يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

آيا حاج قاسم فارسي‌نويسي بلد نيست؟

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 248375
سازمان استخبارات عربستان سعودي، مدارکي در اختيار شبکه العربيه قرار داد که ادعا کرده است نامه سرلشگر قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه است اما رسوايي جعل آرم ارتش به جاي سپاه و متن فارسي مغشوش نامه، بحران کمبود جاعل براي استخدام در اين سازمان را برملا کرد.
به گزارش جهان، شبکه "العربية الحدث" شبکه‌اي است که با سرمايه‌گذاري هنگفت سازمان استخبارات عربستان سعودي تحت عنوان يک ويژه‌برنامه در زيرمجموعه شبکه العربيه راه انداخته شده است و به گفته مسؤولانش، وظيفه اصلي آن، انتشار خبرهاي محرمانه و اسرار و اسناد سري است.
 
اين شبکه، روز پنجشنبه گذشته، در ويژه‌برنامه‌اي که مانور تبليغات فراواني روي آن انجام داده بود و تا ساعت انتشار اين خبر، بازتاب وسيعي در رسانه‌هاي عربي يافته است خبري را با عنوان "سليماني به اسد: کارشناسان شيميايي را به ميدان فرستاديم!" مخابره کرد.
 
 
 
اين شبکه سپس با نمايش تصويري اختصاصي از نامه‌اي که ادعا کرد نامه سرلشگر قاسم سليماني خطاب به بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه است، دست به افشاگري عجيبي زد.
 
به گفته اين شبکه، اين نامه همزمان به دو زبان فارسي و انگليسي نوشته شده است و آرم نيروي قدس سپاه را بر پيشاني خود دارد!
 
 
 
 العربيه در ادامه با حک‌کردن مهر قرمزرنگ "سري" بر روي اين نامه، آن را سند سري ديگري خواند که رسواگر همکاري سوريه با ايران و اسرائيل! است.
 
پخش اين ويژه‌برنامه افشاگرانه که به مضحکه مخاطبان اين شبکه تبديل شده است در حالي انجام مي‌گيرد که اصولاً نامه‌نگاري مستقيم و مکتوب بدون هر گونه کد و رمز و تاريخ و شماره از سوي مقام نظامي يک کشور به رئيس‌جمهور کشور ديگر در تاريخ نظامي جهان بي‌سابقه است و اين در حالي است که حتي سفارتخانه‌هاي کشورهاي کوچک نيز براي ارسال مکاتبات ديپلماتيک خود از تلکس‌هاي کدگذاري‌شده‌اي استفاده مي‌کنند که قرائت آن، تنها با در اختيارداشتن کدهاي مبدأ، قابل رمزگشايي است.
 
 
 
اين نامه همچنين از بديهي‌ترين اصول نگارش فارسي دوره دبستان هم بي‌بهره است و به نظر مي‌رسد کارشناسان اطلاعاتي آل‌سعود، با استفاده از نرم‌افزارهاي پيشرفته آمريکايي از جمله "مترجم‌گوگل" تلاش کرده‌اند تا متن عربي را ابتدا به انگليسي ترجمه کرده و سپس از انگليسي به فارسي ترجمه کنند که خروجي آن اين‌چنين مفتضحانه از آب درآمده و حتي از علائم سجاوندي از جمله نقطه بي‌بهره است:
 
جمهوري اسلامي ايران به
فرماندهي مشترک،
 
پرزيدنت بشار الأسد،
لطفا توجه داشته باشيد، توصيه هاي ستاد مشترک، که ما در حال ارسال به افسر و کارشناسان در زمينه پردازش و نصب کلاهک شيميايي و بيولوژيکي [اينتر!]
پردازش دسته اول بلا فاصله منتقل مي شود
 
فرماندهي مشترک
در ايران
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
قاسم سليماني، اغا [!]
 
 
قضاوت نهايي را بر عهده مخاطبان شبکه وزين! العربيه مي‌گذاريم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *