پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

افزایش مدت حبس یک فعال حقوق بشر در عربستان

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 401605
مقامات قضایی عربستان مدت محکومیت مدیر مرکز دیده بان حقوق بشر این کشور را از ۱۰ سال زندان به ۱۵ سال افزایش داده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از فرانس۲۴ خبرداد؛ مقامات قضایی عربستان مدت محکومیت یکی از فعالات حقوق بشری این کشور را ۵ سال دیگر افزایش دادند.

"سمر بدوی" همسر "ولید ابوالخیر" مؤسس و مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر عربستان اعلام کرده است که مدت محکومیت همسرش از ۱۰ سال زندان به ۱۵ سال افزایش یافته است.

چندی پیش نیروهای امنیتی عربستان ابوالخیر را به اتهام اهانت به دولت، شورش علیه ولی امر، تلاش برای از بین بردن مشروعیت دولت و تاسیس سازمان غیر مجاز بازداشت کرده و دستگاه قضایی این کشور او را به تحمل ۱۵ سال زندان محکوم کرده است.

ماه اکتبر ۲۰۱۳، ابوالخیر به اتهام توهین به دستگاه قضایی و امضای نامه ای که دو سال پیش علیه مقامات سعودی تنظیم شد، به سه ماه حبس محکوم شد. در همان ماه، وی همچنین به اتهام سازماندهی بدون مجوز یک تجمع، که شماری از مبارزان اصلاح طلب در آن شرکت کرده بودند، بازداشت و به قید وثیقه آزاد شد.

این فعال حقوق بشر عربستانی در مارس ۲۰۱۲ نیز نتوانست مجوز خروج از کشور را به دست آورد. او قرار بود در همایشی شرکت کند که وزارت خارجه آمریکا آن را برگزار کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *