شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
قول هایی که عملی نشد؛

وعده‎های سر خرمن

يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 213445
«محمود احمدی‎نژاد»، رییس‎ جمهوری در مردادماه در بیست و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور در سخنانی گفت: «ان‎شاءالله پنج‎شنبه‎‎ها نیز تعطیل می‎شود و من معتقدم باید اسم تعطیلی را هم عوض کنیم. به‎عنوان مثال آن را به‎عنوان روز خانواده نام‎گذاری کنیم.»
وعده‎های سر خرمن
جهان نيوز - حامد افروغ:
1- پس از مسابقات آسیایی پارالمپیک گوانگجو، مسئولان ورزشی از اهدای پاداش‎‎هایی برابر با ورزش‎کاران مدال‎آور در مسابقات آسیایی گوانگجو، به ورزش‎کاران مدال‎آور جانباز و معلول سخن گفتند. این وعده نه‎تنها تحقق نیافته بلکه ظاهرا هنوز هیچ پادادشی به این مدال‎آوران داده نشده است.

2- یکی از بخش‎‎های مهم طرح هدفمند کردن یارانه‎ها، اجرای بسته‎‎های حمایتی از تولیدکنندگان بوده است. در این زمینه «مهدی غضنفری»، وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین سالگرد اجرای قانون هدفمند‎سازی یارانه‎ها در سخنانی گفت: «به پشتوانه رییس‎جمهوری، هیچ‎کدام از بسته‎‎های حمایتی بخش تولید روی زمین نمی‎ماند.» (شبکه اطلاع‎رسانی تولید و تجارت ایران) این‎روز‎ها اعتراض‎‎های گسترده‎ای از سوی تولیدکنندگان مختلف درباره عدم اجرای این وعده به گوش می‎رسد.

3- یکی از مهم‎ترین وعده‎‎های «محمود احمدی‎نژاد»، رییس‎جمهوری برای سال 1390، آغاز کاهش قیمت‎ها از فروردین 1390 بود. این وعده نه‎تنها تحقق نیافت که این روز‎ها با موج گرانی به‎ویژه در حوزه مسکن مواجه هستیم.

4- «مرتضی تمدن»، استاندار تهران در فروریدن ماه 1390 در سخنانی گفت: «آلودگی هوای شهر تهران در سال 90 به حداقل می‎رسد... برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران با کمک شهرداری و محیط زیست طرح نوسازی خودرو‎های فرسوده شتاب خواهد گرفت، طرح زوج و فرد کردن خودرو‎ها به‎صورت علمی‎تر انجام می‎شود و کارخانجات آلاینده در سال 90 به‎شدت محدود می‎شود.» (روزنامه دنیای اقتصاد) وعده‎‎هایی که به‎نظر می‎رسد، هیچ‎کدام محقق نشده است.

5- «حمیدرضا صارمی»، معاون سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎ها، در تیرماه در سخنانی گفت: «کرایه‎‎های حمل و نقل امسال، پس از افزایش تابستانی دیگر افزایش نمی‎یابد.» (خبرگزاری مهر) این وعده در حالی داده شد که کرایه‎ها در بعضی موارد در روز‎های پایانی بهمن بار دیگر افزایش یافت.

6- «عبدالرضا شیخ‎الاسلامی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تیرماه در سخنانی گفت: «احتمال تحقق برنامه دولت در ایجاد 5/2 میلیون فرصت جدید شغلی تا پایان سال بالا است.» (روزنامه بازار کار) این سخنان شیخ الاسلامی پس از وعده «محمود احمدی‎نژاد» مبنی بر ایجاد 5/2 میلیون شغل در سال 1390 گفته شد. این وعده درحالی داده شده که بسیاری معتقدند چنین رقمی در سال جاری محقق نشده است.

7- «محمود احمدی‎نژاد»، رییس ‎جمهوری در تیرماه در مراسم تجلیل از تعاونی‎‎های مسکن مهر برگزیده سراسر کشور در سخنانی گفت: «به هر خانواده ایرانی زمینی هزار متری برای ساخت خانه و احداث باغ داده می‎شود.» (خبرگزاری مهر) این‎روز‎ها این وعده کاملا فراموش شده است.

8- «محمد عطاردیان»، عضو شورای عالی اشتغال در مردادماه در سخنانی گفت: «در جلسه شورا با حضور رییس‎جمهوری، کلیات اشتغال سال جاری بررسی شد و بانک مرکزی وعده داد اعتباری حدود 58 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در سال جاری اختصاص می‎دهد.» (روزنامه مردم‎سالاری) چند ماه پس از این وعده، «محمود بهمنی»، رییس بانک مرکزی، مصوبه شورای عالی اشتغال را برای بانک‎ها غیرتکلیفی و «عبدالرضا شیخ الاسلامی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز تخلف بزرگ بانکی را عامل پرداخت نشدن این تسهیلات دانست.

9- «محمود احمدی‎نژاد»، رییس‎ جمهوری در مردادماه در بیست و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور در سخنانی گفت: «ان‎شاءالله پنج‎شنبه‎‎ها نیز تعطیل می‎شود و من معتقدم باید اسم تعطیلی را هم عوض کنیم. به‎عنوان مثال آن را به‎عنوان روز خانواده نام‎گذاری کنیم.» (سایت تابناک) این وعده هنوز اجرا نشده و به‎نظر می‎رسد با وجود مخالفت‎‎های گسترده‎ای که وجود دارد، اجرا نخواهد شد.

10- در دی‎ماه و بهمن‎ماه جاری و در پی وعده‎‎های مکرر «محمود بهمنی»، رییس بانک مرکزی مبنی بر کاهش یافتن نرخ ارز، نرخ ارز نه‎تنها کاهش نیافت که این‎روز‎ها تهیه ارز برای افراد تبدیل به امری دشوار و با قیمت‎‎هایی در حدود 2 هزار تومان ممکن شده است.

11- «اسفندیار رحیم‎مشایی»، در دی‎ماه در مراسم بزرگداشت امیرکبیر در سخنانی گفت: «نشان لیاقت امیرکبیر همراه با 100 سکه طلا به مدیران دولتی لایق کشور اعطا می‎شود» (خبرگزاری فارس) این‎روز‎ها هنوز خبری از وعده رحیم‎مشایی نیست.

12- «محمدرضا رحیمی»، معاون اول رییس‎جمهوری بهمن ماه، در جلسه با خودروسازان و قطعه‎سازان قول داد دولت در ماه‎‎های پایانی سال با توجه به مشکلی که در پرداخت دستمزد و عیدی کارگران وجود دارد، مبلغی را به‎عنوان حمایت از این بخش پرداخت کند. چند روز پیش، «محمدرضا نجفی‎منش»، عضو هیأت‎مدیره قطعه‎سازان با اعلام این‎که فشار زیادی به قطعه‎سازان در اثر کمبود نقدینگی وارد می‎شود گفت: «وعده دولت مبنی بر کمک به قطعه‎سازان در ماه‎‎های پایانی سال هنوز محقق نشده است.» (روزنامه دنیای صنعت)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *