دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

اگر تیم ملی صعود کند یک شاهکار است

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 348021
مدیر فنی تیم فوتبال جوانان ایران با تاکید بر اینکه نباید سطح توقعات را از تیم ملی بالا برد، گفت: سطح فوتبال ایران مشخص است و نباید توقعات را بالا برد. به نظرم اگر تیم ملی به دور بعدی جام جهانی صعود کند یک شاهکار است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مهدی مهدوی‌کیا در حاشیه دیدار تیم فوتبال جوانان برابر استقلال در خصوص شرایط تیم جوانان ایران بیان کرد: فعلا در مرحله‌ای هستیم که در کل ایران استعدادیابی می‌کنیم و فقط یکی دو استان باقی مانده تا پرونده آن بسته شود. در حین آن هم بازی‌های تدارکاتی و اردوها را ادامه می‌دهیم. این بازی‌ها برای ما خوب است و امیدوارم که در سال جدید بازیهای تدارکاتی بیشتری را برگزار کنیم و در شرایط بهترین قرار گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کار با جوانها سخت است خاطرنشان کرد: کار با جوان‌ها خیلی سخت است چونکه بازیکن بزرگسال همه چیز را بلد است و دیگر نیازی به یاد دادن او نیست ولی در سنین پایه باید تلاش زیادی کرد. من خیلی خوشحال هستم که در فوتبال پایه کار کنم و در خدمت آقایان دوستی و میرآخوری که مربیانم بودند هستم. دوست داشتم که در رده‌های پایه کار کنم و تجربیات تازه ای را یاد بگیرم.

کایپیتان سابق تیم ملی فوتبال درباره برنامه های آتی تیم جوانان گفت: ما تا قبل از سال جدید همه ایران را می‌بینیم. از سال جدید هم بازیکنانی که حضور خواهند داشت را در اردوها زیر نظر می گیریم. شش ماه فرصت داریم تا تیم را آماده بازی‌های نهایی کنیم.

مهدوی کیا درباره میدان دادن به جوان‌ها در دیدار تیم ملی مقابل کویت عنوان کرد: این جوان‌ها سال‌ها در لیگ بازی می‌کنند و بازیکنان ۱۸ یا ۱۹ ساله نبودند. این خیلی خوب است که بازیکنان جوان‌تر به بازی گرفته شدند و این پشتوانه خوبی برای تیم ملی است. البته نحوه استفاده از آنها به نظر سرمربی تیم بر می‌گردد. ولی همیشه یک تیم خوب نیاز به پشتوانه دارد و من فکر می‌کنم که به اندازه کافی پشتوانه برای تیم ملی داریم.

وی درباره حضور تیم ملی در چام جهانی توضیح داد: در جام جهانی کار سخت است چونکه بازی‌های تدارکاتی کمی داریم و از بقیه حریفان عقب هستیم. فردا اولین بازی را داریم و امیدوارم که شرایط بهتر شود. در جام جهانی ۲۰۰۶ هم مشکل ما این بود که همه بدون توجه به سطح فوتبال ما و بدون هیچ معیاری به دنبال این بودند که پرتغال و مکزیک را ببریم. اگر تیم ایران صعود کند یک شاهکار است.

مدیر فنی تیم جوانان افزود: نباید تیم بوسنی را دست کم بگیریم. همه بازیکنانش در بهترین لیگ‌های دنیال بازی می‌‌کنند و بازی بسیار سختی برابر این تیم خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *