يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۳

واكنش احمدی​نژاد به سوالی درباره حبس موسوی و كروبی

جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 179711
علاقمندی به رابطه با اروپا، اظهار نظر راجع به حوادث سوریه و محاكمه حسنی مبارك، گوشه​هایی از مصاحبه یورونیوز با رئیس​جمهور ایران بود. 

به گزارش جهان، محمود احمدی​نژاد در مقابل دوربین برنامه زنده تلویزیونی این شبكه اروپایی، در خصوص محاكمه مبارك گفت: بعضی دولت‌ها را به حدی از ملت‌های خود دور كرده تا ملت‌ها به جای اینكه به دنبال پیشرفت و آزادی باشند، مجبورند محاكمه رهبران خود را مطالبه كنند. 

خبرنگار یورونیوز همچنین نظر رئیس جمهور را درباره حوادث پس از انتخابات پرسید و اینكه نظر او در خصوص محدودیت‌هایی كه برای عده‌ای از سران حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری بوجود آمده، چیست؟ احمدی​نژاد هم در پاسخ گفت: در همه كشورها زندان و محدودیت قانونی وجود دارد و كسانی كه از ایجاد محدودیت‌ برایشان سوال می كنید {سران حوادث پس از انتخابات}، افرادی هستند كه مسایلی با قوه قضائیه دارند. در ایران دستگاه قضایی نهادی مستقل است و بنده حق دخالت در كار قضات را ندارم. البته قوانینی وجود دارند كه افراد طبق آنها می‌توانند از حقوق خود دفاع كنند؛ اما اگر نظر شخصی بنده را در این خصوص بخواهید آرزویم اینست كه در هیچ جای دنیا و در اروپا و آمریكا هم حتی یك زندانی و زندان مخفی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینكه در ایران كسی بخاطر اظهار نظر در زندان نیست، چرا كه در قوانین جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر آزاد است؛ ادامه داد: اگر روزنامه‌هایی را كه در ایران منتشر می‌شود ، مورد بررسی قرار دهید، تندترین انتقادات علیه رییس‌جمهور بیان می‌شود و افراد گوناگون بدون كوچكترین واهمه‌ای انتقادات خود را مطرح می‌كنند البته نمی‌گویم كه در نقطه ایده‌آل قرار داریم اما بدون تردید شرایط امروز ایران از بسیاری از كشورهای اروپایی بهتر است.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

روابط اروپا با ایران نباید تحت تاثیر آمریكا قرار بگیرد. مردم اروپا به خوبی می دانند در حالی كه آنها خسارات و هزینه‌های ناشی از جنگ دوم جهانی را پرداختند اما سرمایه‌داران آمریكایی بدون توجه به خسارات ناشی از این جنگ، تمام منافع آن را نصیب خود كردند. 

ایران علاقه مند است روابط دوستانه‌ای را با كشورهای اروپایی داشته باشد. باید دست به دست هم دنیا را عادلانه اداره كنیم تا همه در آن محترم و از حقوق مساوی برخوردار باشند. كشورهای اروپایی بی‌جهت خود را اذیت و با ملت ایران مقابله می‌كنند در حالی كه می‌توانیم روابط اقتصادی و سیاسی مناسبی به نفع منافع ملت‌های خود داشته باشیم. 

روابط عده‌ای همچون مبارك با ملت‌هایشان به اندازه‌ای تیره شده كه به چنین وضعیتی دچار شده‌اند و نیز مدیریتی كه بر جهان حاكم است كه بعضی دولت‌ها را به حدی از ملت‌های خود دور كرده تا ملت‌ها به جای اینكه به دنبال پیشرفت و آزادی باشند، مجبورند محاكمه رهبران خود را مطالبه كنند، تأسف‌آور است. 

{در پاسخ به سوالی درباره سوریه}حق ملت‌هاست كه آزادی داشته باشند و در سایه عدالت زندگی كنند اما بدون تردید اگر دیگران در مسایل داخلی كشورها دخالت نكنند، ملت‌های خاورمیانه به خوبی قادر به حل و فصل مسایل خود هستند. 

رخدادی كه در ایران پس از انتخابات بوقوع پیوست هیچگونه شباهتی با آنچه كه امروز در منطقه رخ می‌دهد، ندارد. در ایران آزادترین انتخابات برگزار شد و بیش از ۸۵ درصد یعنی ۴۰ میلیون نفر از ملت ایران در آن شركت كردند؛ در این میان عده‌ای هم به ساختمان‌ها و مردم حمله كردند و مسلم است كه چنین اقداماتی در هر كشوری ممنوع بوده و طبیعی است كه پلیس و دستگاه قضایی به این گونه موارد رسیدگی كند.
در اروپا هم، همواره تظاهرات و اعتراضاتی انجام می‌شود كه با برخوردهای بسیار خشن پلیس مواجه می‌شود اما آیا مردم اروپا از حكومت‌های خود راضی هستند و اصولاً می‌توانند آنها را تغییر دهند؟ 

شرایط سیاسی حاكم بر اروپا به مراتب بدتر از شرایط كشورهایی مانند ایران است زیرا اصولاً آنها اجازه نمی‌دهند، اپوزیسیون شكل بگیرد و كسانی كه درباره مسایل تاریخی اعتراض و انتقادی می‌كنند را زندانی می‌كنند. اما در ایران كسانی كه اعتراض داشته باشند از راه‌های قانونی می‌توانند مسایل خود را مطرح كنند و به آنها رسیدگی هم می‌شود همچنان بارها چنین اقداماتی صورت گرفته است. 

مقابله آمریكا با ملت ایران مربوط به امروز نیست؛ بلكه آمریكا از ۳۰ سال گذشته در برابر ملت ایران قرار گرفته به نحوی كه حتی از جنگ هشت ساله تحمیلی صدام، علیه ملت ایران حمایت كرد و امروز هم همان سیاست‌های استكباری گذشته خود را دنبال می‌كند. 

رهبران اروپایی باید بدانند كه دیگر شاه به ایران برنمی‌گردد و آنها راهی جز همراهی با ملت ایران ندارند. مشكلات زمانی برطرف خواهد شد كه حق ملت‌ها به رسمیت شناخته شود. 

ایران جزو معدود كشورهایی است كه تمام فعالیت‌هایش زیر نظر آژانس بین‌المللی اتمی قرار دارد و وقتی اعلام كرده كه به دنبال ساخت بمب اتمی نیست، واقعاً چنین نیتی ندارد. كسانی كه به دنبال بمب اتم هستند عقب افتاده ذهنی هستند. كسانی كه بمب اتم در اختیار دارند، خودشان بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند، امروز بمب‌هایی كه در اروپا ذخیره شده بزرگترین خطر برای مردم این قاره است ضمن اینكه بمب اتم دیگر كارایی و خاصیت ندارد. دیگر هیچ كس در جهان نخواهد توانست از بمب اتم استفاده كند و این مساله ای تمام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالاکه در دیگر کشورهای دنیا بخصوص کشورهای اسلامی بر ملت خود ستم میکنند شما هم آن را ملاک قرارداده و مجوز نابودی مردم و کشور را دارید!!
آقا چون در فلان کشور فلان میکنند و یا فلانی این میکند وآن میکند پس نباید از ماسوال شود که چرا بر دیگران جورو ستم میکنیم !! آقا در چهارچوب کدام قانون اگر کسی نسبت به قانون اعتراض داشته باشد چه باید بکند؟
چرا هنگامیکه مجوز اعتراض و بر پایی راهپیمایی سکوت خواسته میشود این مجوز داده نمی شود قانونی که در خدمت عده ای خاص بوده و مردم را به حساب نمی آورند مگر برای دستمایه اعمال ننگین خود با فریب آنها!! بهتر بود پاسخ داده میشد که آن بظاهر سران مخالف هم اگر به قدرت میرسیدند بر معترضین همین می کردند که ما کردیم!
Iran, Islamic Republic of
"حالاکه در دیگر کشورهای دنیا بخصوص کشورهای اسلامی بر ملت خود ستم میکنند شما هم آن را ملاک قرارداده و مجوز نابودی مردم و کشور را دارید!! ... "

با این نظر که نباید بگیم چون فلان جا اینطوره مجوزیه برای ما که شبیه اونا باشیم اما من نمی دونم چرا در دو طیف طرفداران فتنه و طرفداران نظام انصاف کمتر دیده می شه و هردوشون سنگ حقانیت به سینه می زنن درحالیکه حتی نمی خوان درست به حرف هم گوش بدن
مثلا دوست عزیز طرفدار موسوی و کروبی چطور شما بدترین نوع اعتراض سبزا رو نمی بینی و هنوزم در مقام مدعی هستی؟ اون همه گندکاری و عدم تمکین به قانون از طرف کی بود ؟ غیر از موسوی و طرفداراش؟
اون از رییس جمهور برنده نامیدن خودش ساعت 11 شب قبل از اتمام رای گیری اون از اغتشاش بعد از راهپیمایی موسوم به سکوت!!! 25 خرداد اون از اون همه توهین و افترا و بی بند و باری سیاسی نسبت به ارکان نظام و ضرر به اموال عمومی
قبول کنید شماها همه ظرفیت ها رو برای اعتراض مدنی و در شان یک انسان مسلمان از دست دادید و حناتون رنگ نداره
زیادی خراب کردید
Iran, Islamic Republic of
سلام
مسئله این نیست که کجای دنیا چطور با معترضین بد رفتاری شده، بلکه در دیگر کشورها افرادیکه از برخورد خشن با معترضین حمایت میکنند با برخورد ما مخالفند، از طرفی مسئله این است که ما در فتنه 88 سعی در کنترل اوضایی داشتیم که دیگران با راهپیمایی سکوت بدون مجوزشان برهم زدند و در آخر کارشان با اقدامات خشنی که داشتند اوضاع را متشنج نمودند و اولین شهدای ما همان مادر و دختری بودند که به دست معترضین به نتایج انتخابات به شهادت رسیدند، یا حمله هدفدار به مرکز بسیج که انبار اسلحه بود، حالا چه شده که برهم زنندگان امنیت اجتماعی که به نفس اصلاحات هم ضربه زدند امروز داد وامصیبتا میدهند تا زمینه سازی برای اغتشاش در آستانه انتخابات مجلس را فراهم سازند، این آقایان و طرفدارانشان خطا نمودند و قوه قضائیه هم ترتیبی اتخاذ نموده تا هم اغتشاشات پایان یابد و هم جان رهبران اعتراضات اینگونه محفوظ تر است، حالا اینطور بهتر است یا آن روشهای استبدادی حکومتهای قبل از انقلاب