جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۷
تهمینه میلانی:

فیلم من رقیب اخراجی‌ها بود اما نگذاشتند بفروشیم!

يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 165644

"فیلم من ۹ سالن داشت و فیلم رقیب ۳۰ سالن"، "از سوی گروهی ناشناس تهدید شده بودیم به اینکه نسخه کپی فیلم به بازار می‌آید"، "«یکی از ما دو نفر» هم آن قدر قابلیت دارد که حتی با حضور فیلم‌هایی مانند «اخراجی‌ها۳» و مخاطبان را به سینماها کشانده"، "شک نکنید که اگر تعداد سالن‌های نمایش «یکی از ما دو نفر» افزایش می‌یافت، فروش این فیلم به مراتب بیشتر از الان بود" و ... . اینها جملاتی است که یک کارگردان درجه ۳ در مصاحبه با یکی از شبکه‌های خبری مطرح کرده است.

به گزارش جهان، تهمینه میلانی که اقوام خاله بیتا صدایش می‌کنند از جمله کارگردانانی است که عشق‌‌های مثلثی و مربعی! را بخوبی به تصویر می‌کشد و به فیلمفارسی ساز نوین مشهور است.

گرچه او در تازه‌ترین اثر خود نیز سعی کرده از اصول فمینیستی عدول نکند اما اینکه چه‌طور متوقع است که مردم برای اینگونه فیلم‌ها هزینه کنند جای سوال دارد.
این فیلم‌ساز دو دهه گذشته که در آخرین اظهار نظرش در برنامه هفت مردم ایران را عقده‌ای نامیده بود امروز متوقعانه درگفتگوی‌های خود به همین مردم ایراد می‌گیرد که چرا نمی‌آیند فیلمش را ببیند و فروشش را میلیاردی کنند.

وی که اصرار شدیدی بر تکرار ایده‌های دو دهه پیش خود دارد بیش از پیش بر بدیع بودن فیلم‌هایش فخر می‌فروشد و نمی‌داند مردمی که به گفته او عقده‌ای هستند امروز دیگر دغدغه‌هایشان دیدن فیلم‌هایی با مضامین عشق‌های چندضلعی نیست.

خانم میلانی در این گفتگو اما نگفته که چرا فیلم خود را خوب مهندسی نکرده و چرا اشکالاتی چون ضعف فیلمنامه و شخصیت‌پردازی، شلخته بودن اثر که به لحاظ روایت فیلمنامه و چه به لحاظ دراماتیک نشدن رویدادها در آثار قبلی او دیده می‌شد را برطرف نکرده است؟

جالب‌تر اینکه میلانی در اظهارات متوهمانه‌ای فیلم خود را با پر فروش‌ترین فیلم تاریخ ایران قابل رقابت دانسته و هنوز متوجه نیست که وقتی نقش اول زن فیلمش را به خواهرزاده جوانش السا فیروزآذر (یعنی نابازیگری که کوچکترین استعدادی در بازیگری نداشته و به طور مرتب و به مانند مدل‌های درجه سه جلوی دوربین قرار گرفته، به دوربین زل می‌زند و دیالوگ‌های خود را می‌گوید آن هم بدون کمترین انعطافی در روند بازی) سپرده و نقش‌های مکمل را هم به کسانی نظیر پیام صالحی و دانیال عبادی، دیگر فیلمش قابلیت رقابت با فیلم‌های پر ستاره‌ای چون اخراجی‌ها را نخواهد داشت.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
ببین خودت هم میدونی که جدایی نادرازسیمین هم برای این اوردندکه جلوی فروش اخراجی ها 3 را بگیرند اما نتوانستند و در مرحله بعد سی دی قاچاقش رو دادن بیرون
بازهم نتونستند
فیلم شماکه جای خوددارد
Iran, Islamic Republic of
اینا بنیانگذاران توهم نوین هستند.
مردم حوصله فیلم هندی ندارن
Iran, Islamic Republic of
کسی که به مردم بگه عقده ای نباید انتظار داشته باشه فیلمش فروش داشته باشه اونم تازه با این همه هنرپیشه گیشه پسند تو فیلمش!
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه!
Iran, Islamic Republic of
کارگردان درجه3؟؟؟!!! جالبه هاااا فلیم فارسی..!!! بابا یه ذره کوچولو انصاف هم بدک نیست..انتقاد دارید درست و منطقی بیان کنید...!!
Iran, Islamic Republic of
بسیار ضعیف تر از فیلم های قبلی خانم میلانی بود من که خیلی تعجب کردم از این فیلم و از این حرف ایشان
Iran, Islamic Republic of
به نظرم اين خانم هم دچار توهم هاي بعضي از افراد ساده لوح در سال 88 ( البته در حوزه كاريشان )شده !!! اميدوارم كه شيوع اين بيماري با اقدامات به موقع وزارت بهداشت حل شود؟
اینگونه انسانهای متوهم جایی در سینمای ایران نخواهند داشت...
Iran, Islamic Republic of
تو بهتر است به عقده هايت بپردازي و ضعفهايت را با بهانه هاي واهي لا پوشاني نكني. مردم ايران از كسي كه خودش عقده اي است و اين نسبت را به هموطنانش مي دهد بيزار است. خدا شفايت دهد.
همش درسته ولی السا فیروز آذر بد بازی نکرده ....
Iran, Islamic Republic of
نکنه شما هم مثل بعضی ها دچار توهم شده اید؟! حتما ادعا دارید فیلمتان 30 میلیون بیننده داشت؟
Iran, Islamic Republic of
ايشان بشدت از بيماري "خود رقيب بيني" رنج ميبرند.
Seychelles
این فیلم این خانم برای هشدار به دختران جوان برای اینکه اسیر دست روسای بی بند وبار نشوند خوبه وبه درد بخوره
مرسی خانوم میلانی.بعد از مدتی ما رو خندوندین.
Iran, Islamic Republic of
حرف زدن كه ماليات نمي خواهد، آنهم اينطوري اش. فيلمهاي اخراجي يك و دو و سه آقاي ده نمكي همه از مخاطبان خيلي زيادي برخوردار بوده اند (عليرغم قاچاق فيلم) بنابراين ربطي به فيلمهاي ضدخانواده فرهادي و اين خانم ندارد. به عبارتي ، مردم گوش به اين حرفها نمي دهند.
United States
برکت تو روزی هرکس بستگی به میزان خدایی بودن نیتش تو کاراش داره. میلانی باید توجه داشته باشه اکثر مردم ما یا شهید دادن یا جانباز و آزاده داشتن ، این بعید نیست که فیلم پرمحتوای ده نمکی پربیننده ترین فیلم باشه. برو نیت و هدفتو اصلاح کن تهمینه خانم
Iran, Islamic Republic of
خانمي من خودم عقده اي هستم ونمي خوام فيلم تورا ببينم