يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰
۱۷

گزارش جالب 'نيويورك تايمز' از قدرت و زیرکی حاج قاسم

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب: 248205
روزنامه امريكايي نيويورك تايمز در گزارشي مفصل به شخصيت پيچيده و بزرگ سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس ايران پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از خبرنامه دانشجويان ايران، اين روزنامه امريكايي طبق روال دو، ساله اخير رسانه‌هاي غربي سعي كرده است نشان دهد سردار سليماني چهره‌اي مخوف و مبهم دارد ولي نتيجه گزارش بلندبالايش نشان مي‌دهد در واقع «عامل بزرگ» درماندگي امريكا در منطقه را فرمانده سپاه قدس مي‌داند.
 
مهمترين نكاتي رسانه‌هاي فارسي زبان ضدانقلاب به نقل از نيويورك تايمز به آن اشاره كرده‌اند در زير مشاهده كنيد:
 
* روزنامه « نيويورک تايمز» دريک گزارش مفصل به نقش مستقيم قاسم سليمانی فرمانده سپاه قدس در عراق طی چندين سال گذشته  پرداخته و می نويسد که نفوذ وی هنوز هم برای دولت آمريکا مشکل آفرين است.
 
* قاسم سليمانی با ريش های جوگندمی و اعتماد به نفسی که محصول حمايت کامل آيت الله خامنه ای از اوست، درست برعکس محمود احمدی نژاد رييس جمهوری جنجالی ايران فردی بسيار آرامی به نظر می رسد. وی که پس از ارتقا درجه در سال گذشته به عالی ترین رتبه ترين مقام نظامی در ايران رسيده، مغز متفکر دو عرصه مهم از سياست خارجی ايران است.
 
* نقش و فعاليت های آقای سليمانی کاملا در نقطه مقابل سياست های آمريکا قرار دارد.
 
* ژنرال پتریوس در نامه‌اي خطاب به «رابرت گيتس » در آوريل سال ۲۰۰۸ ضمن اعتراف به ميزان نفوذ قاسم سليمانی در عراق نوشته بود:«احتمالا هشدار آميزترين نکته تعجب آور در اين هفته ميزان نفوذ ايران در پيچيدگی های سياست عراق بود.»
 
* «علی آلفونه» يک پژوهشگر در مرکز پژوهشی «آمريکن اينترپرايز اینستیتو»  می گويد قاسم سلیمانی در سال های جنگ ايران و عراق به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ سپاه پاسداران و به خاطر موفقيت عمليات های شناسايی و غافلگيرانه اين لشکر در پشت خطوط دشمن به شهرت رسيد. نقش وی تا حدی اهميت يافت که ارتش عراق در برنامه های راديويی خود به کرات از وی نام می برد.
 
* مقامات آمريکايی که سابقا در عراق انجام وظيفه کرده اند می گويند که سردار سليمانی هميشه می توانست تعادل قدرت را در عراق برهم بزند.
 
* «رايان کراکر » سفير وقت آمريکا در بغداد در ماه ژوئن سال ۲۰۰۸  در پيام ديپلماتيکی به واشینگتن نوشت:« وقتی برخوردهای خشونت آميز روی می دهد به احتمال زياد جناحهای درگير دست به دامن سردار سليمانی می شوند تا درگيری ها و ناآرامی هايی را که خود او به وجود آورده حل و فصل کند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حاج قاسم محبوب بسیجیها
Germany
حاج قاسم خيلي مخلصيم
Germany
حاجي خيلي مخلصيم .

آمريكاي جنايتكار ! خيلي سربسته بهت بگم ! خوب گوشهاي كرت رو باز كن ! دور و بر ايران بيشتر از اين نگرد ! براي ايران شخم زدن نيويورك و واشنگتن راحت تر از شخم زدن ديگو گارسيا شده! كار از كار ديگه گذشته . به نفعته هرچه زودتر باهاشون كنار بيايي.
Germany
وزیر دفاع امریکا انگشت کوچیکه حاج قاسم ما هم نمیشه
Czech Republic
اعلام آمادگی می کنم که در راه دفاع از سردار بزرگ اسلام جان نا قابل خودرا فدا کنم
این همون نمونه ای است خدا فرموده به هرکس بخواهیم عزت میدهیم و به هرکس بخواهیم ذلت
Serbia
خیلی تحلیل مسخره ای بود و نه چیزی از سردار کم کرده نه حرف قابلتوجهی زده!
همه ایران سردار قاسم سلیمانی هستند افتخار ما سردار قاسم سلیمانی است
سردار قاسم سليماني ، ژنرال افسانه‌اي ايران ، كه افتخار بسياري از جوانان ايراني است ، خودش آرزو ميكند كه ايكاش بعنوان يك سرباز ، مورد پذيرش حضرت صاحب الأمر ، حجت بن الحسن ، مهدي موعود (عجل الله تعالي فرجه الشريف) قرار گيرد.
السلام علي المهدي الذي وعد الله به الأمم
واقعا مقتدر هست حاج کاظم
اقتدار داره
خوشم می آد ازش
Iran, Islamic Republic of
..این و شهید کاظمی به برادران جنگ مشهورن که بچه هاشون همدیگه رو عمو صدا میزنن..درود بر حاج قاسم ...
Iran, Islamic Republic of
درود بر این سردار
یاد فرمایش حضرت امام افتادم که با نقل به مضمون زیر فرمودند هروقت دشمن از شما بد گفت به راه خود استوار ادامه دهید هر وقت هم از شما تعریف کارد به راهخود شک کنید که درست است یا نه
دوستان ساده فکر نکنید این شیاطین برای حاج قاسم دارن برنامه میریزن البته انشالله توطئه هاشون به خودشون برمی گرده
خدا حفظ کند تمامی پاسداران انقلاب را
حاجی خیلی مخلصیم
Iran, Islamic Republic of
سلام من خودم رزمنده دوران جنگ هشت ساله هستم اون موقع 14/15ساله بودم تو عمليات مرصاد بودم .ولي حاضرم جونم را فداي حاج قاسم سليماني كنم .تو رو خدا اينو اسطوره جوانان ايران کنید نه فوتباليستها كه همه ...
Iran, Islamic Republic of
من یک استاد دانشگاه هستم وبه امثال سردار سلیمانی افتخار می کنم . اللهم انصر الاسلام و المسلمین .