كه تمامي مذاهب، ملل و اقوام را به خاطر رعايت احكام، قواعد مذهبي و آداب و رسوم مليشان، زير سؤال برده مورد بازخواست قرار مي دهند، پس از دهها سال اخلاق زدايي از سياست، حكومت، علوم و حتي زندگي فردي و اجتماعي در كشورهاي خود و بلكه جهان، در رويكرد اخير خود به رؤساي مذاهب خود نيز پيشنهادهايي بر ضد فطرت انساني در قبول اموري چون همجنسگرايي، سقط جنين و ... مي دهند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *