دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

بارش ۳۰سانتی‌متری برف در گیلان

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب: 400662
بارش برف در ارتفاعات شهرستان‌های املش، سیاهکل، رودبار، رودسر، فومن، تالش، ماسال و آستارا ادامه دارد و بارش برف به بیش از ۳۰سانتی‌متر در ارتفاعات گیلان رسیده است.
به گزارش جهان به نقل ازتسنیم، بارش برف از بامداد امروز در گیلان آغاز شده و ارتفاعات این استان شمالی را سفیدپوش کرده شهرداری رشت و بسیاری از شهرداری‌های گیلان از ظهر امروز مانور ماشین آلات سنگین راهداری را برگزار کرد.

بارش برف در ارتفاعات شهرستان‌های املش، سیاهکل، رودبار، رودسر، فومن، تالش، ماسال و آستارا ادامه دارد و به بارش برف به بیش از ۳۰سانتی‌متر در ارتفاعات گیلان رسیده است.

دمای هوای شهرهای گیلان در ۲۴ ساعت گذشته تا ۱۵ درجه کاهش یافته و هوای تمامی مناطق استان بارانی و برفی گزارش شده و ۳۹ اکیپ راهداری و تعداد ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات و ۳۸۱ نفر نیروی راهدار آماده ارائه خدمات مردم هستند.

خودروهای عبوری بویژه ماشین آلات سنگین درمحورهای برف‌گیر ملزم به استفاده از زنجیر چرخ هستند و حمل ونقل وپایانه‌ی گیلان حتی الامکان از صدور بارنامه های تردد در ایام برف خودداری می‌کند تا ماشین آلات راهداری برای برفروبی درمحورها با مشکلات ترافیکی مواجه نشوند.

استانداری گیلان نیز از مردم درخواست کرد تا از تردد و سفرهای غیر ضروری در محورهای برفگیر استان خودداری کرده وهشدارهای پلیس راه را جدی بگیرند.

بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گیلان نشان دهنده نفوذ توده هوای سرد و بارش زا به سواحل جنوبی دریای خزر بوده و این نفوذ به همراه ناپایداری سطوح فوقانی جو، شرایط را برای بارش باران و برف، کاهش شدید دما و وزش باد شدید از امروز تا یکشنبه فراهم کرده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *