شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مخالفت سنای آمریکا با اصلاح لایحه توافق هسته ای ایران

چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 420030
سنای آمریکا با بررسی موافقتنامه هسته ای ایران در قالب یک پیمان بین المللی مخالفت کرد. این بدان معناست که توافق هسته ای نهایی ایران به تأیید دو سوم از ۱۰۰ عضو سنا نیازی ندارد.
مخالفت سنای آمریکا با اصلاح لایحه توافق هسته ای ایران
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز" نوشت: سنای آمریکا به بررسی توافق هسته ای ایران در قالب یک پیمان بین المللی رأی منفی داد.

سناتورها این اصلاحیه را که "رون جانسون" جمهوری خواه پیشنهاد کرده بود با ۵۷ رای مخالف و ۳۹ رای موافق، از دستور کار سنا خارج کردند.

این اصلاحیه برای لایحه ای ارائه شده بود که به کنگره امکان می دهد موافقتنامه هسته ای ایران را بررسی کند. حمایت ۳۹ جمهوریخواه از این اصلاحیه نشان داد سنای آمریکا در چند روز آینده با مباحثی فشرده و دشوار درباره توافق هسته ای ایران روبرو خواهد بود.

میچ مک کانل جمهوری خواه به این اصلاحیه رای مثبت داد؛ اما سناتور باب کورکر، رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا و یکی از طراحان این لایحه با آن مخالفت کرد. کورکر و سناتور بن کاردین دموکرات تلاش می کنند اصلاحیه هایی که آنها را «دانه های سمی» برای لایحه مربوطه می نامند، در سنا تصویب نشود.

آنها معتقدند این اصلاحیه ها باعث از بین رفتن حمایت دموکرات ها از این لایحه و استفاده باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از امتیاز وتوی خود خواهد شد. اوباما تهدید کرده است اگر این لایحه مذاکرات هسته ای ایران را با خطر روبرو کند، آن را وتو خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *