چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

آغاز دوباره صادرات گاز روسیه به اوکراین

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 395542
انتقال گاز روسیه به اوکراین برای مصرف روزانه فصل زمستان بعد از آنکه این کشور جمعه گذشته مبلغ ۳۷۸ میلیون دلار پیش‌پرداخت آن را به حساب شرکت «گازپروم» روسیه واریز کرد، امروز سه‌شنبه آغاز شد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی» خبر داد، اوکراین امروز، سه شنبه دریافت گاز طبیعی روسیه را آغاز کرد و گاز مصرفی مورد نیاز این کشور بصورت روزانه تا ۴۳.۵ میلیون مترمکعب گاز به این کشور انتقال خواهد یافت.

«ماکسیم بلیافسکی» مسئول بخش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اوکراین با اعلام این مطلب، افزود که آغاز انتقال گاز طبیعی روسیه به این کشور بعد از آن آغاز شد که این شرکت در روز جمعه مبلغ ۳۷۸ میلیون دلار پیش پرداخت بهای گاز برای ارسال یک میلیارد مترمکعب گاز در ماه دسامبر را به حساب شرکت «گازپروم» روسیه پرداخت نمود.

انتقال گاز روسیه به اوکراین در اواسط ماه ژوئن (تابستان گذشته) به دلیل بدهی چند میلیارد دلاری این کشور به طرف روسی متوقف شده بود. مشکل انتقال گاز روسیه به اوکراین بعد از بارها مذاکرات ۳ جانبه با حضور مقامات اوکراین، روسیه و نماینده اتحادیه اروپا، بالاخره در تاریخ ۳۱ اکتبر حل و فصل شد. توافقنامه مربوط به ارسال گاز روسیه به اوکراین در فصل زمستان، موضوع بازپرداخت بدهی ۳.۱ میلیارد دلاری این کشور تا پایان سال گذشته میلادی و فروش گاز مضاعف به اوکراین برای فصل زمستان را شامل می شد. شرکت نفت و گاز اوکراین در اوایل ماه نوامبر مبلغ ۱.۴۵ میلیارد دلار بدهی معوقه خویش را به طرف روسی پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *