شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
هفتادسال پیش در چنین روزی

تصاویر قبل و بعد از حمله اتمی آمریکا

يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 437840
تصاویر منتشر شده بعد از بمباران اتمی شهر «ناگازاکی» نشان می‌دهد که این شهر با ده‌ها هزار نفر سکنه با اصابت بمب اتمی اورانیومی آمریکا، با خاک یکسان شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در سالروز بمباران اتمی شهر ناگازاکی ژاپن به دست جنگنده‌های ارتش آمریکا، مراسم یادبود قربانیان این حادثه در ژاپن با حضور مقامات و مردم این کشور برگزار شد.

به نوشته ایندیپندنت، در واپسین روزهای جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ میلادی، یک فروند جنگنده آمریکایی ۳ روز پس از بمباران اتمی شهر هیروشیما، بار دیگر بر سر مردم ژاپن بمب اتم فرو ریخت.

تصاویر زیر که سال ۱۹۴۶ میلادی توسط دولت آمریکا منتشر شد، تصاویر ماهواره‌ای است که شهر ناگازاکی را پیش و پس از اصابت بمب اتمی نشان می‌دهد.


شهر ناگازاکی پیش از اصابت بمب اتمی آمریکا



شهر ناگازاکی پس از اصابت بمب اتمی آمریکا

یکی از بازماندگان بمباران اتمی ناگازاکی در توصیف این فاجعه انسانی گفت «تمام آنچه من دیدم یک برق سریع نور بود و بدنم گرم شد و بعد از آن دیدم همه چیز به دور سرم می‌چرخید. مادربزرگم در اثر اصابت یک قطعه جداشده از سقف، از ناحیه سر مجروح شده و خونریزی داشت.»

بیش از ۸۰ درصد از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تا شعاع ۳ هزار پایی از مرکز انفجار کاملا تخریب شدند. ۹۵ درصد از بازماندگانی که تا فاصله ۳ هزار پایی بودند دچار بیماری ناشی از تشعشعات این انفجار شدند.

بمب اتمی اول آمریکا که مردم هیروشیما را هدف قرار داد «پسر کوچک» نام داشت و بمب اتمی دوم آمریکا که ناگازاکی را نابود کرد، «مرد چاق» نامیده می‌شد.

در این فاجعه انسانی بین ۴۰ تا ۸۰ هزار نفر در شهر ناگازاکی کشته شده و این شهر بعد از اصابت بمب اتمی اورانیومی آمریکا، فورا با خاک یکسان شد. همچنین در بمباران اتمی شهر هیروشیمای ژاپن، ۸۰ هزار نفر کشته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *