شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۱۶
پس از گذشت 6 سال برای اولین بار منتشر شد:

تصاویر دیده نشده از خفت سربازان انگلیسی دستگير شده

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 148320

به گزارش جهان، در پي سخنان متكبرانه و به دور از ادب ديپلماتيك سايمون گس، سفير استعمار پير انگليس در ايران، مناسب ديديم يك بار ديگر صحنه اي كشف نشده را از خفت و حقارت دستگيري افسران متجاوز انگليسي توسط پاسداران غيور دريايي جمهوري اسلامي، پس از تجاوزي كه 6 سال پيش انجام داده بودند، به وسيله تصاوير بازخواني كنيم.

در این تصاویر سربازان انگلیسی نیروی دریایی بریتانیا که در ابتدای اشغال عراق به جرم ورود غیر قانونی به آبهای سرزمینی کشورمان در نوار ساحلی عراق با ایران به اسارت درآمدند دیده می شوند، که در محل نگهداری با خورشت بادمجان و قیمه مورد پذیرایی قرار گرفتند.
 
          
    
تجهیزات منحصر به فرد این تفنگداران دریایی برای همیشه توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مصادره شد.
   
          


          

نخستین تصاویر اسارت این تفنگداران که با دست های روی سر گذاشته شده از نیزارهای ساحلی آبادان به عقب منتقل می شدند؛ بعدها پوشالی بودن نیروی نظامی اشغالگر عراق را به نمایش گذاشت. در اين تصاوير هم خفت و حقارت ناشي از شكست غرور استكباري ايشان توسط جمهوري اسلامي به وضوح ديده مي شود.
  
          
      
              
 
اخبار اسارت این تفنگداران از گروه دوم تفنگداران دریایی انگلیسی که دو سال بعد به دلیل ورود غیر قانونی به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به اسارت قوای نیروی دریایی سپاه پاسداران درآمدند، کمتر انعکاس داشت.

          
  
          

این تصاویر یادآور سرافرازی حماسه آفرینان نیروی دریایی سپاه پاسداران است که در پاسداری از مرزهای آبی کشورمان دوباره قدرت خود را به رخ زورمداران عالم نمایاندند.

           
    
همچنین این تصاویر گوشه هایی از رأفت اسلامی نیروهای مسلح کشورمان را در عين هوشمنديشان نشان می دهد، که در کنار اقتدارشان، مایه مباهات مردان مرد صحنه های پاسدارای و دفاع از کیان ایران اسلامی هستند.

عکس از: نادر دریابان

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احساس سرافكندگي بايد خفشون كنه ولي افسوس كه مثل اينا مثل اون يارو بود كه تو يك شهر غريبه دعواش كتك خورد وقتي برگشت به شهر خودشون توي كوچشون آي نفس كش سر مي داد
اينام اينجا وضعيتشون اين بود وقتي رفتن كشورشون حرف فت حواله مي دادن
Iran, Islamic Republic of
آقایون سیاست باعث نشه اخلاق رو زیر پا بگذارید! کجای دین اسلام کجای مذهب تشیع به شما اجازه میده اسیر رو ولو غیر مسلمان با خفت یاد کنید؟؟ این آموزه بزرگان دین ماست؟؟
Iran, Islamic Republic of
بعضي دوستان يه جوري از آموزه هاي ديني اسلام و بزرگانش حرف مي زنن كه آدم بيشتر ياد دين مسيحيت مي افته تا اسلام
ا زكي تا حالا استكبار بايد بياد توي خاك شما اداي آدم هاي شجاعو در بياره و هتك حرمت اقتدار و عزت مسلمين رو در دستور كارش قرار بده بعد ما با سرپوش گذاشتن روي حقيقت پنهان اينها كه همين ترسو سرافكندگي هست اجازه بديم اونا همچنانا در جهان خودشونو بزرگو مقتدر جلوه بدن تا بيشتر ممالك اسلامي و مستضعف غير اسلامي رو بچاپن

خدارو شكر دين دست امثال اينا نيفتاد والا بايد به اسم اسلام مي رفتيم نوكري بي جيره و مواجب استكبارو مي كرديم
Iran, Islamic Republic of
دولت انگلیس کثیف استعمارگراست ولی اینها اسیرند و قیمه خوردن هم انها تحقیر نیست. به دولت انگلیس بتازید
Iran, Islamic Republic of
من خود در نهر قمیجه اروندکنار شاهد خیس کردن یکی از همین ... بودم کسانی که کلی ادعا داشتند و امکانات و سلاحهای همراهشان یک اتاق 36 متری را پر کرده بود آثار ترس آنقدر در وجودشان نمایان بود که من برای سران کشورهای اسلامی که به اینها دل خوش هستند تأسف خوردم ...
سیدمحمدعلی سیادت
Iran, Islamic Republic of
اين است اسلامي كه ميگوئيد ؟ حرف از خفت و بي احترامي نسبت به آنها درست نيست همين ها اگر بد بودند كه احمدي نژاد با سلام و صلوات به استقبالشان نمي آمدند
Iran, Islamic Republic of
كسي كه اين اسيران رو نميشناسه كه حالا با خفت ياد كردن ازشون باعث بشه آبروي شخصيشون بره. آقاي محترم كه ادعاي دين داري اين خفت برمي گرده به حكومت ظالم انگليس نه هيچ كس و هيچ چيز ديگه. و خوب است كه بدونيد اين حكومت دشمن مسلم است.
ضمن اينكه قيمه بادمجون گير ما هم نمياد بخوريم.. بايد به اينا اقلا نون و ماست مي دادن بخورن بعد عكس مي گرفتن.........
Iran, Islamic Republic of
تفكر بزرگنمايي كوروش زاده نامشروع انگليس و صهيونيسم جهاني است.
Iran, Islamic Republic of
یکی از آموزه های مهم اسلام، مدارا با اسرای دشمن است. پیامبر اسلام که بزرگترین معلم اخلاق جامعه بشری از ابتدای خلقت تا پایان جهان است، وقتی قاتل عموی بزرگوارش حمزه سیدالشهداء را اسیر کرده و به نزدشان می آورند، با اینکه علاقه زیادی به عمویشان داشتند و شهادت آن بزرگوار را صدمه جبران ناپذیری بر پیکر اسلام می دانستند، با این حال نسبت به قاتل عمویش رافت نمود و او را آزاد کرد و فرمود: برو به هر جا که می خواهی ولی دیگر من تو را نبینم. البته این جمله حکایت از شدت تاثر آن حضرت نسبت به شهادت حضرت حمزه(ع) و عدم رضایت از کار قاتل داشت.
حال اگر ما مسلمانیم و پیرو آن پیامبر بزرگوار(ص)، باید راه و روش آن حضرت را در پیش گیریم. اگر امروز دولت انگلیس - که نه امروز بلکه قرنها - نسبت به ملت ایران کینه و دشمنی خود را نشان داده، ما نباید نسبت به چند سرباز انگلیسی که زمانی اسیر ما بودند این گونه برخورد نماییم. به هر حال هر انسانی دارای شخصیت است و از بین بردن شخصیت دیگران کاری بس ناپسند و غیر قابل گذشت است.
از طرفی ما با سیاست های سیاستمداران انگلیسی مشکل داریم، نه با مردم این کشور. به هر حال همه باید بدانیم که اولاً مسلمانیم و این وجه تمایز ما با پیروان سایر ادیان است. ثانیاً جنگ ما با دولت و سیاستمداران انگلیس است نه با مردم انگلیس و ثالثاً برخورد ما باید طوری باشد که موجب افتخار و سربلندی دین مبین و پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) باشد نه خدای نخواسته موجب وهن و بدبینی نسبت به آن بزرگوار را به وجود آورد.
لسان الغیب حافظ شیر سخن چه زیبا می سراید:
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان محبت، با دشمنان مدارا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من نفهميدم كه كجاى آن اشكال دارد
چرا از کاه کوه می سازید
من اصلا خفتی ندیم
بنده ها خدا دارند غذا واستراحت می کنند طبعا سرگرمی ایران مثل انگلیس نیست که مشروب وکاواره و... باشد
Iran, Islamic Republic of
دم بچه های سپاه گرم
Iran, Islamic Republic of
دم سپاه گرم
Iran, Islamic Republic of
خفت کجا بود که ما ندیدیم؟
Iran, Islamic Republic of
به نظرم خفت واقعی اینا یکی موقع دستگیریشون بود یکی موقع بدرقشون با لباس غیر نظامی
کاش عکسای اون موقع رو می زدید
United Kingdom
در آن موقع فیلم کامل دستگیری و قضایای بعد از آن توسط اقای ر.س در دانشگاه صنعتی اصفهان و بصورت غیر عمومی پخش شد. ای کاش آن فیلم را می دید و از خفیف شدن بریتانیای کبیر لذت کامل را می بردید. یکی از صحنه های باحال صحنه ای بود که دو پاسدار ایرانی در قایق انگلیسی بودند و قایق را به سمت سواحل ایران هدایت می کردند و تفنگداران دست روی سر و سربه زیر در کنار قایق نشسته بودند. . در حالی که پرچم انگلیس به دنبال قایق در آب کشیده می شد دو تن از تفنگداران انگلیسی یک دستشان روی سرشان بود و با دست دیگر پرچم یا حسین را بجای پرچم انگلیس بالا گرفته بودند.
Iran, Islamic Republic of
جدا که کف کردم از این همه ذلت!!!!