پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
مدیر خبرگزاری النخیل عراق در فاش کرد

پیشنهاد رشوه سعودی‌ها به روسیه

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 449885
مدیر خبرگزاری النخیل عراق از پیشنهاد رشوه 400 میلیارد دلاری کشورهای حاشیه خلیج فارس به روسیه برای خروج از ائتلاف 4 گانه جدید خبر داد.
به گزارش جهان، "محمد علی الحکیم" مدیر خبرگزاری النخیل عراق در گفتگو با تسنیم فاش کرد: عربستان سعودی، قطر، ترکیه وامارات به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد دادند تا در ازای پرداخت مبلغ 400 میلیارد دلار از ائتلاف با ایران، سوریه و عراق عقب نشینی کند زیرا این ائتلاف تمامی برنامه‌ها و اهدافت آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس در منطقه را برهم زده است.
 
وی افزود: عربستان سعودی که بخش گسترده‌ای از نفوذ خود در منطقه و کشورهایی همچون عراق، یمن و سوریه را از دست داده بیم دارد تا در صورت عدم مقابله با ائتلاف جدید و باتوجه به وجود جنگ قدرت میان شاهزادگان سعودی وضعیت در داخل این کشور نیز متشنج شود، از این رو این کشور خود مجری طرح پرداخت پول به روسیه خواهد بود.
 
محمد علی الحکیم در این باره گفت: نپذیرفتن این پیشنهاد از سوی روسیه و باقی ماندن آن در ائتلاف 4 گانه جدید از یک سو و استقبال مردم و دولت عراق و خصوص دعوت حیدر العبادی از روسیه برای هدف قرار دادن مواضع داعش در عراق از سوی دیگر، خشم سعودی‌ها را برانگیخته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *