جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۰
پیرو خبری که جهان منتشر کرد:

انتقاد آیت الله مکارم از لغو مساله برانگیز یک حکم قضایی

چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 170092
پیرو خبری که روز دوشنبه از لغو حکم اعدام مدیر بزرگترین شبکه مستهجن کشور در "جهان" منتشر و از دستگاه قضایی به دلیل صدور چنین حکمی انتقاد شد، آیت الله مکارم شیرازی به این حکم واکنش نشان داد. 

به گزارش جهان، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز، چهارشنبه در آخرین جلسه درس خارج فقه خود در سال تحصیلی حوزه‌های علمیه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به برخی از مسائل داخل کشور، گفت: اخیرا برخی از حوادث در کشور واقع شده که بسیار دردناک است.

وی افزود: اخیرا یک نفر سیصد هزار حلقه سی دی از بدترین نوع مستهجن پخش کرده است که خوشبختانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همت و این فرد را دستگیر کرد و وی نیز محکوم به حکمی شد، اما متاسفانه این حکم شکسته شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی این فرد را مصداق واقعی مفسد فی الارض دانست و تاکید کرد: من نمی دانم از نظر فقه اسلامی حکم مفسد فی الارض برای عده ای روشن نیست.

این مرجع تقلید یاد آور شد: کم تر از این مفسد فی الارض است و دستگاه قضایی نباید در برابر اینها کوتاه بیاید چرا که همین مساله سبب چراغ سبز برای این گونه افراد می شود از این رو ضروری است دستگاه قضایی قوی تر در این مسائل برخورد کند. ما از دستگاه قضایی کشور تشکر می کنیم اما انتظار داریم با این گونه مسائل و امور قوی تر برخورد کنند.

گفتنی است اشاره آیت الله مکارم به فردی با نام "سعید ملک پور"، مدیر شبکه بزرگترین سایت‌های مستهجن، ضداسلامی و ضدامنیت فارسی‌زبان است که در خارج از کشور زندگی می‌کرده و پس از کارهای اطلاعاتی بلند مدت در مهرماه ۱۳۸۷و در شرایطی که برای انجام پاره‌ای از اقداماتش به تهران آمده بود، بازداشت شد. 
 
سعید ملک پور گرداننده یکی از بزرگترین و مشهورترین سایت‌های پورنو فارسی به نام آویزون بوده و البته حامی چندین سایت پورنوی معروف دیگر را نیز بر عهده داشته است.

او اقدام به ثبت دامین‌های مختلف برای عبور از فیلترینگ مخابرات کرده بود و شبکه مستهجن تحت اختیار او با جذب بیش از ۳۰۰.۰۰۰ کاربر ثبت‌نام شده و تعداد بسیار زیاد بازدیدکننده (چند صد هزار) روزانه فعالیت می‌کرده است. 

اما در حالی‌که حکم اعدام وی صادر شده بود، محمود علیزاده طباطبایی، وکیل ملک پور، با ادعای اینکه ایراداتی در پرونده سعید ملک پور وجود داشته، به سایت های ضدانقلاب گفته است: "دیوان عالی کشور حکم اعدام وی را نقض کرده است."

علیزاده طباطبایی که وکیل بسیاری از سیاسیون جنجالی از جمله سید محمد خاتمی و خانواده آقای هاشمی رفسنجانی نیز هست، لغو حکم سعید ملک پور را یک "روند منطقی" نامیده و ابراز امیدواری کرده است که "بسیاری از مشکلات ملک پور حل شود."

وکیل ملک پور همچنین گفته است: برخورد دیوان عالی کشور در این زمینه بسیار خوب و منطقی بوده است و ما حتی امیدواریم با دفاعیات مستدل ما در دادگاه حکم برائت برای سعید ملک پور صادر شود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر مراجع بابصیرت
Germany
قاضی بر اساس مستندات قضاوت می کند و لذا در حکم قاضی هیچ کس حق دخالت ندارد.
Iran, Islamic Republic of
1سوال؟
می تونم بپرسم قضات چرا مصونیت قضایی دارند و اصلا به کسی پاسخگو هستند؟
اینطور که شما میگویید ایشان فتوا به مفسد فی الارض بودن سعید ملک پور داده اند و بر این اساس باید او را اعدام کرد.
Iran, Islamic Republic of
مراجع نباید در این قضیه کوتاه بیایند
Iran, Islamic Republic of
منبع خبر را ذکر کنید
Iran, Islamic Republic of
هوالمحبوب
درود بر این مرجع شجاع و آگاه ، البته به نظر می رسد منظور ایشان از سی دی همان 300 هزار عضو ریجستری شده باشد اما در خصوص علیزاده واقعا چه ربطی بین وکالت افراد مشهوری اینچنینی و سعید ملک پور فاسد ساز دارد این آدم هزینه حق الوکاله خود را از کجا می گیرد و چه ارتباطی بین سران فاسد کانادایی که پشت این قضیه هستند و این وکیل افراد مشهور می باشد بهتر نیست سیستم اطلاعاتی ما با دقت بیشتری عقبه این وکیل را در بیاورند و مشخص کنند واقعا ارتباط او با عناصر و سایتهای ضدانقلاب چگونه است
استقلال قاضی در صدور آراء خلاف بین شرع موضوعیت ندارد. رئیس قوه به استناد تبصره ماده 18اصلاح قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب ورود پیدا کند و نظر این مرجع معظم را اعمال کند.
کشور فرمانداری کانادا که نمی تواند برای ما تعیین کند
United States
سلام درقضاوت دخالت نمی کنم تندروهم نیستم مجازات چنددسته راخواهشن جدی بگیرید
1-فسادمالی بیت المال را
2-اوباش واشرار
3-تجاوز به حریم دیگران
4-برهم رننده امنیت ملی
5- وطن فروش
6-مزاحمین نوامیس این خیلی جدیه
متشکرم فقط نظرشخصی بنده بود
كسي قصد دخالت در حكم قاضي را ندارد انهم در پرونده اي كه حكمش اينقدر واضح و روشن يعني اعدام است. تعجب همه از اين است كه چرا حكم به اين روشني نقض مي شود بدون توضیح روشنی