دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

حداد: مطمئنم هاشمی کاندیدا نمی‌شود

يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 285100
عضو ائتلاف برای پیشرفت درباره احتمال کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی با توجه به سخنان اخیر وی گفت: مطمئنم آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نخواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، غلامعلی حداد عادل بعد از ظهر امروز یکشنبه در حاشیه حماسه خدمتگزاری ، نمایش همدلی و وحدت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه سازکار نهایی ائتلاف با توجه به اینکه گفته می شود صرفا بر مبنای نظرسنجی نخواهد بود و نظرات علما و جامعتین نیز در آن دخیل است، چیست، اظهار کرد: تلاش می کنیم همه عوامل؛ هم نظرسنجی ، هم ارتباط با جامعتین و هم استفاده از نظرات آقایان علما برای انتخاب نهایی را لحاظ کنیم .
 
وی افزود: امیدوارم تجربه ائتلاف برای پیشرفت در انتخابات یک الگوی موفق باشد و این موضوع خود را هم در ائتلاف فعلی و هم در ائتلاف های آینده نشان دهد .
 
حدادعادل در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که آخرین رایزنی هایی که با جامعتین برای انتخاب کاندیدای نهایی صورت گرفته است به چه سرانجامی رسیده است ، تصریح کرد: ائتلاف پیشرفت و اعضای آن مرتبا رایزنی ها و ارتباطاتی با جامعتین دارند.
 
وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که با توجه به سخنان اخیر آیت الله هاشمی اگر وی وارد عرصه انتخابات شود چه تغییری در آرایش انتخاباتی ائتلاف پیشرفت و اصولگرایان شکل خواهد گرفت، گفت: مطمئنم حتی با بیان سخنان اخیر  آقای هاشمی ، وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی کاندیدا نخواهد شد.
 
مشاور رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره اقدام اخیر سلفی ها و تروریست های سوری در هجوم به مقدسات شیعیان از جمله نبش قبر حجربن حدی اظهار کرد: به نظر من هیچ اقدامی تا این اندازه نمی توانست چهره کریه آمریکایی ها و ارتجاع عرب را نشان دهد.
 
وی تأکید کرد: اقدام اخیر سلفی ها و تروریست های سوری در حمله به مقدسات مسلمانان و شیعیان از جمله نبش قبر حجربن حدی به همان اندازه که شرم آور است بیدارکننده است.
 
حدادعادل در پاسخ سئوال خبرنگاری که پرسید آقای ولایتی اعلام کرده که اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری با یک کاندیدا شرکت خواهند کرد، گفت: این آرزوی ماست و امیدواریم محقق شود.
 
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره دلایل و چرایی ائتلاف با قالیباف ،ادامه داد: بنده ایشان را اصولگرا می دانم و ممکن است اختلاف سلیقه داشته باشیم.
 
عضو ائتلاف برای پیشرفت در پاسخ به خبرنگاری که گفت قالیباف جزو ساکتین فتنه است و میزان اطاعتش از رهبری مشخص نیست، خاطرنشان کرد: من تخلفی در اطاعت از رهبری از سوی آقای قالیباف ندیدم ضمن اینکه من ایشان را ساکت فتنه نمی دانم.
 
همچنین بنا بر این گزارش غلامعلی حداد عادل در همایش حماسه خدمتگزاری نمایش همدلی و وحدت با برشمردن اهمیت انتخابات شوراها اظهار کرد: شوراها در قانون اساسی یکی از مظاهر مردم سالاری دینی هستند و این حاصل انقلاب اسلامی است که یک حرکت خودجوش برخواسته از نسل ملت بود، چرا که این انقلاب باید آثار خود را با حضور مردم در صحنه به ظهور برساند.
 
وی افزود: همان انگیزه و موضوعی که باعث می شد در این 34 سال گذشته مردم در راهپیمایی ها شرکت کرده و سخن خود را بگویند، باعث این می شود که آنها در انتخابات حضورشان را متجلی کنند و با شور و شعور در این عرصه حضور یابند البته دشمنان انقلاب بویژه آمریکا که خود را پرچمدار دموکراسی، مدافع حقوق بشر، اهل مقابله با تروریسم و ... معرفی می کند این حرکات ملت را بر نمی تابد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بروز مردم سالاری، دینی و واقعی  در جمهوری اسلامی ایران باعث عصبانیت آمریکایی ها شده است، تصریح کرد: آمریکایی ها همواره شعار دموکراسی سر می دهند و بیشتر از آن به عنوان سلاحی بر علیه ملت ها استفاده می کنند به همین منظور است که به منصه ظهور نشستن مردم سالاری واقعی را در جمهوری اسلامی ایران بر نمی تابند و همواره تلاش می کنند که مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند.
 
حداد عدال با بیان اینکه وقتی دنیا حکومتی را می بیند که با مبانی و رویکرد دینی مردمسالاری را اجرا و ترویج می کند طبیعتا به ترویج مردم سالاری دروغین از سوی آمریکایی ها  پی می برند گفت به همین منظور است که آمریکایی ها تلاش می کنند مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند و اگر در این امر ناموفق باشد که همیشه این طور بوده است سعی می کنند همیشه حوادثی مانند سال 88 را ایجاد کنند که شیرینی حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای را سلب کنند.
 
وی ادامه داد: اینکه آمریکایی ها و حامیانشان هیچ اعتقادی به دموکراسی ندارند معلوم و مشخص است چون کشورهایی در منطقه نظیر عربستان، قطر و ... هستند که هیچ بویی از دموکراسی نبرده اند اما آمریکا همواره جزو حامیان اصلی آنهاست. این نشان می دهد آنها فقط دم از دموکراسی می زنند و هر جا به نفع شان باشد استبداد را حاکم می کنند. آمریکایی ها دم از مبارزه با تروریسم می زنند در حالی که ملت فلسطین را سالهاست که ترور می کنند. در سوریه هم لشکر و ارتش های تروریستی را وارد می کنند و به ترویج تروریست می پردازند این با آنچه آمریکا درباره تروریست مطرح می کند همخوانی و مطابقت ندارد. آنها همچنین دانشمندان هسته ای ما را ترور می کنند و باز هم تبلیغ می کنند که با تروریست مقابله می کنند اما آمریکایی ها مروج تروریست هستند.
 
رئیس مجلس هفتم با بیان اینکه همزمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری از ابتکارات این مجلس بوده است، یادآور شد: بنده در آن زمان اصرار داشتم که این همزمانی صورت پذیرد اما بعضی آقایان مخالفت می کردند من مطمئن بودم این اقدام به سود شوراها و کشور است و تجربه هم این موضوع را نشان داد چرا که بعد از آن شوراها جدی گرفته شد و افراد منتخب آن نیز با رای بالا انتخاب شدند البته باید توجه داشت که این همزمانی ما را از اهمیت شوراها غافل نکند.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه شوراها باید در مسائل شهری به دولت کمک کنند، عنوان کرد: بنده معتقدم یکی از شاخص های حکومت خود توجه به محیط زیست است چرا که این موضوع امروز در معرض انواع خطرها قرار دارد. آنجایی که میدان آزمون کلان است این است که با محیط زیست چه می کنیم؟
 
نماینده مردم تهران  گفت: در همین تهران مسائل متعددی در شهر ها و روستاهای اطراف وجود دارد که اگر دقت نشودبه سرعت زندگی تباه خواهد شد چرا که اکنون زندگی شهری و روستایی از هم جدا نیست و مسائل زندگی شهری به روستاها هم کشیده شده است.
 
حداد عدال ابرازعقیده کرد باید در مرکز پژوهشهای مجلس یک آسیب شناسی از شوراها صورت بگیرد چرا که 14 سال است تجربه شوراها را پشت سر می گذاریم و این سه دوره ای که گذشت زمان کافی برای آسیب شناسی شوراها را ایجاد کرده است. بنده نگرانم در برخی شهرهای کوچک و روستاها عده ای با ثروت، قدرت و تبلیغات انتخاب شوند و به کارهای غیر قانونی که پیشتر دنبال می کرده اند با صورت قانونی در شوراها پیگیری کنند.
 
وی افزود: باید نگران باشیم که افراد نامناسب وارد شوراها نشوند. باید افرادی انتخاب شوند که امتحان پس داده، آشنا با مسائل شهری، شناخته شده و بصیر باشند که وقتی رایی در شورای شهر می دهند منافع خود را دنبال نکرده بلکه منافع عموم مردم را در نظر داشته باشد.
 
حداد عادل ابراز امیدواری کرد که در انتخابات آینده شوراها هیات های نظارت به خوبی به وظیفه خود عمل کنند و مردم نیز تحت تاثیر تبلیغات دروغین قرار نگیرند.
 
نماینده مردم تهران با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مردم در انتخابات شوراها به اصلح رای بدهند خاطرنشان کرد: امیدوارم حاصل انتخابات در شوراها و ریاست جمهوری حضور مردم و انتخاباتی خوب باشد چرا که مطمئنم رهبری هم می خواهند یک انتخاب و انتخابات خوب داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *