چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۲
۳

آخرین شنیده ها از وضعیت اکران رستاخیز

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب: 433368
برخی شنیده ها حاکی از تعویق اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» تا ماه محرم دارد.
به گزارش جهان به نقل از سینماپرس، فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش که پس از پخش در جشنواره فیلم فجر سال گذشته اعتراضات زیادی را برانگیخت و بنا به اعتقاد بسیاری از محافل و مجامع مذهبی و در رأس آنها علما و مراجع تقلید به دلیل تحریف های تاریخی و نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل العباس(ع) نمایش آن موجب وهن خاندان ائمه اطهار در میان مردم است به رغم برخی اصلاحات و بنابر شنیده های سینماپرس همچنان مورد انتقاد شدید بوده و برخی نهادهای نظارتی خواهان عدم اکران آن در سینماهای کشور تا انجام اصلاحات اساسی هستند.

فیلم سینمایی «رستاخیز» بنابر اعلام قبلی قرار است از فردا چهارشنبه توسط حوزه هنری در سینماهای سراسر کشور و نیز همزمان در سوریه، عراق و لبنان به نمایش درآید.

این در حالیست که بسیاری از منتقدان این فیلم معتقدند جدا از ضرورت اصلاحات در این فیلم و رفع نگرانی های موجود از وهن واقعه عاشورا، خاندان ائمه اطهار و بخصوص چهره حضرت عباس (ع)، اکران این فیلم مناسب ماه محرم است نه ایام با نشاط عید سعید فطر.

گزارش سینماپرس حاکیست احمدرضا درویش کارگردان این فیلم با وجود انجام اصلاحات در نسخه جدید در گفتگویی اذعان داشت که در روایت تاریخی حادثه عظیم عاشورای حسینی اشتباهاتی کرده است.

همچنان جای شگفت است که حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به اطلاع از اعتراض علما و مراجع عظام چگونه حاضر به پخش داخلی و بین المللی فیلم رستاخیز شده است.

شایان ذکر است مراجع تقلید حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی و ... اکران این فیلم را جایز ندانسته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


sana
ما منتظر فیلم با ارزش محمد رسول الله هستیم ولی مثل اینکه اقایان از شلوغی وشانتاژ خیلی بیشتر خوششوت میاد تا ارامش با نمایش این فیلم پر حاشیه
مهدی
بسم الله الرحمن الرحیم
بعید نیست برای اینکه این فیلم را در ایام محرم پخش کنند ابتدا یک سر و صدایی الان ایجاد کردند تا در ایام محرم، عکس العمل ها کمتر بشود ومردم کمی برایشان عادی شود و نتیجتا...
خدا نکند که این فیلم در کشورهای دیگر به نمایش درآید
آبروی ایران در خطر است
United States
مردم حق دارن ناراحت بشن
اين فيلم تخيلي با اسامي عاشورايي است