چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱

بازی دوباره با نفت یعنی کشک!

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب: 425483
قراردادهایی که بسته شده بود چنان قراردادهای بدوی و بعضا ترکمنچای بود که نمی‌دانستند که این قراردادها چه بار مالی بر گردن باشگاه می‌اندازد و آقایان حتی قوانین فیفا را هم نمی دانستند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا،  سعید عباسی در نشست خبری با خبرنگاران، اظها‌ر کرد: حدودا یازده ماه پیش وارد عرصه باشگاه‌داری شدم و شرایطی که در این مدت برای باشگاه رقم خورد، نشان داد که فو‌تبا‌ل ذات تمیزی دارد و شرایطی که در اطرافش به وجود می‌آید می‌تواند آن را آلوده کند.

وی افزود: پیگیری‌های از سوی ریاست جمهوری، وزیر ورزش و جوانان و رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتیم تا خواست مردم را برآورده کنیم و پیگیری این حق‌خوریها باشیم.

عباسی در خصوص روی کار آمدنش در باشگاه تراکتورسازی نیز خاطر‌ نشان کرد: مجموعه حاضر تصمیم به یک تغییر ساختاری در باشگاه گرفتند و جلسه‌ای را پس از بازی هفدهم لیگ در تهران برگزار کردند و تصمیم بر این شد که جایگاه تراکتورسازی حفظ شود و ارتقای سطح کیفی انجام گیرد. در شروع هفت نفر به عنوان اعضای هیات مدیره منصوب شدند و مسئولیت من به عنوان قائم مقام این باشگاه و مدیر امور اقتصادی باعث شد تا حضورم در تبریز بیشتر شود. در واقع اصل ورود من به تراکتورسازی کمک کردن به آقای نظمی بود تا از نظر مالی و اقتصادی به باشگاه کمک کنم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: با نزدیک شدن به باشگاه و بررسی امور مالی این تیم متوجه شدیم که تراکتورسازی ساختار سازمانی خاصی پیش از این نداشته و آنقدر سیستم محله‌ای پیش رفته بود که ساختارسازی در این باشگاه پروسه‌ای زمان بر بود.

عباسی در ادامه تصریح کرد: بحث‌های مالی پس از مدیریت آقای شفق کمی تیره و تار بود و به گونه‌ای که AFC با دیدن این گونه مسائل این را محکوم می‌کرد و همان زمان گفتم که این موضوع می‌تواند کمر باشگاه را بشکند.

مدیر‌عامل تراکتورسازی ا‌ضافه‌ کرد‌: قراردادهایی که بسته شده بود چنان قراردادهای بدوی و بعضا ترکمنچای بود که نمی‌دانستند که این قراردادها چه بار مالی بر گردن باشگاه می‌اندازد و آقایان حتی قوانین فیفا را هم نمی دانستند.

وی توضیح داد: من و نظمی مشکل شخصی با هم نداریم اما معتقدم که باشگاه تراکتورسازی از نظر عملکرد در شرایط خوبی قرار نداشت و به همین دلیل به مدیریت وی انتقاد می‌کنند.

عباسی بیا‌ن‌ کرد: هم اکنون ۸۳ پرونده بلاتکلیف فقط مخصوص بازیکن در باشگاه وجود دارد که موجب شده تراکتورسازی حتی در بدهی‌هایش هم جهانی شود و تفاوت ما با تیم‌های مثل استقلال و پر‌سپولیس این است که ما سعی کردیم همه چیز را شفاف سازی کنیم. من از مسئولان استان گله مند هستم که کمک کمی به این تیم مردمی کردند و نباید علاقه به تراکتورسازی تنها در زبان باشد بلکه باید از ته دل نیز به دنبال موفقیت تیم باشند.

وی در ادامه بیا‌ن‌ کرد: بدهی ها در طول فصل ما را اذیت کرد و دوست ندارم از این موضوع به عنوان جریانات مافیایی یاد کنم اما چرا با آمدن من همه بدهی‌ها و حتی پرونده تراکتورسازی در فیفا مطرح شد و در سخت‌ترین شرایط با برکنار یرسول خطیبی ۹ نفر از اعضای کادرفنی هم با وی رفتند و نیمکت ما در مقطعی خالی بود. دلمان از این موضوع خیلی پر است اما سعی کردم در آن شرایط مثل پدر بالای سر تیم باشم.

عباسی خاطر‌ نشان کرد: دوستانی که از من به عنوان مدیر پروازی یاد می‌کنند ساعات کاری من را جمع‌آوری کنند می بینند که چقدر برای تراکتورسازی وقت گذاشته ام. آیا این که جاسم کرار را دور زمین بدوانیم و یک ماکت تراکتورسازی به ورزشگاه بیاوریم و چند اصطلاح غلط فارسی هم یاد بگیریم آیا این تیم‌داری است؟

وی در ادامه تصریح کرد: باشگاه‌هایی همچون سپاهان و فولاد خوزستان ساختار دارند و ما نیز در تراکتورسازی ملزم به ساختارسازی هستیم. افتخار آقای مهدی تاج این است که در رتبه بندی های که در فیفا و AFC قرار می‌دهند بحث هو‌اد‌ا‌ر اهمیت بالایی پیدا کرده است و وقتی ۸۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه می آیند این موضوع افتخار ایران است و دوستان دوست دارند که تراکتورسازی باشد، اول هم نشد دوم شود!

مدیر‌عامل تراکتورسازی خاطر‌ نشان کرد: تیم تراکتورسازی پنج پرونده فعال در فیفا دارد و خدا می‌داند من چگونه پول بچه‌ها را به جیب بازیکن خارجی ریختم. نزدیک بود بابت این موضوع گریه کنم. من باید در این شرایط دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای جریمه یک بازیکن پرداخت کنم. این باری که بر گردن وجود دارد همگی مربوط به مدیران قبلی می‌شود و جالب است که در تمام قراردادهایی که در این باشگاه موجود است تنها ردپای یک مدیر برنامه وجود دارد. خب سوال من این است که آیا در ایران فقط یک مدیر برنامه وجود دارد؟

وی ا‌دا‌مه‌ داد: بعضی‌ها ادعا می‌کنند که تراکتوری و بچه آذربایجان هستند اما فقط پول تراکتورسازی را دوست دارند. من شاید زبانم آذری نباشد اما دلم آذری است و همواره دلسوز تیم تراکتورسازی هستم. ۸۰ میلیون تومان از یکی از سربازهای ما دریافت کرده‌اند تا وی را به تراکتورسازی منتقل کنند. آیا فردی که کد سربازی دارد برای آمدن به تراکتورسازی نیاز به مدیر برنامه دارد؟ این‌ها تمام درد دلهایی هستند که من نمی‌توانم آن را بگویم و در این یازده ماه به اندازه یازده سال پیر شدم. باشگاهی را تحویل گرفته‌ام که بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بدهی دارد و من پس از حضور در تراکتورسازی ۷۰ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کردم و پول تونی اولیویرا را نیز تمام و کمال پرداخت کردم، زیرا وی روی این موضوع خیلی حساس بود و حتی نامش در بین شکایت کنندگان به فیفا موجود است. اولیویرا در هنگام ترک تبریز به من گفت که پس از سه سال در این نیم فصلی که به تراکتورسازی آمدم احساس کردم به یک باشگاه دیگر قدم گذاشتم و این مربی هم اکنون در پرتغال با یک کمیته‌ پنج نفری برای آینده تراکتورسازی بر‌نامه‌ریزی می‌کند.

مدیر‌عامل تراکتورسازی در ادامه توضیح داد: رسول خطیبی به خاطر دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بابت قراردادش از تیم شکایت کرده است و حالا شما مدام در وایبر و تلگرام بیایید و بنویسید "یاشاسین رسول خطیبی". در این فصل کمترین مبلغ را برای یک بازیکن خارجی پرداخت کرده ام و کلا در طول این مدت دست دلالان را از این تیم دور کرده ام. مگر سرمربیگری و مدیریت به شلوار و گرمکن پوشیدن است؟ بارها نخواسته‌ام این موضوعات را مطرح کنم اما دوستان بحث‌هایی را رسانه‌ای کرده‌اند که نیاز به پاسخگویی داشت. اگر بازی تراکتورسازی مقابل گسترش فولاد را ۱۰ بار مرور کنیم متوجه می شویم که بازیکنان ما در این بازی بازی نکردند و اگر این مسابقه را با بازی بازیکنان تمام تبریز‌یمان مقابل الاهلی مقایسه کنیم متوجه تفاوت ‌ها می شویم. من نمی‌خواهم که توپ را به زمین مدیران قبلی بیندازم ،‌ بلکه به دنبال این هستم که ساختار جدیدی برای باشگاه تراکتورسازی ایجاد کنیم تا مدیران بعدی نیز از این ساختار پیروی کنند. اصل و اساس ورود ما به تراکتورسازی درآمدزایی است تا دیگر کاسه گدایی در دست نگیریم. امسال بحث اسپانسر تیم بسیار بهتر شده بود و یک بار نشد که تیم ما بدون لوگو بر روی پیراهنش وارد زمین شود.

مدیر‌عامل تراکتورسازی خاطر‌ نشان کرد: فرماندار تبریز در جلسه پیش از بازی مقابل نفت اعلام کرد که اگر داور مسابقه یک سوت اشتباه بزند تبریز به آتش کشیده می‌شود و ششگلانی ، رییس هیات فو‌تبا‌ل استان گفت که فکر نمی‌کنم مشکلی در این زمینه پیش بیاید. قبلا به ما گفته بودند که ترکی داور مسابقه است و عسگری شب بازی به ما اعلام کرد که داور عوض شده است و علیرضا فغانی جایگزین وی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که برادر وی مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی در بازی آسیایی شده است، اظها‌ر کرد: اگر برادر من نبود باید می‌رفتید به دنبال یک فرد اصفهانی تا به مباحث AFC مسلط باشد و اگر ریالی از باشگاه تراکتورسازی به خانواده‌ من رسیده باشد من همان جا استعفا می‌دهم. من خانواده‌ ام را به تیم آورده ام تا به تراکتورسازی کمک کنند.

مدیر‌عامل تراکتورسازی در ادامه تصریح کرد: این که بازی مجدد با نفت تهران برگزار شود و یا نتیجه‌ آن بازی برگردد کشک است و همه ما این موضوع را می‌دانیم. اشتباهات داوری در آن مسابقه چه عمدی، چه غیرعمدی قهرمانی را از ما گرفت و ما نیامدیم که فغانی را اعدام کنیم اما بین‌المللی بودن این داور دلیل نمی‌شود که اشتباه نکند.

وی در ادامه درباره کنار گذاشتن رسول خطیبی و جایگزینی تونی اولیویرا، خاطر‌ نشان کرد: در آن زمان متوجه شدیم که تمرینات تیم حساب و کتاب خاصی ندارد و دوستانی که برنامه سه ساله برای باشگاه داده بودند حتی برنامه یک روزه هم در اختیار نداشتند و به این نتیجه‌ رسیدیم که این موضوع به تیمی که در ر‌قابت‌های آسیایی هم بازی دارد ضربه می‌زند. ما پیش از نیم‌فصل اعتقاد به تعویض مربی داشتیم و آینده تیم را تیره می‌دیدیم اما با این حال تا روز آخر به رسول خطیبی نگفتیم که حمایتش نمی‌کنیم، ولی شرایط ما تا هفته‌ نوزدهم رفته رفته بدتر شد و با گزینه‌های مختلف برای جایگزینی خطیبی صحبت و مذاکره کردیم.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی از علی دایی، حمید استیلی، منصور ابراهیم‌زاده، زلاتکو کرانچار، تونی اولیویرا و فاتح تریم به عنوان گزینه‌های مدنظر تیمش برای جایگزینی رسول خطیبی عنوان کرد و گفت: بحث تعویض مربی فقط مربوط به نتایج تیم نمی‌شد و خطیبی چون مدرک مربیگری A آسیا را در اختیار نداشت، در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی نمی‌توانست روی نیمکت تیم بنشیند که این موضوع دغدغه‌ای برای ما شد تا قضایای دیگری نیز از جمله بالا رفتن حاشیه‌های خطیبی، ارتباط مدام وی با رسانه‌ها و درگیری او و مسئولان نظامی کشور هم اضافه شود و ما مجاب به کنار گذاشتن او شویم. به همین منظور نامه‌ای را به رسول خطیبی نوشتیم تا به وی نتایج بد تیم را در چند هفته‌ پی در پی را گوشزد کنیم. خطیبی بدون این که نامه را باز کند، آن را پاره کرد که این موضوع کار خوبی نبود. این در حالی بود که این نامه برای برکناری رسول خطیبی نوشته نشده بود و تنها تذکر داده بودیم که در صورت ادامه این نتایج هیات مدیره تصمیم دیگری خواهد گرفت.

عباسی در تشریح اتفاقات رخ داده در بازی تراکتورسازی با نفت بیان کرد: سه جلسه شورای تامین پیش از این مسابقه در فرمانداری تشکیل شد و با اعلام این که فغانی جانشین ترکی شده حتی آقای اسبقیان نیز از این موضوع ابراز نگرانی کرد. نمی‌خواهم سناریو بیرون بدهم و بگویم این اتفاقات از پیش افتاده بود چون تا زمانی که مدرک نباشد گفتن این حرف‌ها جرم است ولی ما نمی‌توانستیم به سازمان لیگ نامه بنویسیم و بگوییم فلان داور را نمی‌خواهیم.

وی افزود: ما با توجه به شرایطی که داشتیم خودمان را قهرمان لیگ می‌دانستیم و حتی اگر نفت نیز برنده می‌شد و این گونه جام را از دست می‌دادیم، مردم تا این حد ناراحت نمی‌شدند ولی متاسفانه یک پدیده شوم اتفاق افتاد که شاید برای کنترل اوضاع بود اما بر عکس جواب داد و ما در نیز در سردرگمی مانده بودیم و هنگامی که پس از بازی وارد میدان شدیم دیدیم که کل جو ورزشگاه بازی سپاهان را ۲ بر ۲ اعلام می‌کنند.

وی افزود: آقای قنبرزاده که از رختکن در حال تماشای بازی بود، می‌گوید که به یکباره تلویزیون و موبایل‌ها قطع شد و هر کار کردیم نتوانستیم از نتیجه بازی سپاهان باخبر شویم.

عباسی خاطرنشان کرد:‌ فغانی به اشتباهش در اخراج آندو پی برده و احساس من این است که نمی‌دانست کارت دوم وی بود اما این داور از فاصله ۶-۵ قدمی پنالتی روی فرید کریمی را ندید ولی متاسفانه هاله‌ای چیدند که انگار داور مصون از اشتباه است و این موضوع ما را ناراحت می‌کند و خواسته ما این است که حداقل ۶ ماه فغانی را محروم کنند. ما پیگیری‌های لازم را از رییس جمهور و وزیر ورزش انجام دادیم و در حالی که آنها به ما گفته بودند دو روزه نتیجه را اعلام می‌کنند اما همچنان منتظر نتیجه هستیم.

مدیرعامل باشگاه تراکتور با اعلام اینکه بودجه این تیم برای این فصل نیز ۳۰ درصد افزایش یافته درخصوص برنامه‌های خود برای فصل آینده خاطرنشان کرد: دو بازیکن خارجی مد نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها برزیلی است. همچنین چند بازیکن سرباز از جمله بیرانوند را در نظر داریم.

وی همچنین در خصوص پیشنهاد پرسپولیس به فرشاد احمدزاده اظهار کرد: باید ابتدا صاحبی برای پرسپولیس پیدا کنیم و سپس درباره فرشاد احمدزاده با این باشگاه صحبت کنیم زیرا با صحبتی که روز گذشته با کریم باقری کردم، او خودش نیز در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

وی همچنین در خصوص آندرانیک تیموریان نیز بیان کرد: در خصوص آندرانیک تیموریان با سرژیک صحبت کردیم و قرار شده آندو با ما صحبت کند ولی اگر تیموریان پیشنهاد خارجی نداشته باشد،‌ ترجیح می‌دهد در تبریز بازی کند.

وی همچنین در خصوص شایعه صحبت برادرش با علیرضا منصوریان برای سرمربی‌گری تراکتورسازی گفت: برادر من با بیشتر فوتبالیست‌ها رفیق است و صحبت وی با منصوریان ربطی به باشگاه ما ندارد و از طرف باشگاه تراکتور صحبتی با منصوریان نشده است.

عباسی تاکید کرد: در بازی با گسترش فولاد برخی از بازیکنان ما کم‌کاری کردند که تقریبا همه آن‌هایی که مظنون به انجام این کار هستند در ترکیب سال آینده ما جایی نخواهند داشت و تا هفته آینده لیست مازادمان را اعلام می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
در اسم برخی باشگاههای ایران بهتر است بازنگری شود. مثلا گسترش فولاد.