شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۷
۱۰
آخرین تحولات در عراق/ 6

رژه نظامی نیروی شورای بیداری برای مقابله با داعش/ عناصر داعش در بعقوبه به جان یکدیگر افتادند

بمبگذاری تجهیزات ارتش عراق توسط داعش
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 365583
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که مواضع آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر عراق درباره تحولات کنونی این کشور حکیمانه و بسیار تاثیرگذار است.
رژه نظامی نیروی شورای بیداری برای مقابله با داعش/ عناصر داعش در بعقوبه به جان یکدیگر افتادند
به گزارش جهان، در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته است. آنچه می خوانید رویدادهای مهم روز شه شنبه در عراق است:

۱۸:۰۴: منابع امنیتی عراق از کشته شدن ۷۰ ترورریست داعش و انهدام ۴۰ خودروی آنها در حمله هوایی ارتش عراق به مواضع آنها در منطقه تلعفر موصل خبر دادند.

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که ۷۰ عنصر تروریست در حملات هوایی امروز ارتش عراق کشته شدند.
بر اساس این گزارش، ۴۰ دستگاه خودرو تروریست ها نیز در حملات هوایی ارتش عراق به مواضع در تلعفر، واقع در غرب موصل منهدم شد.
گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در حال عقیب نشینی از شهر تلعفر در شمال عراق است.
ژنرال ابو الولید ، فرمانده عملیات در غرب موصل گفت نیروهای امنیتی عراق توانسته اند خسارت های سنگینی بر نیروهای داعش در تلعفر وارد کنند.
یک منبع امنیتی در تلعفر نیز اعلام کرد عاصر گروه تروریستی داعش بعد از تحمل خسارت های سنگین در حال عقب نشینی از شهر تلعفر هستند.
بر اساس این گزارش ، استحکامات نظامی در تلعفر افزایش یافته است و همزمان حملات هوایی به گروه های تروریستی داعش در این منطقه ادامه دارد.

تروریست ها در استان های صلاح الدین و نینوا ، شمال عراق نیز تحت پیگرد نیروهای عراقی قرار دارند.
۱۵:۵۴: داعش موجودیت اسلام را هدف قرار داده است/ واکنش به داعش وظیفه هر مسلمانی است

دکتر "حسین قشقایی" رئیس پژوهشکده باقرالعلوم در گفتگو با خبرگزاری مهر به تشریح وضعیت کنونی عراق پس از اعلام تکلیف شرعی مسلمانان در قبال اقدامات تجاوزکارانه گروه تروریستی داعش پرداخت. وی گفت: در پی مراجعات مردم عراق به دفتر "آیت الله سیستانی" ایشان تکلیف شرعی مسلمانان را مشخص کرده اند که همان جهاد دفاعی است. یعنی بر مسلمانان واجب است که هر گونه حمله به جان و مال و ناموس خود را دفع کنند. در خصوص عراق نیز وضعیت به همین گونه است و ملت عراق به دلیل این که از سوی داعش مورد تعرض قرار گرفته اند، باید از خود دفاع کنند.

رئیس پژوهشکده باقرالعلوم در پایان با اشاره به انتشار تصاویر و فیلم هایی از جنایات داعش در اینترنت و شبکه های اجتماعی گفت: آنها با هدف ایجاد رعب و وحشت این کار را کرده اند اما با روشن شدن اوج وحشیگری این گروه، کاربران به محکوم کردن اقدامات تروریستی پرداخته اند و داعش به عنوان گروهی منفور شناخته شده است.

۱۵:۴۹: رژه نظامی ۵۰۰ نیروی شورای بیداری برای مقابله با داعش

"هزبر العبیدی" یکی از مسئولان شوراهای بیداری امروز اظهار داشت: نیروهای شورای بیداری در استان دیاله که بالغ بر ۵۰۰ نفر هستند در شمال شرق بعقوبه رژیم نظامی برپا کردند.

وی افزود: این رژه نظامی با هدف آمادگی برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی با گروه تروریستی داعش صورت می گیرد.

العبیدی در ادامه گفت: نیروهای شورای بیداری در حال حاضر در بالاترین درجه آمادگی بسر می برند و در حال هماهنگی با سرویس های امنیتی و عشایر عراق هستند.

۱۵:۴۵: عناصر داعش در بعقوبه به جان یکدیگر افتادند

یک منبع امنیتی در استان دیالی اعلام کرد که اعضای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش ۴۴ تروریست را به صورت اشتباهی به هلاکت رساندند.

طبق تصریحات این منبع امنیتی تروریستهایی که به دست هم قطاران خود به هلاکت رسیدند زندانیانی بودند که قصد داشتند از بازداشتگاه المفرق واقع در غرب بعقوبه فرار کنند.
اعضای داعش به تصور اینکه این افراد از نیروهای امنیتی عراق هستند آنها را مورد هدف قرار دادند.

۱۴:۲۷: هلاکت ۷ داعشی در فلوجه/ بمبگذاری تجهیزات ارتش عراق توسط داعش

یک منبع امنیتی در استان الانبار امروز اظهار داشت: ۷ نفر از عناصر گروه داعش در حمله هوایی نیروهای ارتش عراق در شرق فلوجه به هلاکت رسیدند.

شاهدان عینی در استان نینوا امروز اعلام کردند که عناصر گروه تروریستی داعش تجهیزات ارتش عراق در این استان را بمبگذاری می کند.

بنا بر اعلام شاهدان عینی، این اقدام با هدف پیشگیری از عملیات نیروهای امنیتی عراق صورت می گیرد به ویژه پس از اینکه با مقاومت نیروهای مردمی و ارتش عراق عرصه بر تروریست ها تنگ شده است.

۱۴:۷ شعبه داعش در اردن ایجاد شد

منابع رسانه‌ای از ایجاد شعبه گروه تروریستی داعش در خاک اردن با ۲۰۰ نیرو خبر دادند و تأکید کردند که هدف از استقرار این عناصر در اردن، حمایت و پشتیبانی از این گروه است.

خبرگزاری آلمان نوشت: گروه داعش از اردن برای تضمین پشتیبانی نظامی خود استفاده خواهد كرد؛ و اکنون قصدی برای اجرای حملات علیه اردن ندارد.

در مقابل، سایت شبکه "روسیا الیوم" با بیان اینکه دقت این اطلاعات هنوز تأیید نشده، خاطرنشان کرد که دولت اردن هنوز واكنشی به این خبر نشان نداده است.

۱۳:۴۹  هلاکت ۲ سرکرده داعش در غرب موصل

تلویزیون عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی توانستند دو تن از سران داعش به نامهای "ابو ایمن" و "ابو عمر" را در منطقه " ۱۷ تموز" در غرب موصل از پای در آورند.

۱۳:۱۳ داعش زنان موصل را کنیز می‌داند

عضو کمیساریای عالی حقوق بشر تأکید کرد، گروهک داعش در شهر موصل با زنان مانند کنیزان رفتار می کند.

۱۱:۵۲ اتهام دولت قانون به کردستان عراق درباره سقوط نینوا

یکی از اعضای ارشد ائتلاف دولت قانون، دولت محلی منطقه کردستان عراق را به مشارکت در توطئه سقوط استان نینوا و اشغال مناطق مورد مناقشه در شمال این کشور متهم کرد.

"حنان الفتلاوی" تأکید کرد: اقدام دولت محلی منطقه کردستان عراق تاسف بار و شرم آور است؛ و این دولت بخشی از توطئه طراحی شده علیه کشور است چرا که به همه افسران و سربازان کرد در ارتش و پلیس دستور عقب نشینی و رها کردن سلاح های خود و سرقت تجهیزات ارتش عراق را داد. دولت محلی منطقه کردستان عراق پس از آن به اشغال مناطق مورد مناقشه اعم از داخل یا خارج از استان کرکوک - بدون در نظر گرفتن مفاد قانون اساسی و قانون عراق- دست زد.

الفتلاوی خاطرنشان کرد: دولت محلی منطقه کردستان عراق سران حزب بعث و مجرمان تروریستی مورد پیگرد مثل علی حاتم سلیمان و عزت الدوری را پناه داده است، و این افراد بین اربیل، یمن و قطر بدون هیچ مشکلی تردد می کند.

۱۱:۳۸ مقاومت مردمی کرکوک مانع از حمله داعش به قدمگاه امام رضا (ع) شد

شورای استانداری کرکوک امروز اعلام کرد که با همکاری نیروهای امنیتی و عشایر عراق تلاش گروه تروریستی داعش برای حمله به قدمگاه امام رضا (ع) در جنوب استان کرکوک ناکام ماند.

این شورا با اعلام این خبر افزود: عناصر داعش قصد داشتند به قدمگاه مبارک امام رضا (ع) در منطقه "تازه" ۲۵ کیلومتری جنوب کرکوک حمله کنند که با مقاومت نیروهای امنیتی و عشایر و اهالی منطقه که اغلب ترکمن هستند این تلاش به سرانجام نرسید.

۱۰:۵۲: مواضع آیت الله سیستانی بسیار حکیمانه و تاثیرگذار است

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که مواضع آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر عراق درباره تحولات کنونی این کشور حکیمانه و بسیار تاثیرگذار است.

در ادامه بیانیه همچنین نسبت به خطابه های طائفه ای که تبعات وخیمی برای تمامی منطقه به همراه دارد هشدار داده شده است.

۱۰:۴۶: نشست ویژه شورای امنیت ملی آمریکا با حضور اوباما/احتمال حمله به عراق قوت گرفت

"باراک اوباما" و تیم امنیت ملی آمریکا شب گذشته نشستی را برای بررسی راه های ممکن برای پایان دادن به بحران عراق برگزار کردند.

قرار است در روزهای آینده نیز اوباما نشست های دیگری را با اعضای این تیم برگزار کند تا به یک راه‎کار مناسب برای عراق برسد . با این وجود رئیس جمهور آمریکا اقدامات آتی ایالات متحده در عراق را به تلاش "نوری المالکی" نخست وزیر عراق، برای حل اختلافات سیاسی موجود در این کشور و هچنین تلاش برای کاهش ناآرامی ها مشروط کرده است.

۱۰:۳۷ پاسخ سید حسن نصرالله به معترضان مداخله در سوریه


"سید حسن نصرالله" در سخنانی که از طریق ویدیوکنفرانس در جنوب لبنان، بقاع و بیروت پخش شد، با اشاره به کنترل داعش بر موصل و برخی مناطق عراق، ضمن تحسین موضع مرجعیت در نجف اشرف گفت: مقصود ایشان از حمل سلاح در مقابل تروریست ها، حمایت از یک طایفه معین نیست بلکه حمایت از کل عراق است.

سید حسن نصرالله در مورد نقش برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه در حوادث عراق و کسانی که از این وضع سود می برند سؤالاتی را مطرح کرد و موضع حقیقی آمریکا را زیر سؤال برد.

۱۰:۱۳: وزیر خارجه انگلیس: وضعیت کنونی عراق نتیجه اشتباه کشورهای غربی است

"ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس وضعیت کنونی عراق را نگران کننده توصیف و تأکید کرد که لندن در حال بررسی گزینه های موجود برای حمایت از عراق در بحران به وجود آمده است.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه تأکید کرد که کشورش هیچ گونه دخالت نظامی در عراق نخواهد داشت و به ارائه کمکهای انسان دوستانه و کارشناسی در زمینه مبارزه با تروریسم بسنده می کند.

وی همچنین با بیان اینکه برخی فکر می کنند وضعیت کنونی عراق نتیجه برخی اشتباهاتی است که کشورهای غربی در اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ مرتکب شده اند مدعی شد: مشارکت انگلیس در جنگ علیه عراق هرگز اشتباه نبوده است.

۰۹:۳۹: هلاکت ۳۱۵ تروریست داعش در ۳ استان الانبار، دیاله و صلاح الدین


قاسم عطا سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: ۳۱۵ تروریست داعش در استان های الانبار، دیاله و صلاح الدین به هلاکت رسیدند.

وی با بیان این مطلب افزود: ۹ تروریست داعش نیز در حالی که پوشش زنانه بر تن داشتند در منطقه العظیم بازداشت شدند. یکی از این افراد از جمله زندانیان فراری بود.

9:25  بمباران مواضع داعش در عراق


 عملیات ارتش این کشور در استان های نینوا، صلاح الدین و دیالی همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که نیروهای ارتش توانستند ۵۰ خودروی عناصر گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) را بعد از نبردهای سنگین در منطقه تلعفر در شمال استان نینوا منهدم کنند.

۰۵:۱۲ : آمریکا ۲۷۵ نظامی به بغداد اعزام می کند/ابوالولید : مردم عراق منتظر اخبار خوش باشند


تاکید سرلشگر ابوالولید بر اساس بودن شایعه اسارتش از سوی داعش و دیدار دو مقام آمریکایی با نخست وزیر عراق از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

سرلشگر ستاد محمد ابوالولید که فرماندهی نبردها در نینوی را برای سرکوب تروریستهای تکفیری و بعثی های صدامی برعهده دارد، از ورود کمکهای نظامی برای نیروهایش در منطقه تلعفر خبر داد و تاکید کرد نیروهایی که وی فرماندهی شان را برعهده دارند، از مرحله دفاع به مرحله هجوم غافلگیرکننده منتقل خواهند شد.

دیدار دو مقام بلندپایه آمریکایی با نوری المالکی


خبر دیگر اینکه یک رسانه عراقی گزارش داد دو مقام بلندپایه آمریکایی دوشنبه شب در بغداد با نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار کردند که با هدف بررسی اوضاع کنونی عراق انجام شد.

قرار بود که اوباما با تیم امنیت ملی آمریکا درباره چگونگی تعامل با بحران عراق تشکیل جلسه دهد.

اوباما : ۲۷۵ نظامی خود را برای حمایت از سفارتمان به بغداد اعزام کردیم


رئیس جمهوری آمریکا که تا کنون هیچ اقدام جدی برای مبارزه با تروریستها در عراق انجام نداده، از اعزام ۲۷۵ نظامی به بغداد برای حمایت از سفارت آمریکا خبر داده است.

۰۴:۳۹پاکسازی المقدادیه و هلاکت ۷ تروریست/ داعش با بعثی ها هم به بن بست خورد


یک منبع امنیتی در دیالی از هلاکت هفت تروریست داعشی از جمله سه تک تیرانداز و انهدام پنج خودرو آنها در شهر المقدادیه در شمال شرقی بعقوبه خبر داد.

داعش با بعثی ها هم به بن بست خورد


خبر دیگر اینکه یک رسانه انگلیسی از بروز اختلافات و شکاف میان داعش و بعثی های صدامی خبر داد و تاکید کرد ائتلاف این گروهها به زودی متلاشی خواهد شد و نتایج خونینی خواهد داشت.

۰۳:۵۷    ۳۰ تروریست داعش در شمال تکریت به هلاکت رسیدند


یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین امروز سه شنبه از هلاکت ۳۰ تروریست تکفیری در شمال شهر تکریت خبر داد.

این منبع امنیتی به المسله گفت ۳۰ تروریست داعش در عملیات امنیتی در بخش شمالی شهر تکریت به هلاکت رسیدند.

۰۳:۰۸ ارتش عراق و گردانهای دفاع مردمی منطقه العظیم را از لوث داعش پاکسازی کردند


یک منبع امنیتی در استان دیالی از پاکسازی منطقه العظیم از وجود تروریستهای داعش در عملیات مشترک ارتش و نیروهای دفاع مردمی خبر داد .

این منبع به المسله گفت گردانهای دفاع مردمی و ارتش عراق با همکاری یکدیگر، منطقه العظیم را از وجود تروریستهای داعش پاکسازی کردند.

۰۱:۵۲ تازه ترین موفقیت ارتش عراق/دو منطقه فلوجه از اشغال داعش آزاد شد


یک منبع امنیتی در استان الانبار تاکید کرد نیروهای لشگر ششم ارتش عراق، مناطق الشورتان وابراهیم بن علی فلوجه را از لوث تروریستهای داعش پاکسازی کردند.

عملیات آزادی دو منطقه الشورتان و ابراهیم بن علی با مشارکت نیروهای لشگر ششم ارتش عراق و همکاری عشایر انجام شد.

۰۱:۵۲ آثار باستانی عراق در معرض نابودی/بغداد از یونسکو درخواست کمک کرد


وزیر گردشگری و باستانی عراق رسما از یونسکو و دیگر سازمانهای بین المللی خواست از آثار باستانی شهر موصل و دیگری مناطقی که در معرض حملات تروریستی قرار دارند، حمایت کنند.

لواء سمسم وزیر گردشگری و باستانی عراق خواستار حمایت یونسکو و دیگر سازمانهای بین المللی از آثار باستانی عراق در موصل و دیگری مناطقی شد که در معرض حملات تروریستی قرار دارند.

درخواست این مقام عراقی پس از آن مطرح شد که سرکردگان گروه تروریستی تکفیری داعش به مزدوران خود دستور دادند تمام کلیساها را در مقابل دیدگان مردم موصل تخریب کنند.

۰۰:۴۷ : تاکید سازمان ملل بر ارتکاب جنایات جنگی از سوی داعش


کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید کرد داعش و گروههای همدست آن مرتکب جنایات جنگی در عراق می شوند.

ناوی پیلای تاکید کرد تقریبا این مسئله قطعی است که داعش و گروههای همپیمان آن مرتکب جنایات جنگی در عراق با اعدام دسته جمعی صدها غیرنظامی در طول پنج روز گذشته شده اند.

۰۰:۰۸ : هتاکی تروریستهای تکفیری به مراقد پیامبران/ربوده شدن خادمان اماکن مقدس


تروریستهای تکفیری که برای هیچ چیزی به جز عقاید انحرافی و گمراه کننده خود ارزشی قائل نیستند، به مراقد مطهر حضرت یونس و حضرت دانیال علیهما السلام اهانت کردند.

شبکه المیادین گزارش داد تروریستهای داعش، مراقد حضرت یونس و حضرت دانیال علیهما السلام در موصل را بست.

این شبکه افزود تروریستهای داعش، تمام خادمان این دو مرقد را ربودند.

منبع: مهر و العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک خواننده جهانیوز
Iran, Islamic Republic of
مگر قبر حضرت دانیال در ایران و شهر شوش نیست ؟
این خیلی مهم نیست مهم اینه که داعش نابود شه
کلا اگر 1700 نفر باشن الان حدودا 1200 تاش موندن؟؟؟
1700 نفر بیشترن مگه میشه با 1700 نفر چهارتا استان و گرفت بعدشم در روزهای اول حمله شون به یه زندان 1200 نفر از امثال خودشون(تروریستها )رو آزاد کردن
United States
بقیش هم نابود می شن انشالله
این میکرب‌ها باید در نطفه خفه شوند.
حمید
بزرگوار میکروب از طریق نطفه تکثیر نمیشه . پستانداران از این طریق تکثیر می شوند
Iran, Islamic Republic of
هر کس بر مرکب باطل سوار شود در سرزمین پریشانی فرود می آید.
ایرانی
اگه فقط 4 تا از این اراذل و لوباش ایرانی رو بفرستیم جنگشون همشونو کت بسته میارن.
بی غیرت‌ها، ضعیف گیر آوردن.
1-مراقد نه مرقدها.2-قبر حضرت دانیال مگر در شوش نیست .3- در اطراف روستای دشت جنگل گلستان (ملی گلستان)یک مقبره وجود دارد که میگن قبر دانیال نبی ع است .