سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

عرفات به مرگ طبیعی مرده است

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 333659
کارشناسان یک نهاد وابسته به وزارت بهداشت روسیه در گزارشی اعلام کردند که مرگ یاسر عرفات طبیعی بوده و او بر اثر تشعشات مواد رادیواکتیو نمرده است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اینترنتی روسیه الیوم، ولادیمیر اویبا، رئیس آژانس فدرال پزشکی- بیولوژیکی روسیه که مسئول بررسی نمونه‌های جسد یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین بوده است اعلام کرد : عرفات به مرگ طبیعی بوده است و نیازی به آزمایشهای پزشکی جدید نیست.

وی در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: ماموریت ما در این زمینه پایان یافته و همگان با نتایج بررسی‌های ما موافقت کرده‌اند.کارشناسان سوئیسی اظهارات غیرقابل توجیهی را در این زمینه ارائه کردند اما اکنون نتایج آزمایشهای روسیه را تایید کردند.

رئیس آژانس وابسته به وزارت بهداشت روسیه همچنین خاطر نشان کرد: این آزمایش‌ها در کمال دقت و صحت انجام شده است و دلیلی برای انجام آزمایش‌های جدید وجود ندارد.

وی پیشتر تصریح کرد: امکان ندارد عرفات با ماده شیمیایی پلونیوم مسموم شده باشد، زیرا کارشناسان روسی به رغم انجام تحقیقات و بررسی های لازم روی نمونه ها، هیچ اثری از این ماده پیدا نکردند.

سهی عرفات، همسر رهبر فقید فلسطین روز سه شنبه در پاسخ به خبرنگاران اظهار داشت، گزارش دانشمندان فرانسوی احتمال مسمومیت یاسر عرفات با ماده رادیواکتیو پلونیوم را بعید دانسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *