جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲
۱
آخرین اخبار از نوار غزه؛

آمار رسانه‌های صهیونیستی از خسارات وارده به رژیم/ هیأت فلسطینی با آتش‌بس ۷۲ ساعته موافقت کرد

نوارهای رسواکننده حماس درباره اسرائیل
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 374490
نوشته های یک استاد دانشگاه در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه منجر به لغو قرارداد وی در دانشگاه الینویز آمریکا شد.
آمار رسانه‌های صهیونیستی از خسارات وارده به رژیم/ هیأت فلسطینی با آتش‌بس ۷۲ ساعته موافقت کرد
به گزارش جهان، "استیون سلایطه" اکتبر ۲۰۱۳ دعوتنامه ای برای همکاری در دانشگاه ایلینویز به عنوان استادیار دریافت کرده بود، اما اول اگوست ماه جاری نامه ی لغو قراردادش با این دانشگاه را دریافت کرد.

سایت شبکه خبری "سی ان ان" آمریکا، نوشت: "باهر عزمی" مدیر مرکز حقوق قانون اساسی در آمریکا بر این باور است که دیدگاه سلایطه درباره غزه که در توییتر آن را منتشر کرده است، دلیل لغو قرارداد وی است.

"روبن نیل کیلر" سخنگوی دانشگاه ایلینویز درباره اخراج این استاد، ادعا کرد که سیاست های دانشگاه اجازه نمی دهد کارمندان آن درباره مسائل شخصی اظهارنظرکنند.

این در حالی است که دیدگاههای سلایطه درباره فلسطین بر کسی پوشیده نیست و وی به انتقادات بی وقفه از سیاست های رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینان مشهور است. سلایطه شش کتاب نیز تالیف کرده که "روح مرده اسرائیل" و "تفرقه نژادپرستی بر ضد عرب در آمریکا" از جمله آنها است.

سلایطه در توییتر نوشته است: "فقط اسرائیل می تواند در طی چند هفته ۳۰۰ کودک بکشد و خود را به عنوان قربانی معرفی کند."

سی و چهارمین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه را در روز یکشنبه نوزدهم مردادماه را بخوانید:

۱۶:۳۸ - سخنگوی جهاد اسلامی ضمن اشاره به تحرکات مردم در کرانه باختری و قدس در اعلام حمایت از غزه گفت که این اقدامات محاسبات دشمن صهیونیستی را به هم ریخته و آن را از احتمال یک انتفاضه سراسری ترسانده است.

نماینده اسرائیلی خواستار استعفای نتانیاهو به علت ناتوانی در اداره جنگ شد

۱۶:۳۷
- رئیس فراکسیون «حزب کار» در کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از نخست وزیر این رژیم به علت ناتوانی وی در اداره جنگ خواستار استعفای وی شد.

درخواست وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای افزایش بودجه نظامی

۱۶:۱۸
- پس از شروع درگیری میان اسرائیل و حماس، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خواستار افزایش ۳.۲ میلیارد دلاری بودجه نظامی این وزارتخانه در سال آینده شد.

تلاش مصر برای تقویت جایگاه محمود عباس

۱۶:۱۴
- منابع ارشد دیپلماتیک افشا کردند مصر در تلاش است جایگاه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به «رهبر کل فلسطینی‌ها» ارتقا دهد و دستاوردهای حماس را نفی کند.

حماس: نتانیاهوی شکست خورده نمی‌تواند شروطش را تحمیل کند

۱۶:۱۲
- سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ شکست خورده است و نمی‌تواند شروطی بر مقاومت تحمیل کند.

نشست اضطراری اتحادیه عرب

۱۶:۰۱
- اتحادیه عرب برای بررسی آخرین تحولات غزه و مذاکرات آتش‌بس فردا (دوشنبه) جلسه‌ای اضطراری برگزار می‌کند.

هیأت فلسطینی با یک آتش‌بس ۷۲ ساعته دیگر موافقت کرد

۱۵:۲۹
- منابع آگاه از موافق هیأت فلسطینی با یک آتش‌بس موقت ۷۲ ساعته دیگر خبر دادند.

کلینتون واکنش افکار عمومی جهان ناعادلانه است

۱۵:۲۰
- هیلاری کلینتون در مصاحبه با آتلانتیک ضمن انتقاد از ظهور یهودستیزی در اعتراض به اقدامات رژیم اسرائیل، حماس را متهم به اشتباه جلوه دادن واقعیات جنگ غزه کرد.
کلینتون گفت که واکنش افکار عمومی جهان به جنایات «اسرائیل» ناعادلانه است.

حماس: نوارهای ویدئویی در اختیار داریم که منجر به رسوایی تل‌آویو می‌شود

۱۵:۱۵
- مسئول روابط بین‌المللی حماس ضمن تاکید بر مقاومت به عنوان تنها راه آزادسازی قدس افزود که حماس نوارهایی در اختیار دارد که در صورت انتشار ضعف ارتش رژیم صهیونیستی بر همگان آشکار خواهد شد.

هشدار وزارت خارجه اسرائیل

۱۴:۲۶
- روزنامه «جروزالم پست» سندی از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی فاش کرد که نشان می‌دهد این رژیم از موافقت بر سر فرستادن نیروهای بین‌المللی به نوار غزه و اعطای مشروعیت به حماس نگران است.

افشاگری رسانه‌های صهیونیستی از خسارات وارده به رژیم

۱۴:۱۳
- براساس برآوردهای وزارت دارایی رژیم صهیونیستی جنگ علیه غزه که آن را عملیات «صخره سخت» نامیده‌اند، تاکنون برای تل‌آویو بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد شیکل (۳ تا ۳.۵ ملیارد دلار) هزینه دربرداشته است. «یوئیل نفیه»، از مسئولان ارشد وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در این خصوص توضیح داده که خسارات وارده به بخش‌های تولیدی در جنگ اخیر پا را از ۴.۵ ملیارد شیکل (۱.۳ ملیارد دلار) فراتر نهاده است. همچنین اداره مالیات رژیم صهیونیستی زیان‌های وارده به درآمدهای خزانه رژیم صهیونیستی در این دوره را یک ملیارد شیکل (۲۹۱ میلیون دلار) برآورد کرده است، در حالی‌که خسارات وارده در نتیجه اصابت مستقیم موشک‌ها و خمپاره‌های وقاومت به مناطق مختلف صهیونیستی حدود ۵۰ میلیون شیکل (۱۴,۵ میلیون دلار) برآورد شده است.
در این میان بخش سیاحت و گردشگری در مقایسه با دیگر بخش‌های رژیم صهیونیستی بیشترین آسیب را از جنگ غزه دیده است، به گونه‌ای ۵۰ درصد از گردشگرانی که قرار بود، تابستان امسال را در سرزمین‌های اشغالی سپری کنند، به دلیل اوضاع نامناسب امنیتی سفرهای خود را لغو کردند. به گفته «اودید گروفمن»، نایب رئیس دفتر سازمان گردشگری رژیم صهیونیستی حدود ۳۰۰ هزار گردشگر امسال سفر خود به این رژیم را لغو کردند. براین اساس زیان‌های وارده به هتل‌های رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۱.۳ میلیار شیکل (۳۷۹ میلیون دلار) برآورد شده و فعالان در این بخش تاکید کرده‌اند که کابینه رژیم صهیونیستی باید غرامتی بین ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد شیکل (۲۰۴ تا ۲۹۱ میلیون دلار) بابت خسارات وارده به آنها پرداخت کند.

۱۴:۱۲ - یک پایگاه خبری آمریکایی از تقلای مقامات عالی صهیونیستی جهت عدم محکومیت این رژیم در سطح بین‌المللی و به عنوان جنایتکار جنگی خبر داد.

۱۳:۱۵ - صدها هزار نفر روز گذشته با برگزاری تظاهرات در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه با اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خواستار رفع محاصره این منطقه شدند.

۱۳:۰۷- نتانیاهو: عملیات علیه غزه تا زمان بازگشت آرامش به اسرائیل ادامه دارد / به گزارش المیادین، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه امروز کابینه امنیتی این رژیم، افزود: اسرائیل تا زمان توقف حملات گروه‌های فلسطینی، در مذاکرات آتش‌بس در قاهره مشارکت نمی‌کند.

۱۲:۳۴- پادشاه اردن: اسرائیل باید در قبال اقداماتش در غزه بازخواست شود / "عبدالله دوم" در گفتگو با روزنامه اردنی الغد افزود: حملات اسرائیل علیه غزه خونین‎‎‌ترین تجاوز محسوب می‌شود و برخی از خانواده‌های فلسطینی در این حملات به طور کامل کشته شدند.

تولد در غزه دو برابر شهدا

۱۲:۱۹
- تعداد تازه‌متولدان غزه از ابتدای حملات صهیونیست‌ها، بیش از دو برابر شهدای فلسطینی است / به گزارش پایگاه "ورلد بولیتن"، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: ۴۵۰۰ نوزاد از ابتدای حملات متولد شده‌اند که با توجه به عدم ثبت کامل نام متولد شدگان، انتظار می‌رود تعداد نوزادان به پنج هزار نفر نیز برسد.

۱۱:۴۹-
نیروهای مقاومت در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به "اشکول" اشغالی حمله راکتی کردند / روزنامه صهیونیستی "یدیعوت‌ آحارونوت" ضمن تایید خبر اصابت چهار راکت به "اشکول"، به تلفات و خسارات احتمالی این حملات اشاره‌ای نکرد.

۱۱:۲۰-
یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی خواستار استعفای نتانیاهو شد / به گزارش شبکه تلویزیونی الاقصی، وی از نخست‌وزیر این رژیم خواست به دلیل ناتوانی از حفاظت از جان شهرک نشینان از سمت خود استعفاء دهد.

۱۱:۱۶-
مردم شیلی در تظاهراتی ضد صهیونیستی خواستار قطع روابط کشور خود با تل‌آویو شدند / به گزارش "رویترز"، بیش از پنج هزار نفر از مردم شیلی شب گذشته در اعتراض به از سرگیری بمباران باریکه غزه توسط رژیم صهیونیستی در خیابان‌های "سانتیاگو" تظاهرات کردند.

۱۰:۱۲-
ارتش رژیم صهیونیستی: حماس روز گذشته ۳۰ موشک شلیک کرد / به گزارش "المیادین"، صهیونیست‌ها همچنین از بمباران ۶۰ هدف در نوار غزه در روز شنبه خبر دادند/ جنگنده‌های صهیونیستی دقایقی پیش مقر آموزشی گروه‎‌های مقاومت در خان‌یونس را بمباران کردند.

دو بازیگر هالیوود به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی ممنوع‌التصویر شدند

۱۰:۰۶-
به گزارش "دیلی‌میل"، "پنلوپه کروز" و "خاویر باردم"، بازیگران اسپانیایی به دلیل انتقاد علنی از حمله رژیم صهیونیستی به غزه، از سوی چند کمپانی فیلم‌سازی در لیست سیاه برای عدم انعقاد قرارداد گنجانده شدند.

۱۰:۰۵-
جنگنده‌های صهیونیستی از نیمه‌شب گذشته به ۲۰ نقطه غزه حمله کرده‌اند / روزنامه صهیونیستی "یدیعوت‌ آحارونوت" گزارش داد: از زمان پایان آتش‌بس دوطرف، نیروی هوایی اسرائیل ۱۵۰ نقطه از نوارغزه را هدف قرار داده است.

۹:۵۵-
هیأت فلسطینی: در صورت ادامه کارشکنی صهیونیست‌ها، مذاکرات لغو خواهد شد / خبرگزاری فرانسه گزارش داد: مذاکره‌کنندگان فلسطینی اعلام کردند که در صورت عدم حضور طرف اسرائیلی در مذاکرات آتش‌بس تا ساعت ۱۳ امروز به وقت محلی، قاهره را ترک خواهند کرد.

۹:۳۸-
یک مقام فلسطینی از آمادگی ترکیه و نروژ برای راه‌اندازی بندر در غزه خبر داد / به گزارش روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت"، این مقام افزود: اسرائیل امروز به درخواست‌های هیات فلسطینی در مذاکرات پاسخ داده و این پاسخ به صورت کتبی توسط مصر به فلسطینیان داده می‌شود.

۹:۳۱- آفریقای جنوبی به اتباع خود درباره عضویت در ارتش صهیونیستی هشدار داد / به گزارش "پرس‌تی‌وی"، مقامات این کشور تاکید کردند؛ هر گونه عضویت با تعقیب قضایی همراه خواهد بود و هیچ مجوزی به اتباع آفریقای جنوبی برای مشارکت در حملات صهیونیست‌ها به غزه داده نشده است.

۹:۲۳-
"فیدل کاسترو" بار دیگر حمایت خود را از فلسطینیان اعلام کرد / به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهور پیشین کوبا با امضای بیانیه‌ای که رئیس‌جمهور بولیوی نیز آن را امضا کرده است، بر خروج نظامیان صهیونیستی از غزه و قدس شرقی تاکید کرد.

۸:۵۶- سخنگوی حماس: احتمال موفقیت مذاکرات قاهره بسیار ناچیز است / به گزارش فلسطین الیوم، "زیاد نخاله"، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرد: شرایط مذاکرات بسیار پیچیده است و تل‌آویو مطالبات مقاومت را نمی‌پذیرد/ احتمال شکست مذاکرات جدی است.

نیویورک شب گذشته شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی بود

۸:۴۲
- به گزارش "جروزالم پست"، صدها آمریکایی در اعتراض به ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت مالی واشنگتن از این رژیم، در شهر "منهتن" تظاهرات کردند.

۸:۴۰- سخنگوی آژانس امداد سازمان ملل: باید محاصره غزه پایان یابد / به گزارش خبرگزاری فرانسه، "کریس کونس" سخنگوی "آنروآ"(آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل) گفت: مناطق وسیعی از غزه تخریب شده و ما نمی‌توانیم در حالی که دستمان بسته است، این مناطق را بازسازی کنیم.

۸:۳۷- حملات بامداد امروز رژیم صهیونیستی به غزه ۱۲ شهید و زخمی برجای گذاشت / به گزارش شبکه "المیادین"، در بمباران اردوگاه جبالیا در شمال غزه یک نفر شهید و هفت نفر دیگر
زخمی شدند/ حمله هوایی به یک مقر پلیس نیز در این منطقه چهار زخمی برجای گذاشت.

منبع: فارس، العالم و نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
چرا آتش بس نهایی نمی شه؟