دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

افت ۴۵ درصدی صادرات نفت ایران در اکتبر

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 325558
آژانس بین المللی انرژی بر اساس منابع غیر رسمی اعلام کرد صادرات نفت ایران در ماه اکتبر با کاهش ۴۵ درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده و به ۷۱۵ هزار بشکه در روز رسیده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آژانس بین المللی انرژی بر اساس منابع غیر رسمی اعلام کرد، خرید نفت از ایران در ماه گذشته میلادی ۴۵ درصد نسبت به ماه سپتامبر کاهش یافت و به ۷۱۵ هزار بشکه در روز رسید.

این میزان فروش نفت از سوی تهران که بر اساس رد یابی تانکرها، گزارش های رسانه ای و آمارهای گمرکی برآورد شده، کمترین میزان فروش نفت ایران از ژانویه ۲۰۱۲ تاکنون به شمار می رود.

تحریم های آمریکا که از ابتدای سال گذشته میلادی وضع شده، مشتریان نفتی ایران را وادار کرده است تا خرید های خود از این کشور را محدود کنند، در غیر اینصورت از همکاری با سیستم مالی آمریکا محروم خواهند شد.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی، سازمانی که حافظ منافع کشورهای مصرف کننده نفت محسوب می شود آمده است: «نشانه هایی دیده می شود که نشان می دهد دور زدن تحریم ها و صدور بشکه های نفتی برای شرکت ملی نفت ایران به میزان فزاینده ای مشکل شده است.»

بر اساس این گزارش، میزان صادرات نفت ایران به چین در ماه اکتبر نسبت به ماه سپتامبر کاهش یافته و از ۴۷۵ هزار بشکه در روز به ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است. صادرات نفت ایران به هند نیز از ۳۰۰ هزار بشکه به ۱۶۵ هزار بشکه رسیده است. همچنین فروش نفت ایران به ژاپن از ۲۵۰ هزار بشکه به کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است. واردات نفت کره جنوبی از ایران نیز از ۱۳۵ هزار بشکه به ۶۵ هزار بشکه در روز رسیده است. صادرات نفت ایران به آسیا در ماه سپتامبر با افزایش قابل توجهی مواجه شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *