جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰
۱

شش وعده احمدی‌نژاد برای ریشه‌کنی بیکاری

سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 213394
رئیس‌جمهور از سال گذشته در سخنرانی‌های متعددی وعده داده که با ایجاد میلیون‌ها شغل، تا پایان دولت دهم بیکاری از کشور ریشه‌کن خواهد شد.

به گزارش  مشرق ،وعده ریشه کن کردن بیکاری در کشور توسط رئیس‌جمهور با تردید کارشناسان مواجه شده ،چرا که عملکرد دولت‌های نهم و دهم در امر اشتغالزایی و همینطور ظرفیت‌های اقتصادی کشور تحقق میلیون‌ها شغل در یکی دو سال را امری غیرممکن نشان می‌دهد.

با این وجود، مروری به وعده‌های پیشین رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که وی در ابتدای دوره ریاست جمهوری خویش نیز به مردم وعده مشابهی درباره ریشه‌کنی بیکاری داده بود.

در حالی که روز یکشنبه هفته جاری، احمدی‌نژاد در جریان سفر استانی به البرز از عزم دولت برای ریشه‌کنی بیکاری سخن گفته، او شش سال پیش نیز در یک سفر استانی دیگر، وعده مشابهی به مردم داده بود.

احمدی‌نژاد سیزدهم بهمن‌ماه ۱۳۸۴ در جریان سفر استانی به بوشهر گفته بود که دولت با طرح‌ها و اعتبارات مناسبی که در نظر گرفته، طی دو سه سال آینده مشکل بیکاری را در سطح کشور به طور کامل حل کند.

در حالی که آن وعده رئیس‌جمهور، دو سه سال بعد (یعنی سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷) محقق نشد و بیکاری ریشه‌کن نشد، از اواخر سال گذشته این وعده مجدداً از سوی رئیس‌جمهور مطرح شد و دوباره موعد تحقق آن به دو سه سال آینده موکول شد.

احمدی نژاد روز گذشته قول داد در هفته جاری آمار ۲.۵ میلیون شغل در سال جاری را به مردم اعلام کند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با حلوا حلوا دهن شيرين نمي شود
از 2/5 مليون شغل فقط 80 هزار شغل ايجاد شده است