پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

پرویز مشرف حبس خانگی شد

به گزارش جهان
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 282250
در پی بازداشت و تحویل پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان به دادگاه ،مقامات قضائی به دلیل اتهامات مطرح شده علیه حکومت نه ساله وی، مشرف را در حبس خانگی قرار دادند.
به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد ، مقامات دادگاه عالی اسلام آباد به دلیل تصمیم جنجال برانگیز پرویز مشرف در برکناری قضات این کشور در سال 2007 دیروز - پنج شنبه - وی را بازداشت کردند.
 
بازداشت مشرف تازه ترین ضربه تحقیر آمیز علیه این ژنرال بازنشسته تلقی می شود که از سالهای 1999 تا 2008 بر سر قدرت بود.
 
مشرف پس از بازگشت از چهار سال تبعید خود خواسته به کشورش به منظور شرکت در انتخابات یازدهم مه، وعده داد پاکستان را از آشوب و التهاب نجات خواهد داد.
 
سخنگوی حزب مسلم لیگ گفت" براساس دستور مقامات قضائی ژنرال مشرف به 48 ساعت حبس خانگی در روستای خود منتقل شد.
 
محمد امجد افزود: براساس تصمیمات مقامات قضائی مشرف پس از دو روز حبس خانگی باید در دادگاه مبارزه با تروریسم راولپندی حاضر شود.
 
سخنگوی حزب "مسلم لیگ برای همه پاکستان" ضمن تکذیب گزارشهای رسانه ای مبنی بر اینکه مشرف پیش از رفتن به دادگاه بازداشت شده است تصریح کرد، پرویز مشرف امروز صبح خود را به دادگاه معرفی کرد.
 
تلویزیون پاکستان به طور زنده تصاویری از پروز مشرف نشان داد در حالیکه وی لباس محلی بر تن داشت در حلقه ای از نیروهای پلیس و امنیتی به سوی دادگاه می رفت.
 
نزدیکان مشرف از تلاش برای قراردادن وثیقه در دادگاه جهت آزادی وی خبر می دهند.
 
پرویز مشرف همچنین به توطئه برای قتل بی نظیر بوتو ، رهبر حزب مخالف ،در سال 2007 و همچنین قتل رهبر شورشیان این کشور در عملیات نظامی 2006 محکوم شده است.
 
پس از بازگشت پرویز مشرف به پاکستان در بیست و چهار مارس سال کنونی برای رئیس جمهور سابق این کشور بارها قرار وثیقه قرار صادر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *