پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۶

مرسی در دادگاه: لبیک یا غزه

يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب: 370124
رئیس‌جمهور برکنار شده مصر که برای رسیدگی به اتهامش در پرونده یورش به زندان وادی النطرون در دادگاه جنایی قاهره حاضر شده بود، فریاد لبیک یا غزه لبیک یا فلسطین سر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر که برای رسیدگی به اتهامش در پرونده یورش به زندان وادی النطرون در دادگاه جنایی قاهره حاضر شده بود، فریاد لبیک یا غزه لبیک یا فلسطین سر داد.

به گزارش روزنامه الوطن قطر، محمد مرسی رئیس‌ جمهور برکنار شده مصر که امروز به منظور حضور در جلسه محاکمه اش در پرونده یورش به زندان وادی النطرون در دادگاه جنایی قاهره حضور یافته بود، در قفس اتهام فریاد لبیک یا غزه، لبیک یا فلسطین سر داد که به دنبال او سایر متهمان حاضر در این دادگاه نیز این شعارها را تکرار کردند.

«شعبان الشامی» ریاست دادگاه رسیدگی به این پرونده، مرسی را تهدید کرد که در صورت ادامه شعارها و سخنان سیاسی وی را از دادگاه اخراج خواهد کرد.

مرسی همچنین فریاد زد تعداد شهدای غزه تا امروز صبح به ۱۶۵ تن رسیده است.

در جریان جنگ ۸ روزه اسرائیل علیه غزه در نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی که دست کم ۱۶۰ شهید و بیش از ۱۲۰۰ زخمی بر جا گذاشت، با میانجیگری مصر که مرسی در آن زمان رئیس‌جمهور این کشور بود، طرف اسرائیلی و فلسطینی بر سر آتش بس به توافق رسیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این اقای مرسی کم از سران عرب نداره
نون ب نرخ روز خوره
اقداماتش و رفتارش یادتون نیست
هرچی بلا بیاد سرش حقشه
بمیر بابا تو یکی اون موقع که رییس جمهور بودی با سعودی ها تکفیری ها دستت تو یه کاسه بود حالا واسه ما طرفداری فلسطینیها رو میکنی
Germany
ایشون داره چوب اشنباهاتش در دوران ریاست جمهوریش رو میخوره
وقتی چشم و گوش بسته از امریکا تبعیت میکرد
شاهد
البته که ما فراموش نکرده ایم که در زمان همین آقا اندک رفت و آمدی هم که از گذرگاه رفح انجام می شد متوقف و گذرگاه رفح کاملاً بسته شد. حتی راه های مخفی فلسطینیان نیز تخریب گردید.
نیاز نیست الان فریاد لبیک یا فلسطین سر بدهند، آن موقع که وقت و قدرت داشتند خیانت نمی کردند تا به این روز دچار نشوند
مرتضی
آقای مرسی آن زمان که رییس جمهور بودی و قدرت داشتی باید این شعارها میدادی ،ولی متاسفانه در اوج قدرت سر تعظیم به آمریکا فرود آوردی؟!!!!
هر کسی سلفی است و اخوانی از رییس جمهور ترکیه گرفته تا این مرسی ملعون چون دست پرورده پنهان صهیونیست ها هستن باید از صحنه روزگار محو بشن. منتظر روزی هستم که مرسی را بالای دار ببینم و یک نفس راحت بکشم