سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

مغز متفکر حملات پاریس شناسایی شد

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 455843
مقامات فرانسوی از شناسایی یک بلژیکی به عنوان مغز متفکر و دو نفر دیگر از عوامل حملات تروریستی اخیر در پاریس، خبر دادند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از فرانس ۲۴ خبر داد، دو نفر دیگر از عوامل حملات تروریستی روز جمعه در پاریس شناسایی شدند.

بنابه اعلام دادستانی فرانسه، یکی از این مهاجمان «احمد المحمود» ۲۵ ساله است که گذرنامه سوری داشته و دیگر فردی فرانسوی به نام «سامی امیمور» بوده که پیش از این توسط پلیس فرانسه به اقدامات تروریستی متهم شده بود و دو سال پیش برای پیوستن به گروههای تکفیری به سوریه رفته بوده است.

مقامان فرانسوی همچنین از شناسایی یک فرد بلژیکی به نام «عبدالحمید اباعود» به عنوان مغز متفکر حملات پاریس خبر داده و اعلام کرده‌اند که وی احتمالا حملات اخیر پاریس را هدایت می‌کرده و با عوامل انتحاری ارتباط مستقیم داشته است.

بنابر اعلام یکی از منابع نزدیک به پرونده حملات پاریس، این فرد بلژیکی که هم‌اکنون در سوریه به سر می‌برد مظنون به هدایت حملات جمعه گذشته پاریس است و نام وی در بسیاری از تحقیقات ضدتروریستی در فرانسه از جمله در ارتباط با پرونده حمله خنثی شده علیه یک سالن کنسرت وجود دارد.

به گفته این منبع، این فرد همچنین مظنون به هدایت بسیاری از حملات تروریستی در اروپاست و این فرضیه که وی «مغز متفکر» حملات مرگبار جمعه گذشته پاریس باشد، وجود دارد.

به گفته دادستانی فرانسه، «سامی آمیمور» که فردی ۲۸ ساله و متولد پاریس است، در روز ۱۹ اکتبر سال ۲۰۱۲ از سوی دادگاه ضد تروریستی متهم به مشارکت در اقدامات و فعالیت‌های تروریستی شده و از سال ۲۰۱۳ به دلیل نقض بررسی قضایی خود تحت تعقیب بین‌المللی قرار داشته است.

وی یکی از افراد مسلحی است که جمعه شب به شرکت‌کنندگان در یک کنسرت موسیقی در نزدیکی مرکز هنری «باتاکلان» حمله کرد و به روی آنها آتش گشود و پلیس صبح امروز دوشنبه سه تن از اعضای خانواده وی را برای انجام تحقیقات بیشتر بازداشت کرده است.

روز جمعه سه تیم تروریستی متشکل از ۷ نفر به چند نقطه در شهر پاریس حمله کرده و باعث کشته شدند حداقل ۱۳۲ نفر و مجروح شدن بیش از ۳۰۰ نفر شدند.

پلیس فرانسه طی روزهای گذشته هویت برخی از مهاجمان را شناسایی و منتشر کرده بود. دولت فرانسه همچنین از همکاری افراد دیگری با این تروریستها خبر داده است. یکی از این افراد «صالح عبدالسلام» تبعه مصری است که در حال حاضر فراری و تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد.

روزنامه ایندیپندنت روز گذشته گزارش داده بود که صالح عبدالسلام قبل از اینکه تعیین هویت شود توسط پلیس فرانسه در مرز بلژیک بازداشت شده اما ساعاتی بعد آزاد می‌شود.

پلیس بلژیک نیز در همین ارتباط ۷ نفر را بازداشت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *