سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

نعل وارونه جان کری درباره جنایت هیروشیما و اهمیت توافق هسته ای

پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 437275
وزیر امور خارجه آمریکا، هفتادمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما را شاهدی بر اهمیت توافق هسته‌ای ایران دانست.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز خبر داد، جان کری – وزیر امور خارجه آمریکا – امروز به مناسبت سالگرد بمباران اتمی هیروشیما اظهار داشت هفتادمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیمای ژاپن از سوی آمریکا، بر ضرورت توافق هسته ایران تاکید می‌کند.

به مناسبت سالگرد بمباران اتمی هیروشیما، چندین مراسم یادبود در این شهر برگزار شد. شهردار هیروشیما نیز در یک سخنرانی خواستار نابودی سلاح‌های اتمی و ایجاد سامانه‌های امنیتی شد که بر توان نظامی تکیه نداشته باشند.

جان کری – وزیر امور خارجه آمریکا -- در آغاز دیدار با فومیو کیشیدا – وزیر امور خارجه ژاپن -- در حاشیه نشست منطقه‌ای مالزی با سوالاتی در خصوص هفتادمین سالگرد اتمی هیروشیما مواجه شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص بمباران اتمی هیروشیما فکر می‌کند، اظهار داشت: "غیر ممکن است درباره این حادثه فکر نکنم. من مراسم یادبود قربانیان را دیدم. این مراسم نه تنها یادآوری اثرات ادامه دار جنگ بر مردم است؛ بلکه بر اهمیت توافق هسته‌ای ایران تاکید دارد."

وی همچنین اظهار داشت این مراسم بر ضرورت همکاری آمریکا و سایر کشورها به ویژه روسیه تاکید می‌کند تا شمار سلاح های اتمی را کاهش دهند.

طبق توافقی که چهاردهم ژوئیه (۲۳ تیر) میان ایران و شش قدرت جهانی حاصل شد، ایران پذیرفت در ازای لغو تحریم‌ها، فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود کند.

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره مخالف توافق هسته‌ای هستند. بنا به ادعای آنها، این توافق از جدیت لازم برای ممانعت ایران از دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای برخوردار نیست.

بمباران اتمی هیروشیما تا پایان سال ۱۹۴۵ (۱۳۲۴)، ۱۴۰۰۰۰ نفر قربانی گرفت. دو روز پس از بمباران اتمی این شهر، ناگازاکی نیز از سوی آمریکا بمباران اتمی شد. این فاجعه نیز ۴۰۰۰۰ قربانی گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ترسیده بمبهای ایران را در واشنگتن و نیویورک ببیند